Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Brave New World

Now this is the story all about how,
my life got flipped,
Turned upside down
And I’d like to take a minute, just sit right there,
I’ll tell you how I became the prince of a town called Vroenhoven

ZA
19-08-2006

Aldus, afgelopen weekend ben ik naar mijn nederige stulpje in Vroenhoven verhuisd. Het lijkt alweer een hele tijd geleden, maar dat heb ik wel vaker bij dingen die een week eerder zijn gebeurd. Het idee was dat ik met de trein naar Maastricht ging en dat Marcel en Ad me daar zouden komen ophalen met het busje en dat Eske ook op het station zou zijn. Nou, eske was er gelukkig, maar voordat het busje aankwam was ik al gebeld door mijn boze huisbaas. "JA, WE HADDEN TOCH EEN AFSPRAAK HE!?" "Oeps, wist niet dat het al zolaat was…" Maarja, uiteindelijk zijn we een uur te laat dan toch de sleutel op gaan halen en kon het verslepen beginnen. Het was een hoop werk om alles naar boven te krijgen en mijn arme tienerlichaam had er meer moeite mee dan m’n pa en m’n oom, waardoor gelukkig uiteindelijk alles naar boven gebracht was. Daar was het tijd om alle Ikea spullen in elkaar te gaan schroeven, en na de eerste grote kast zijn ik en eske boodschappen gaan doen bij de Edah die "50meter terug" was. Die 50meter bleken dus 1,5kilometer te zijn >< Was ook nog gemakkelijk te doen natuurlijk, maar hadden we niet verwacht. Toen we terugkwamen was alles al zo’n beetje klaar, op een ijzeren cdkastje en houten tv-meubel na. Dat kastje hebben we die avond nog in elkaar gezet (waarbij het bovenste stuk eraf was gevallen, wat keiveel lawaai en een gebroken sleuteltje veroorzaakte) en het tv-meubel de volgende ochtend (op z’n kop, waardoor we ‘m twee keer moesten assembleren). Die avond heeft eske bami gemaakt en de broccoli en paprika geroerbakt, wat best te eten was ^^ Daarna hebben we nog een stukje gewandeld tot het begon te regenen en onweren, waarna we maar gewoon naar bed zijn gegaan.

ZO
20-08-2006

Deze ochtend had ik eske weggebracht naar de (naar ik dacht) dichtsbijzijnde busstop (er bleek er later ook eentje naast mijn gebouw te zitten). Ik was echt heel blij dat eske erbij was de eerste dag en nacht, omdat ik anders zeker enorme heimwee had gekregen. Het was heel gezellig, en ik vind ‘t superlief dat ze zoveel moeite voor me heeft gedaan ^^
Die middag heb ik bij elke deur op mijn verdieping aangeklopt, maar er was nergens iemand thuis, behalve op nummer 7 waar een meisje opendeed. Ze heet Cirée als ik het goed heb onthouden en ze was op zich wel aardig. Niet echt mijn type mens en ik vast ook niet die van haar, maar als je kan kiezen tussen iemand die niet jouw type is of niemand, dan kies je toch maar voor die persoon. We hebben dus het grootste gedeelte van de middag en de volgende dag een beetje gepraat en gehangen enzo.

MA
21-08-2006

Maandag heb ik voornamelijk gebruikt om m’n laatste dozen uit te pakken en de omgeving enigsins te verkennen. Na het ophangen van een paar posters en het wegzetten van wat persoonlijke dingetjes begon "de kamer" echt "mijn kamer" te worden, op de rare oudemannenlucht na. Maar die was na 3stokjes wierook ook wel weg. De volgende dag zou de inkom beginnen, en ik ging wat nerveus maar optijd naar bed..

DI
22-08-2006

De eerste dag van de inkom. Het begon al meteen goed bij het ophalen van m’n polsbandje. Na 20minuten in een rij wachten crashte de computer, waardoor ik nóg 20minuten in een ándere rij mocht wachten, waar ik te horen kreeg dat ik "niet betaald had". "Maar dat kan niet, want je hebt je briefje," zei een tweedejaars lachend, "dus je moet even hier het hoekje om en dan is daar een infobalie." Die was er dus niet, maar er waren wel meer rijen. Dus ik besloot een rij te kiezen en na 15minuten hoorde ik dat ik de rij daarnaast moest hebben.  Nog 15minuten later kreeg ik te horen dat ik toch echt wél betaald had, en dat ik m’n polsbandje IN DE RIJ ERNAAST kon ophalen. Aldus, wederom 20minuten later had ik dan toch m’n polsbandje en kon ik eindelijk naar buiten, waar een gigantische menigte studenten en eerstejaars stonden te wachten. Na 35minuten zoeken (mijn pappa’s (de oudstejaars werden pappa’s en mamma’s genoemd, omdat ze je gingen beschermen en dingen gingen leren enzo =p) waren nogal lui met het bordje omhooghouden) had ik m’n groepje gevonden en dacht ik dat de inkom wel zo’n beetje mocht beginnen. MAAR NEEN, eerst moest er nog anderhalf uur in de rij gestaan worden voor "stickers" om de kortingsbonnen in het boekje geldig te maken ofzoiets. Maar toen gingen we toch echt wat doen met mijn groepje waarvan ik eigenlijk niemand echt leuk of boeiend vond (iedereen had al mooi groepjes gevormd binnen het groepje zegmaar, en het waren ook nogeens geen leuke mensen). Omdat ons groepje eigenlijk al na 4uur uit elkaar was gevallen werd er besloten dat we gingen fuseren met groepje 77, maar daar was ook nog niet echt iets van gekomen toen ik rond 15:00 met 1pappa en een tweedejaars studente die de inkom vorig jaar had gemist aankwam op de markt, waar we wat gingen eten. Die studente, Astrid, was wel aardig alleen het was nogal moeilijk om haar te verstaan door het zware Limburgse accent. Anyways, na het eten was de pappa zo van "Ja, lol, ik ben gay dus ga maar iets doen MET HET GROEPJE" Maar het groepje was al weg, dus ik bleef alleen met Astrid over. Maar Astrid was jarig en ze vond het fucking ghay hoe alles was gegaan vandaag, dus ze ging naar huis en ik bleef alleen over. Toen ik met m’n blikjes bier die ik net bij de AH had gehaald een beetje verslagen op de stoep zat te zuipen kwamen er twee meisjes langs die ik ook op weg naar de markt had gezien en die hadden zoiets van "HEY" en ik zo van "JAY mensen!" Ze heetten Marloes en Anniek en ze hoorden bij groepje 77, waar we dus mee zouden fuseren. Gedurende de optredens van Ziesjoem en Di-Rect was ik alleen met Anniek, omdat Marloes met een paar anderen was weggegaan.  Anniek bleek gelukkig  heel erg gaaf te zijn en de rest van de groep was ook een stuk gezelliger dan mijn ex-groepje 87. Mamma Lisa van 77 vond het niet erg dat ik met hen mee zou gaan de rest van de week, dus dat was geregeld. Na een goedkoop maal (wat ook goedkoop smaakte) in de kroeg van Saurus (de roeivereniging, waar mijn mamma’s lid van waren) begon de kroegentocht. Dat was wel gezellig, maar dat kwam voornamelijk door de praatgrage Marloes en niet door de overvolle kroegen met vieze stampherrie. Nadat we hadden afgesproken waar en hoelaat we de volgende ochtend bij elkaar zouden komen ben ik naar m’n kamertje gegaan om wederom nog wat misc zooi op te ruimen en redelijk op tijd naar bed te gaan. Ik was heel blij dat het zo gelopen was en dat ik geadopteerd kon worden door dat andere groepje ^^

WO
23-08-2006

Woensdag begon in principe met spek & ei ontbijt, maar omdat dat optioneel was en het betekende dat je niet kon uitslapen had ongeveer de hele groep (inclusief ikzelf) besloten niet te gaan. Daarna begon voor de meeste mensen de Cultour, maar ons groepje had zich ingeschreven voor een rondleiding door de Kazematten, een ondergronds tunnelnetwerk wat in de middeleeuwen enzo werd gebruikt bij de verdediging van de Vestingstad Maastricht. Dat was heel erg gaaf en zelfs leerzaam =p Toen was het het idee dat men naar de sportdag ofzo ging, maar ik had daar totaal geen zin in omdat ik niet van fysieke inspanning hou O=) Dus ik was maar even naar m’n kamer gegaan om in bad te gaan en wat boodschappen te doen. We hadden afgesproken elkaar die middag te ontmoeten bij de klok voor de mac, waar we dan ook allemaal netjes op tijd stonden (compleet anders dan met het vorige groepje dus), waar Astrid (die toch maar voor 1dagje teruggekomen was) erg van onder de indruk was. Na het nuttigen van een pastasalade in een van de Maastrichtse parken gingen we naar het Theater, waar de cabaretgroep Op Sterk Water &#
225;lá de Lama’s een supergrappige show voor ons hadden voorbereid. Nouja, voorbereid, net zoals bij de Lama’s was het eigenlijk één grote improvisatie, en dat was ook de coolheid ervan. Ze waren heel creatief en verzonnen leuke sketches aan de hand van bijvoorbeeld thuissituaties van mensen uit het publiek. Hier kwam ik erachter dat Anniek bang is voor honden. Er lag namelijk een hond misc op het podium, en toen ik naar ‘m toe ging om ‘m te aaien (om m’n mannelijkheid te tonen aan Anniek) begon ‘ie fucking link te grommen en te blaffen dus dat was ook niet echt hét toppunt van mannelijkheid toen ik terugdeinsde naar m’n stoel >< Daarna zijn we nog even wat gaan drinken op een terasje waar ik iedereen (en vooral Anniek) beter heb leren kennen. Later die avond begonnen de hippe feesten, dus heb ik me weer richting Vroenhoven verplaatst.

DO
24-08-2006

De ochtend begon met de "PreuvAqua", waar je een hoop shit kon kanen. Maar dat kostte geld, én ik was het natuurlijk vergeten dus ik had al gegeten. Dus ik had maar een bierbonnetje gekocht en wat bier gehaald. Gelukkig snapte iedereen van het groepje niet wat ze daar deden, dus we konden met elkaar praten enzo. Toen ik bier ging halen kwam er overigens nog een rare shjon van SV Epicurus met een vestje met koeienvlekker erop aan me vragen of ik met ‘m op de foto wilde, en toen ik de foto had aangenomen wilde ‘ie er ook een voor zichzelf. "En wat deed je ookalweer met je hand?" "Zo? m/" "Ja! Doe nog es" Aldus, was wel gaaf =p
Die middag was het het idee om een keuzeactiviteit uit te zoeken om te gaan doen. Ik had gekozen voor
Actionpainting, maar
toen ik aankwam waar ik moest zijn bleek er niemand te zijn. Het uitzicht was van daar echter zo mooi dat ik zoiets had van "Well, fuck it, ik ga hier voor mezelf wel tekenen." Toen heb ik twee blikken bierrr gehaald en ben ik daar gaan tekenen. Drie mensen liepen naar me toe om te vragen "What are you designing?" Alsof elke mongool met een pen en papier in zijn handen en homofiel sjaaltje om z’n nek een designer is. Maar is toch beter dan de meeste mensen, die naar me keken alsof ik een zwerver was. Maarja, dat was ook wel grappig. Ik had geprobeerd de clip van Interpol voor het nummer Evil te tekenen voor Anniek, die vond Interpol namelijk ook leuk <3
Na de "keuze"activiteit" was er een barbecue in het MECC (een gigantische loods) waar we weer met het groepje heengingen. Er viel weinig te barbecuen, maar het was heel gezellig want wederom zat ik bij Marloes en Anniek en de andere mensen van het groepje (waarvan ik bijna alle namen ben vergeten =$ ). Aansluitend was ook in het MECC (omdat het kutweer was was alles bijna in die grote hallen) een "infofestival". Dat waren dus een HELEBOEL kraampjes die shit stonden uit te delen enzo. Na een hoop pennen en boekjes hadden ik en Anniek het wel gezien en zijn we buiten onder de inmiddels opgeklaarde lucht gaan zitten om de boekjes te lezen. Anderhalf uur later kwamen de andere mensen pas naar buiten, en samen gingen we weer ergens wat drinken tot wederom de hippe feesten begonnen.

VR
25-08-2006

a.k.a. EPIC MOTHERFUCKING WIN
Vrijdag, de geweldigste dag die ik tot nu toe in Maastricht heb beleefd, begon zoals de meeste dagen, met een ontbijtje in het MECC. Zoals gewoonlijk was ik vergeten dat er te ontbijten viel, dus ik hoefde niets meer te eten, maar ik heb nog wel wat thee gehaald omdat we door gigantisch kudtweer naar het MECC moesten fietsen. Eenieweejs, we zijn toen ergens gaan zitten en de meesten van de groep (behalve ik, Anniek en Mark) gingen kijken naar Yes-R en FABIO ofzoiets van mtv of tmf ofzo? Anniek had heimwee, maar dat wilde ze niet vertellen dus ik ben een half uur bezig geweest met ontfrutselen wat er was en achteraf was ze toch wel blij dat ik er met ‘r over geschreven had. Verder heb ik nog wat getekend ofzo gedurende de 2uur dat we daar zaten. Toen de groep terugwas had ik behoefte aan echte muziek ipv al dat gestamp dus ik leende voor de zoveelste keer de iPod van Anniekske. Na deze vrij onproductieve ochtend vond één hal verder de cantus plaats, en dát was het prachtigste wat ik in een lange tijd heb meegemaakt. In principe gaat dat gedoe dus om zingen en bierdrinken, maar in de praktijk komt het neer op een kwart van de adjes die zingen en de rest die fucking veel aan het zuipen is en andere mensen staan onder te gooien met bier. Het was echt fucking epic, overal waar je keek vlogen bekers bier door de lucht en werden mensen die de inhoud op zich kregen link, waarop zijzelf ook hun bekers op de vijand leegden. Door mijn blijkbaar rebelse uiterlijk (het feit dat ik alleen in m’n hemd stond en dat ik een volle kan bier over een hele groep heen had gegooid had er misschien ook wat mee te maken) was ik aan het begin een mooi doelwit en was ik al snel helemaal doordrenkt van bier, van binnen en van buiten zegmaar. Want ja, als er 3kannen bier voor je staan, en je gooit er 1weg, dan heb je er altijd nog 2 over om op te drinken. En dat hebben ik en Anniek dan ook gedaan. En toen het op was heb ik nog op andere tafels lopen schrapen. Na 20minuten waren ik en Anniek fucking brak en wilde zij zichzelf inschrijven voor Saurus, de roeivereniging dus. Later heb ik haar nog 4keer ofzo moeten verzekeren dat ze zich ECHT HAD INGESCHREVEN BIJ SAURUS omdat ze nog zóóó nuchter was. Irgendwo, het was dus heel erg gaaf, maar toen besloot Anniek dat ik teveel had gedronken en dat we buiten nuchter gingen worden. Toen we buiten stapten was het zo van…"KUT!? HOE KAN HET DAT HET NOG ZO LICHT IS!?" Dus hi dronken om 16:30. Het plan om nuchter te worden pakte ook niet helemaal perfect uit en het kwam erop neer dat ik de hele middag en avond tot 20:30 nodig had om nuchter te worden in haar lege kamer met alleen een matje en slaapzak, die na die middag dus onder de vieze metalman en bier zaten. Maar het was supergezellig en ik heb wel het idee dat we echt vrienden zijn geworden de afgelopen dagen. Het was sowieso heel erg lief dat ik met m’n brakke en tot kotsen in staat..e kop in haar kamer mocht nuchteren terwijl haar Duitse huismate thuis was (die me zo aankeek van LOL WAT DOET DIE DRONKEN FAILER IN M’N HUIS). Ik heb overigens niet gekotst. Voelde me wel fucking bagger maar Anniek was ook niet helemaal in perfecte staat =p
Aldus, toen waren we dus nog net op tijd voor de DIKKE VETTE PREMIERE FILM waarvan we de titel niet weten. Hij was pretty stom actually. Het idee was dat Anniek nog mee zou gaan naar my place, maar ze was heel moe (wat ze op zich die middag ook al aan het verkondigen was) dus ik heb haar naar huis gebracht, waar ik met een dikke knuffel en een kusje bedankt werd. Ik mis haar nu al en ik heb ‘r gisteren nog gezien… Maarja, IK BEN NIET VERLIEFD! Hoop ik. Neh…
Neways, toen moest ik nog naar mijn huisje, maarja ik kom nooit in die hoek van Maastricht smegmaar dus toen was het ja lol weg kwijt en na 3kwartier failen was ik eindelijk op het Vrijthof, van waar ik de weg naar m’n kamer wel wist.
A day well spent.

Voor het eerst heb ik er echt zin in.
Kom maar op.

5 comments on “Brave New World

  1. Jasper
    27 August 2006

    Wajooo wat een lang verhaall. jij beleeft daar wel vet veel. ahah mja. t klinkt wel cool allemaal. zatlapp

  2. Kirie
    5 September 2006

    Zo, pfft, r-kun, nu heb k alle entries doorgelezen en ben k weer beetje bij m.b.t jouw leven XP je schrijft echt zoals je praat, weet je dat, dat leest gezellig ^^

    grtzz

  3. sexy females
    13 February 2008

    I am a very kind,caring and loving person.
    I am very sexy females
    polite and well mannered.I have a great personality and a
    great sense of humor. Friendly couple with bisexual female
    seeks other females http://sexyfemalesin.com for sexy wrestling matches

  4. MacaMaca
    13 February 2008

    YESH!!!!

    *fapfapfapfap*

  5. Harry d. Busdriver
    13 February 2008

    ….wtf? Misschien toch dat JE MOET DEZE CODE INVOEREN OP TE POSTEN terug aanzetten..
    xD
    Ik laat ‘m staan voor de lulz.

Comment

Information

This entry was posted on 26 August 2006 by in Diary.

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,543 Minds Expanded

Instagram

Apparently, this passes for #art in #Korea. 
Eh, I'll take it. 
#StarWars #스타워즈 #Museum #미술관 #Stormtrooper #스톰트루퍼 #DarthVader #다스베이더 #LukeSkywalker #루크스카이워커 Final picture of the day:
A really, really #happy #Gumiho #고병재 after winning his first ever #GSL #Final. 
After the match, he said the first thing he's going to do is absolutely nothing for at least 5 days since getting this far in the GSL was a lot harder than he had imagined. 
Take a rest, 병재야, you deserved it. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Terran #SouthKorea #게임 #Gumiho #고병재 with his friends, celebrating his #GSL #Finals #victory over #soO. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Gumiho #고병재 asked me for a picture after I won the #GSL #final against #soO #어윤수 today. Thought I'd humor him. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Terran #스타크래프트 #테란 #파이널 And once again your #GSL #Final #winner is NOT #soO! 
Congratulations to #Gumiho #고병재 for his first win, and apologies for Instagram's focusing being so crap. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Zerg #Terran #어윤수 #테란 #저그 #videogames The #Alien #Anthology 35th #Anniversary Edition Bluray #Boxset is safely in my hands where #RidleyScott can't touch it. 
Now to find a #Bluray player so I can actually watch it.. #에이리언 #블루레이 #세트
