Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Another day in the life

OK, dus na een week van elke dag 6 uur leren, geen menselijk contact en leven op bier en magnetronmaaltijden was dan vanochtend eindelijk het moment daar; de eerste toets op de universiteit.

Voordat ik op de uitkomst van de toets kom wil ik eerst ff laten zien hoe m’n kamer eruit zag tijdens het leren (dit zijn allemaal telefoonfoto’s, dus ze zijn kut):
1_1 2_1 4_1

Overal muthafukken papers on my muthafukken…uh..ja..veel papier overal dus. Ik heb serieus elke dag 6tot8 uur geleerd en na de toets voelde ik me echt voldaan ook, voor het eerst OOIT. Over de toets gesproken, vanochtend begon al lekker. Ik was een uur van tevoren weggegaan zodat ik nog lekker kon failen, en ik was binnen een half uur bij het MECC (de grote peunzaal in Maastricht). Daar aangekomen werd het echter moeilijker, omdat ik een van de eersten was en iedereen aan wie ik vroeg "HAY I’M HERE FOR THE LAW EXAM, WHERE THE HELL DO I NEED TO GO?" lolde me uit en waren er zelf níet voor de toets. Uiteindelijk stond ik perongeluk bij Financieel Recht tot ik iemand tegenkwam die ik kende en daarmee eindelijk bij de goede zaal kwam. De zalen in het MECC zijn hueg en er stonden weet ik veel hoeveel honderd stoeltjes en tafeltjes, was vrij imponerend.  De toets zelf ging supergoed overigens. 34 van de 40 meerkeuzenvragen goed en de open vraag waarschijnlijk 15 van de 20 punten. Ik had voor het eerst ooit bij een belangrijke toets ook de dag van tevoren zoiets van "ja, boeiend, de tering ermee" en dat was fijn omdat ik daardoor niet de hele nacht wakker lag. Ik had die nacht wel gedroomd over een hond die ik Hypernion noemde en uiteindelijk moest inruilen voor een schildpad…maar dat heeft niks met de toets te maken denkik. ANYWAY, ik was vanmiddag dus heel vrolijk, ik zag zelfs de vrolijke ondertonen in de liedjes van EELS terwijl ik ondergeregend werd op de terugweg van het MECC.

Toen ik thuiskwam in mijn Gothicvilla trof ik het resultaat van een week geen tijd hebben om op te ruimen aan. Hier de voor en na foto’s:

5_1 6_1

(voor)                                                                                      (na)

7_1 8_1

(voor)                                                                                      (na)

De afwas was nog quite an adventure,  want de hueg load vaat had nog een SARPRIES voor me toen ik de bovenste lagen eraf had gehaald, namelijk BEDORVEN PASTASAUS o/ Dat spul stinkt naar kots en gaat door alleen afwassen niet weg. Dus een half uur weken later was de stank pas weg ;_;

 

In completely inrelevant news: er gaat wéér een nieuwe vreettent open in m’n straat. 6 Huizen verderop komt het Limburge Dínerpaleis of iets van die strekking om de andere turk plat te concureren denk ik. Maar iig, moar kanen dus en hopelijk goedkoper want het GRILLHOUSE is fukken duur.

In other news, ik ben <3 nu want ik heb net dit gekocht:

Transformers Generation1 DVD-Box

Maar dan op marktplaats, in het Chinees(de box is altijd in het Chinees want ‘t is alleen in China uitgegeven) en voor 80 euri ><

Dat was ‘t voor deze week, nu ga ik Doc kijken *zwaai*

3 comments on “Another day in the life

  1. Remi
    24 October 2006

    blub!

    keigoed!
    wow, je voor en na foto’s..!
    misschien moet ik mn kamer ook weer eens opruimen… *zucht*

    Liefjouw!
    xx

  2. Jasper
    25 October 2006

    Kom je bij mij ook opruimen..?? :O

  3. Maudy
    26 October 2006

    richard XD k moet je blog vaker lezen vlak voordat k een tentamen heb (nog 1 uur, 23 minuten en 5 seconden tot hell) want k word er vrolijk van ^^ XD tof dat je tentamen zo goed ging *hug* en lol, voor&na foto’s passen echt zo in een metamorphose tijdschrift.

    //sidenote, k gooi net krabsalade op mn bureau O.o//

    btwness, u krijgt straf natuurlijk vanwege t kopen van chinesche substanties. want, japan! *hugs japan*..*doet alsof ze dat net niet deed, wil geen wap zijn*
    maar goed, k ga samenvattingen doorlezen en stressen ^^ byebyez~ en veel plezier dit weekend!! X~

Comment

Information

This entry was posted on 23 October 2006 by in Studies.

For e-mail updates!

Join 68 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,837 Minds Expanded

Instagram

Are you hyped for the #WinterOlympics yet?
Because the Korean government would really, really like you to be #hype!

I've never really been into the Olympics, except for that one time when the guy who was born in the same town I lived in (#GianniRomme) was raking in Gold Medals like it was one of those coin pusher games - and even then it was mostly because my school was making a big deal out of it.
As such, I'm not very interested in the Winter Olympics either, even though this is the first time I'd be able to attend the events myself and watch my country's athletes get burried in speed skating medals.

Still, I hope Korea will put on a show - and a performance - to be remembered for years to come.

________________________________________

#Olympics #Olympic #Korea #Seoul #Lotte #Departmentstore #SooHorang #Christmas #decoration #decorations #shopwindow #shop #pyeongchang2018 #pyeongchang #평창 #평창2018 #올림픽 #겨울 #수호랑 #스타크래프트 is love #Starcraft is life.

Being a Starcraft fan in Korea feels a lot like what I'd imagine being a rich acquaintance of Ronaldo would feel like for a football fan - you get front row seats to all the major games, get to meet legends like Messi, Robben or Buffon (in our case, Byun, SoO or Stats) and get to ask for their signature pretty much whenever you want - all without paying a single penny.

The professional scene has been taking hit after hit since I started getting interested in it, and I'm afraid it'll never be the same as it once was, but I'm glad that in 2018, as well, I'll be able to enjoy some of the best e-Sports the world has to offer.

#WingsOfLiberty down, #HeartOfTheSwarm and #LegacyOfTheVoid to go.

______________________________________

#스타2 #스타크래프트2 #Starcraft2 #Byun #TY #Maru #INnoVation #esports #gaming #progamer #Korean #Korea #e스포츠 #진에어 #진에어그린윙스 #SKT1 #Dark #collection #collector #PC #RTS #변현우 #이신형 #전태양 #조성주 처음 한국에서 @kim.minji.ki204 가 그린 책을 발견할 때부터 (그 #책 읽을 수 없어도, ㅎㅎ) 한 순간엔 큰 #팬 되었고 작년 #서울일러스트레이션페어 에서 직접 만날 수 있어서 너무 즐거웠다.

이제 인스타로 새 책을 받을 수 있는 이벤트가 있어서 당연히 참여해야지~

#kimminji #thejunglebook #정글북 #정글북리그램이벤트 #indigo 한국에서 역사랑 현대 항상 어떤 이상한 발렌스로 공존한다.

In Korea, the past and the present are always living together in some sort of awkward balance.
Traditional norms, values and traditions clash with the influence of a rapidly modernizing and developing society; pride in one's roots compete with a constant need to move forward, and historical buildings vie for room to breathe in the middle of a metropolis.
I hope Korea manages to move forward without forgetting the things that make it unique.

__________________________

#대한민국 #한국 #절 #불교 #봉은사 #역사 #현대 #발렌스 #서울 #Seoul #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #Buddhism #Buddha #traditional #Buddhist #history #present #balance #City #koreantemple #development #Metropolis #tranquility #modernization This is such an #unoriginal picture but..doesn't it look just like a #postcard?

#Seoul #Korea #SouthKorea #Namsan #NamsanTower #City #Road #Traffic #Korean #mountain #trees #green #NSeoulTower #Tower #서울 #도시 #남산 #남산탑 #산 #탑 #도로 #엽서 #그림엽서 #남산타워 On some nights, when I'm feeling all beat down by stress and worries about whether or not I'll be able to support myself over here or where my life is heading, and when I'm just drunk enough, when I see the second snow of the year coming down outside my window, I just can't help but go outside, play some music and dance in the snow like an idiot because for some reason it just reminds me of how much I love being in this country.
Fuck you, Korea. I love you.
.
.
. 
#secondsnow #firstsnow #둘째눈 #첫눈 #Seoul #서울 #snow #눈 #Korea #SouthKorea #Korean #Life #Street #KyungHeeUniversity #KyungHee #경희 #경희대 #dongdaemoon #동대문구 #이문동 #winter #겨울 #atmosphere #분위기 #reallylongsentence
