Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

W:O:A 2006

WO
02.08.2006
12:20

Dus, dankzij mijn alfa-heid zijn we op de minuut (ware hetniet voor de vertraging) op tijd aangekomen in Düsseldorf om de gereserveerde(whroah) trein naar Hamburg te nemen. We stonden namelijk in Venlo, en toen LOLalleen een rare regionale Duitse trein die we toen maar hadden gepakt. En metveel mazzel stopte die precies op een perron naast een trein naar Düsseldorf.Maar de Don verstaat dus geen Duits, dus ik moest alles vertalen/vragen enzodus vandaar dat het allemaal aan mij te danken is 0=) Irgendwo, we zitten nu inde trein naar Hamburg, achter twee sexy Duitse loli's. Wat wel lekker hax was,deze trein is allemaal van LOL TREINSTELNUMMER EN ZITPLAATSEN RESERVERENPLUX~!, maar er zaten twee oude omaatjes op onze plaatsen, dus wij haddenzoiets van "Nou ok, gaan we ergens anders zitten", maar toen kwam er iemand"HEY GUYZ I RESERVED THIS SEAT", dus wij naar die omaatjes "AFGEPESHT~!" Inieder geval, als we over vier uur in Hamburg zijn, dan gaan we van daar naarItzehoe en dan daar kanen en dan naar WACKEN!

 
DO
03.08.2006
00:30

Dus, we kwamen vrij vroeg aan in Itzehoe, maar departybüssen die ons naar Wacken zouden rijden waren veel te klein voor deenorme hoeveelheid metalshjonnen die er stond. We dachten dus tot zeker 12uur's nachts te moeten wachten tot we eindelijk weg konden van die zwartgekledemassa die het station had afgeperst. However, twee keer bier halen bij eenlokaal tankstation en twee uur later komt er een kale gast die zegt: "Dus, wehebben iemand die ons voor 15euro totaal naar Wacken wil brengen, ga je mee?"Dus lolle, toen waren we lekker vroeg hier en we zitten nog beter dan vorigjaar! Ongeveer 10tenten dichterbij de Festival-grounds dan toen. We hebben hetkampeerterrein wat verkend, veel dronken Duitsers gezien, bier gezopen, nüdelngegeten en shit gekocht op de Metalmarket. En nu gaan we tussen de metalherrievan de buurtjes en nog drie andere tenten proberen te slapen..


DO
03.08.2006
11:35

Dus, het slapen ging redelijk. We hebben tot half tiengeslapen, ik met onderbrekingen, en de don dientengevolge ook xD (DON JE BENTGAY…oh sorry). De tent zakt weer heerlijk in, maar we hebben m'n koffer (metafgesleten, nu vierkant, wiel) ertegenaan gezet. Op het moment zitten we in detent, mensen te kijken. Dat is al een leuke dagbesteding hier op zich, en omhet nog leuker te maken zit er schuin tegenover ons een Duitser met eenmegafoon die rare shit naar iedereen schreeuwt.

Het weer is raar, soms lekker koel, zonder zon, dan enkeleseconden later opeens hele warme felle zon en dan weer gewoon lekker warm. Hetheeft in ieder geval nog niet echt geregend, en dat is heel erg mooi.

Lol er rijdt net een dikke Mercedes met zo'n bal achter hetstuur langs, dus ik roep "WHROAH WHROAH WHROAH KEREL!" en als 'ie omkijkt steekik m'n duim op, en hij steekt heel stijlvol z'n wijsvinger op als wijze vanbegroeting.

Aldus, nu gaan we naar Wacken (het dorp) lopen om bier enchips te halen. Dat hebben we vanmiddag al geprobeerd, maar die poepdon lieptotaal de verkeerde kant op, dus toen moest ik een uur pauze nemen wegensblaren/luiheid.

 
DO
03.08.2006
17:00

Dus, we zijn *net* terug uit het dorp. Het was ver, en bijelke supermarkt stond een hueg rij metalshjonnen (op straat zegmaar). Dus wewaren nog een paar kilometer doorgelopen tot de VIP inschrijfplaats (waar ookeen Edeka was). Daar een eind in de rij gezeten, want er zaten zo'n 300 man tewachten tot de supermarkt de deuren opende voor de volgende stroom mensen.Binnen in de winkel was het een chaos, ze lieten ongeveer 70adjes tegelijkbinnen, en het was een cluster van dronken failers. Zakken chips en blikjesbier, half leeggegeten en —gedronken, sponsen all over the place en "Oeps iklaat m'n tas vol flesjes bier vallen". Omdat iedereen zolang moest wachten voorde kassa besloot men om gewoon te kanen en te zuipen waar ze zin in hadden,want zolang je het op hebt voor je bij de kassa bent IS HET GRATIS AMIRIET? Ookgingen we dus net voor de kassa met sponsen naar de overkant van de rekkengooien, waarvan de helft dan weer terugkwam etc.

Eenmaal buiten met een krat Franziskaner Weissbier, flesVodka, zakje winegums en vier zakken chips, bleven we hangen bovenop een heuveloverlooking the supermarkt. Vanaf daar zagen we dat een dronken shjon, "deSangria gast", een watermeloen naar iemand gooide. Ik lolde zo hard dat hetslachtoffer link naar mij keek, dus ik wees snel de Sangria gast aan, die "Itwas just a joke!" naar 'm riep. Toen ik een fruitgum naar hem gooide en "It'sjust a joke!" riep, lolde hij en vroeg waar ik vandaan kwam; "Holland!" "I fucked somebody in Amsterdam and it wasn't a hooker!!" (Oftewel:ICH HABE DEINE MUTTI GEFICKT)

Toen begon het te regenen, dus we begonnen onze verre tochterug. Uiteindelijk hadden we na het schuilen onder een schuurtje van een residentnog maar een half krat bier, géén winegums, en nog maar drie zakken chipsover.. En nu zijn we hier. Over30minuten ofzo "A NIGHT TO REMEMBER" met Victory en the Scorpions…die ikallebei niet ken.

 
VR
04.08.2006
01:45

Dus, ik ben nu fucking brak, maar als ik 't nu nietopschrijf vergeet ik het, dus vandaar. Irgendwo, we hadden geen zin om uit onzetent te rollen voor Faster Inferno, want we waren moe enzo van het lopen. Toenvoor Victory toch maar gegaan, maar het bleek kut te zijn dus we gingen maarweer even in de tent zuiiiipen. Daarna was het tijd voor the Scorpions, wat opzich erg hax was, maar ook érg druk. 3/4de van W:O:A was er ofzo.Dus maar in de Biergarten gechilled, waar een gast een andere gast(denk ik, hetwas zo dik dat het ook een dikke lelijke vrouw had kunnen zijn) onderpiste. Deondergepiste was dus fucking dik en durfde niets te doen, dus die Duitserszaten lekker hard te lollen.

Overigens ligt de don hier echt kenkerherd te slapen.

Anyway, daarna ging ik een ring voor Eva zoeken, maar zewaren óf lelijk óf veel te metal óf te groot ;_; Ze hebben hier ook 10000 vandie riemen die ze graag wil, maar ik kan niet smsen of ze er nog een wil wegensbereikgebrek >< (ICH HABE KEIN BEREICH!!)

p.s.
Ik heb nog gemetalvingerd met een fucking hawte loli metrode dreads. Even omdat het zo'n prestatie was… En nu slapen terwijl deoverburen KANKERHARD muziek aanhebben staan.

 
VR
04.08.2006
19:16

Aldus, vanochtend naar End of Green, wat ernstig hax was,geweest en daarna het dorp in voor een Wacken-Uhr (horloge dus). Na 20minutenlopen om er te komen bleken ze toch niet écht hax te zijn, en ik had gewoonniet genoeg geld meer eigenlijk. Toen gingen we maar naar de Edeka (wir liebenLebensmitteln) daar, om iets te halen om te mixen met de Vodka. Dat is cola enicetea geworden. Aan de zijkant van die winkel was een soort terras ofzo, waarje via een zijuitgang op kon komen, waar een hoop metalshjonnies zaten. Diebleken Nederlands te zijn en dat was wel gezellig. Nadat zij weggingen zijn wijdaar nog twee/twee en een half uur blijven shjonnen met bier en pratend tegeneen klein Duits kereltje wat een beetje Engels kon spreken. Hij lolde erg hardtoen ik telkens "WACKEN!" riep wanneer hij iets platstampte. "Why do you scream Wacken everytime?" "Becausestomping shit on t
he floor is fucking metal!"
"I don't understand, I'monly in grade six" ofzoiets. En later toen ik bier had gehaald in de winkel zei'ie tegen de don (waarvan hij dacht dattie PIK heette): "Pik, beer makes youstupid." Ik: "Stupid is gooooood!" Gasje: "No, stupid is bad!"

Anyways, it was a lot of fun, en daarna gingen we naarNevermore en Soilwork.

 
VR
04.08.2006
00:45

Aldus, we moesten weg, naar Korpiklaani, dus ik kon 'tNevermore en Soilwork stuk niet afmaken. Maar Nevermore was nogal meh, en ikmoest na 45minuten alweer weg omdat ik een goede plaats wilde bij Soilwork. Ikstond daar dan ook vrij hax, zevende rij van voren. However, zodra ze opkwamenwerd het veld een totale chaos

~~ Er komt net trouwens een Duitser "Schreibst du einTagebuch!?" "Ja, so I willremember everything if I get too drunk." "Ah..okee!"~~

Anyways, het was dus een fucking slagveld. Gestoorde halfontblootte Duitsers die op alles inbeukten, crowdsurfers, één gigantische pit! Ikheb vandaag voor het eerst écht gemetald, hier en bij Korpiklaani. Ik heb zeker20minuten gepit en 10crowdsurfers over me heen gehad. Zodoende heb ik niet veelvan de band zelf gehoord.

Toen ik terugkwam was er een leuke surprise voor de tent;een of ander blond wijf stond met d'r broek naar beneden haar kont te showenaan de buurman
en enkele seconden later SARPRISE TITS! Opeens stonden er viermannen met camera's klaar (waaronder ik natuurlijk), maar toen wilde ze opeensnietmeer.

Daarna dus Korpiklaani, wat echt heel erg hax was. Weercrowdsurfers en een soort pits, maar dan heel gezellig. De pit bestond dit keeruit half ontblootte mannen die arm in arm rondjes dansten en een lange rijadjes hand in hand, hakkend op de folkmetal. De Don en ik hebben dan ook lekkermeegehakt en gedanst.. METAL VERBROEDERT!

Meteen daarna ben ik vooraan gaan staan op de Partystage,waar een uur en drie kwartier later D'Espairs Ray zou optreden. Er stonden aleen paar Wapanese, waaronder een hele mysterieuze sexy-e met ZERO onder d'r ooggeschreven. Na een eeuwigheid kwamen ze dan eindelijk op, en ze waren hetwachten waard! Heel goed gespeeld, gezongen en heel veel energie op het podium.Het jammere was dat die KUTDuitsers me een drumstokje én setlist door de neusheen geboord hebben =( Drumstokje lag recht voor me achter het hek, dus ik hangeroverheen en die dikke security ad net voor mij AFGEPESHT en gooide het naariemand met tieten, want die mochten ook over het hek om plectrum's te zoekenterwijl mannen dat niet mochten. BAH.

Aldus, nu zuiiiipen ~~Die kutdon mikt net Vodka bij m'nbier~~ en rondlopen pikkie… LEKKER HEX!

 
ZA
05.08.2006
11:33

"Ik ben zo metal dat ik dronken wacker wordt" 

Dus….fuck. We zijn zo fucking brak…ohhh…1/4debier en 3/4de Vodka = not good! Fucking hell. Ik herinner me nog, aanhet begin van de avond, kwam er opeens een wijf "DO YOU HAVE SOME SMOKES!?""Uhh..no, why?" "I AM FUCKING NERVOUS!" Dus op zich was ze toen weggelopenomdat we geen smokes hadden, maar I felt bad dus ik ging naar 'r toe met eenbiertje en ze vertelde wat er aan de hand was. Haar vriend had tegen andereadjes iets gezegd van "JA GEEN FUCKING BOOMBOX WANT WE WILLEN SLAPEN DUS IKPERS 'M AF EN ZET 'M IN M'N KOFFERBAK EN JE KRIJGT 'M TERUG ALS IK WAKKER BEN"(lekker gay dus, maar ok) en toen kreeg 'ie dus ruzie en werdtie gekeeld en erkwam security en ze was bang dat d'r vriendje weer naar die adjes was gegaanofzo. Een lange tijd en een hoop Polizei later ging ze weg en hebben we ze nietmeer gezien, dus het was vast opgelost.

Toen gingen we dus lopen en kwamen we een adje tegen wat zodronken was dattie liep als een zombie, srsly. Armen losbungelend naast zijnlichaam, zwalkend van de ene kant van de weg naar de andere. Hij liep gewoonmisc rechtdoor totdat hij keihard een sloot inliep en iemand hem eruithielp..toenliep 'ie weer verder. Na een kilometer of 2 kwam hij erachter dat we hemvolgden (omdat we achter 'm gingen lopen met onze armen vooruitgestrekt,terwijl we "BRAAAAAIIINNNSSS, TITS AND BRAAAAIINNNSSS" riepen) en ging 'ie aanons hangen "You show the way!" Dus wij lopen misc rechtdoor terwijl die adsteeds tegen laaghangende takken liep en op een gegeven moment (na 20minutenlopen) gaatie aan voorbijlopende Duitsers vragen hoe 'ie van ons afkomt: "JA,DIE DRONKEN SHJONNIES LOPEN MET ME TE KUTTEN KUNNEN JULLIE EFFE STFA TEGEN ZEZEGGEN IK SPREEK GEEN ENGELS!" Blijkbaar wassie dus nog net niet zo dronkendattie niet merkte dat we hem alleen maar zaten te kutten. Die Duitsers waarhij dat aan vroeg lolden alleen maar keihard naar 'm, en op een gegeven momentrent hij opeens keihard weg (*ren/flikker over een heuvel/renrenren*)

Aldus, Idon't remember anything else. Ik werd wakker en ik had zoiets van "Fuck,how did I get here!?" Maarja, vanmiddag Arch Enemy en Lake of Tears!

 
ZA
05.08.2006
15:42

Jezus, we waren óf nog dronken van gisteren, óf het kwamdoor de hitte, maar we waren dus echt naar de klote. We stonden bij Arch Enemyen het was zo van: "DUS…Als ik nu naar de tent ga..wat doe jij dan?" Maar nugaat het wel redelijk. De Don wil naar Orphaned Land, so we go!

 
ZA
05.08.2006
16:41

"HELGAAA!!" 

Ik had geen zin om mee te gaan, dus ik ben al een uur miscaan het shjonnen in de tent. Onze haxe dronken Arschlog buren staan lekker gayte doen op straat. Vanochtend was er een vriend van hen dronken in slaapgevallen in een stoel, dus die hadden ze midden op de straat gezet en omheindmet rood-witte tape aan palen. Ze hadden 'm Jaegermeister en een tandenborstelin z'n hand gestopt en een bakje voor 'm neergezet, waar mensen geld ingooiden.Toen 'ie wakker werd en doorkreeg dattie midden op de weg zat is het omheindegedeelte veranderd in een vuilstortplaats…wat iets minder is aangezien hetschuintegenover onze tent is. Op het moment zijn de Arschlogburen "TITTEN AUS!"aan het schreeuwen tegen alle vrouwen die langslopen.

On another note, het is hier dus een meme om "DA KOMMT DIEPARTYBüS, SHALALALA" te zingen als er een Polizei bus aankomt, en dat wint.

 
ZA
05.08.2006
18:45

"HELGA LEBT!" 

Even wat misc Wackenheden:

Net gingen we water halen en sprong er een crazy bitch doorde gigantische modderpoel die daar lag, waardoor iedereen BIJNA onder de modderzat. Dus ik roep "MOTHERFUCKING GAY" en zo'n hax Scandinavisch chickie zegt meteen lekker brak accent: "Ja, ghey."

Just now was er een adje in z'n onderbroek die een wijf opd'r kont slapte met een riem en "YOU ARE MY BITCH NOW!" riep, en dat wijf keekfucking raar zo van O.o wtf? Dus ik lolde, komt die gast naar me toe, slapt meop m'n been, omhelst me en roept "ICH LIEBE DIR, DUS BIST DIE BESTE!" en strompeltdaarna verder.

 
ZA
05.08.2006
22:03

Net naar Lake of Tears geweest, was fukken hax! Ik heb echtmaar zes bands gezien ofzo, maar W:O:A 2006 is toch echt 20x beter dan W:O:A2005. Volgend jaar hopelijk met een busje, en met Ghislaine erbij, en dan lekkershjonnen. Na Lake of Tears kwam er overigens opeens een misc ad op het podium,om een aanzoek te doen en dat was kielief! Heel de zaal was zo van m/ enklappen en 't was gaaf ^^

 
ZA
05.08.2006
23:17

Dit wordt de laatste entry waarschijnlijk, aangezien wemorgen om 8 uur op moeten staan om de bus naar Itzehoe te pakken. Nu, 300eurolichter en een hoop ervaringen, t-shirts en kilo's rijker ben ik fucking blijdat ik weer ben geweest.


WACKEN OPEN AIR
        See you in 2007

4 comments on “W:O:A 2006

  1. Arestide
    9 August 2006

    Hopelijk kan ik trouwens komen op je afscheidsfeest, want ik moet eerst naar oosterhout of daarna, hopelijk is er iemand met een voiture…

    anyways… spreek je nog

  2. Remi
    9 August 2006

    Muh, het klinkt like ubercool en ik ben er nu al jaloers op!

    woeshhhhhhh! de meloen was het gaafst, of nee, de gast die misc overal op af liep! jaa!

    :D

  3. Harry d. Busdriver
    11 August 2006

    BTRZ dus dat je volgend jaar keihard meegaat 0=)

  4. Jasper
    12 August 2006

    hahha cool! t was weer hipp dus.
    mja, dat van die vrouwen. grappigg. logisch ook btw
    fijne vakantie noggg..

Comment

Information

This entry was posted on 7 August 2006 by in Music, Travel and tagged , , , , , .

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,081 Minds Expanded

Instagram

I had a great time working with #SBS on their new program #내방안내서 in the beautiful #Mihwangsa #temple. I'm sure that @zazimusic has made @haemin_sunim proud with their song based on his book, #멈추면비로소보이는것들.
며칠동안 #미황사 에서 시간을 보내는 게 큰 인상을 주었고 만난 사람들 너무 친절하게 챙겨서 감사하는 말 밖에 못 한다.
다들 #수고했어.

#Korea #SouthKorea #tv #filming #television #tvshow #Koreantv #Buddhism #Buddha #traditional #절 #불교 #텔레비전 #쇼 #촬영 #버라이어티 #발송 I came back to #Seoul yesterday. Waking up to the sound of cars passing under my window and people shouting instead of the sound of the waves rolling over the beach and bugs chirping, I realized again that a part of me hates this city, no matter how much I love it. Now I understand why #혜민스님 makes the trip back to #미황사 so often even though he lives in Seoul as well.

For people living in a big city like this, it's important to #slowdown and not get caught and lose yourself in the flow of things. Life in the #countryside and in a #temple is so different, so much more #empty, but so much more fulfilling.

#Korea #SouthKorea #Mihwangsa #color #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #tranquility #traditional #절 #평화 #불교 #해남 #108배 #전통 #역사 #생각 #자성 #내이야기 #미황사 에서 사흘밖에 안 보냈는데, 그래도 #생각 을 많이 바뀌었다. #성찰 하면서 내 한국 생활도 생각하고 한국 사람들의 #촌 을 생각하면서 왜 한국이랑 사랑에 빠졌는지 다시 깨달았어요. 한국에서 사는 것이 선물이니까.. 잘 살아야지.

#절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교 #해남 #혜민스님 #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #tranquility #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #혜민스님 의 #미황사 에서 #멈추면비로소보이는것들 많다. #절 의 #평화 를 느끼고 마음을 비우면서 깊은 생각도 하고 한국 생활을 #감사 하는 생각도 많고.. 한국이 역시 #아름다운 나라입니다. 
Another gorgeous #sunset at #Mihwangsa #temple.
I am so thankful to #SBS and 혜민스님 for letting us stay here.
Just like the title of his book, there are many things you can only see when you #slow down. Staying at the temple and talking with the staff has taught me once again that Korea is an amazing country, and I couldn't be happier to be here. 
#nofilter #Korea #SouthKorea #island #traditional #tranquility #nature #wood #meditation Everything is more beautiful in #Jeollanamdo, even a #sunset.

#nature #Korea #SouthKorea #sea #island #절라도 #절라남도 #바다 #섬 #자연 #일몰 Away from the hectic Seoul life for a couple of days, enjoying clean #Jeollanamdo air and the #calm of the #Mihwangsa #temple.

#Buddhism #Buddhist #Zen #Relaxation #Balance #Nature #Korea #SouthKorea #미황사 #절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교
