Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Abunai '06: Weeaboo Paradise

!Abunai 2006!

Dit wordt een verslag van de Abunai Anime Convention 2006 op de campus van Universiteit Twente. To begin with: IK MIS HET IK WIL JULLIE TERUG WAPANESE! Het was echt zo hax en ik voelde me helemaal thuis tussen de cosplaynerds en narutards… Irgendwo:

DAG 1
VR 27.10.2006

Toen ik vrijdag aankwam bij het vrijhof op de campus was dit het eerste wat ik zag:
1_2 2_2
Weeaboo’s, een hueg rij, en dikke shjonnen. De mensen die er waren waren roughly in drie categorieën in te delen: Gothics, Wapanese en Nerds (of een mix van 2 van deze). Vandaar dat ik me zo thuis voelde, ik ben ook een gruwelijke mix van alledrie. In ieder geval, cosplay overal en mannen verkleed als vrouw en dikke shjonnen die KAWAI DESU NE roepen en general win. Also 2uur in de rij staan voordat ik binnen was. De opening zou tegen die tijd (17:00u) beginnen, maar die liep een uur uit omdat de rij zo lang was. Dus verder was er weinig te doen behalve het super-multiplayer DDR kijken (wat ik overigens bij elkaar waarschijnlijk ongeveer 8uur heb gedaan in 3dagen) wat enorm won. (Wat ik ook ongeveer 4uur heb gedaan is gegamed in de GameRoom, waar ik geen foto’s van mocht maken. Het was een hele grote kamer vol met PS2’s, NES’en en twee XBOX360’s en daar zaten dan een hoop nerds allerlei games te spelen op breedbeeldtv’s) Maar ze hadden dus de Animeversie van DanceDanceRevolution en daarop 12special edition patsmatten aangesloten, like dies:
3_1
En dat was dus hax. Ik wilde wel meedoen, maar zij zaten allemaal op eenzaam hoog weeaboo niveau en ik heb het nog nooit gespeeld, maar kga ‘t possibly wel kopen.

Toen ik een beetje had rondgeken en gelopen ging ik naar de Mangaworkshop die gegeven werd door een van de organisatoren. Was nietzo heel boeiend, beetje hetzelfde als elk How-to-draw-Manga boek. Heb er wel een mooi free Aniway schetsboek aan overgehouden. Daarna was de Cosplay Fashion show, wat erg harde hax was. Voor degenen die niet weten wat cosplay is, dat is als je zelf een costuum maakt waarin je lijkt op een animecharakter uit een serie die je leuk vindt. En dat hadden een heleboel van die waps gedaan. Het was een wedstrijd, en degenen met de mooiste/origineeste costuums wonnen. Dit waren de winnaars:
4_2 5_2 6_2
(Lol ik zie net dat de tweeling van de laatste foto meedoet in de Nederlandse editie van Beauty and the Nerd xD I friggin’ lol’d)
En nog een paar shots van andere haxheden:
7_2
(De hele groep die meedeed aan de Competition)
8_2
("It’s a man baby")
9_1
(De Counter T-Shirt Unit, a.k.a. 4gasten met KFC buckets op hun hoofd en eentje met een hoop karton op z’n kop)

Daarna was er nog een fotoshoot. Toen heb ik al deze foto’s gemaakt, want tijdens de competition zelf mocht je geen foto’s maken. After that was ik nog wat DDR kijken, want het was de "light" competition en meteen maar een hoop animu shit ingeslagen in de dealer room. Nouja, ik hád gerekend op 180euro, en er is maar 100 opgegaan, dus het viel mee. Even patsen met wat er gekocht is: Een Hellsing wallscroll, een DVD van Stratos4, een manga van Pita Ten, een setje figuren van Neon Genesis Evangelion: End of Evangelion, een buste van Hellsing (<3) en een Final Fantasy VII poster. Die avond was er JDISCOOOOOHHHH dus daar was ik met de don, apy en lwy heen (ze zijn wel meer meegeweest, zo goed werden de bandjes die je als bewijs van betaling kreeg niet gecheckt) om even te lollen. Het bleek geen jpop te zijn maar eurobeat en MASTERS OF HARDCOOOORRRRREEEEEE dus dat was lekker kut, maar er ging een wap helemaal UIT Z’N PLAAT en dat was wel harde lol, hij stond keihard te hakken voor een projectorscherm. Een paar sake (ik blijf een wap) en wat gezeik later stonden we buiten, waar we een paar /b/tards tegenkwamen. Het bleek dat er een hoop waren op de con. Kheb er later however geen meer gezien. Ze hadden hun hele tshirt onder laten tekenen:
10_1

Die nacht kenkerlaat naar bed gegaan, en ik wilde er de volgende dag eigenlijk optijd uit om naar Disgaea te gaan, maar dat was gefaald omdat ik sowieso niet in slaap kon komen op lwy’s betonnen vloer en omdat 9uur wel kenkervroeg is om wakker te worden voor een anime.

DAG 2
ZA 28.10.2006

Dag twee begon zoals vermeld iets later dan gepland, maar ik was nog ruim op tijd bij de Lucky charm Workshop, waar je je eigen Maneki Neko kon maken. Mijne was vanzelfsprekend helemaal verneukt, aangezien het nogal prielerig werk is om kleine details aan te brengen met klei enzo en dat kan ik niet. ‘T was wel heel gezellig, want ik zat met ‘n paar aardige meisjes aan een tafel en toen de Neko’s de oven inmoesten hebben we de restanten van de klei verneukt tot een soort pretpark…don’t ask. Irgendwo, toen was er de Cosplay Act Competition, waarin mensen in cosplay een soort toneelstukjes gingen opvoeren. Hilarity ensued natuurlijk met een scala van hilarische tot dodelijk gefaalde stukjes. Het was ook teringdruk, want er moesten zelfs mensen meekijken vanuit een van de bioscoopzalen (er waren 3 Video Rooms waar constant anime getoond werd). Het epicste stuk ging als volgt: Er kwamen twee mensen op, met maskers van bekende slasherfilms. Ze lopen om elkaar heen, begeleid door spannende muziek. Een van de twee gaat van het publiek af staan, en je ziet hem zijn kleren uitdoen en een leren pet opzetten. Hij gooit z’n lange jas uit, draait zich om en het is een man in een superstrak leren pakje: HARD GAY. Ik lolde fucking hard en klapte m’n aars eraf, want Hard Gay is een meme op 4chan. De andere persoon trekt ook zijn kleren uit en blijkt HARD LESBIAN te zijn. Samen gaan ze het publiek in en schudden met hun in leer gehulde konten en rijden overal tegenaan, het was echt fucking win. Hier zijn sum foto’s van de mensen die meededen:
11
(De hele groep)
12
(De Zelda groep die hadden gewonnen met hun interactive cosplay)
17 18
(Hard Gay en Hard Lesbian hadden de "Best acting" prijs gewonnen, en terecht xD)
13
(Cactuar, die enorm hard won in my book (de kop van de gast die erin zat zit boven de ogen van de cactuar))
14
(Een paar maids en dingen van een anime die ik niet ken (eentje van Full Metal Alchemist if I’m not mistaking) en ja daar links-achter staat een man in een Sailor Moon costuum)

Die avond kwam Three Extremes in een van de videorooms. Three Extremes is een compilatie van drie van de grootste aziatische horrordirectors. De eerste film ging over embryo’s, die in knoedels (dé meme van de dag, want LOL KNOEDELS, telkens als er in de ondertitels knoedels stond lolden ik, apy en de 3 failers die achter ons zaten en net zo kut waren als wij) verwerkt waren en degene die die at werd er jonger van ofzo, maar toen kreeg ze aids in d’r nek. Anyway, de gozers achter ons zaten de hele tijd knoedelopmerkingen te maken, tot een wap link werd en "BEN NOU ES EFFE STIL" naar ze roept, waarop eentje zegt "Ja joh, met je knoedelkop" waarop de wap heeeeeel link "HAD JE WAT!?" roept en ik "WIL JE TANDJES RAPEN!?" erachterna roep. Iets later was er weer geshhh
in
onze richting, omdat ik, apy en de failers achter ons steeds zaten te lollen, toen riep ik "KOP HOUWE KLOOTZAKKUH" en alle waps lolden. Anyways, de tweede film ging over een rare moordenaar die fucked up was en de film was fucking raar maar wel hax en er kwamen instantknoedels in voor. En de derde ging over een tweeling, maar eentje was in een doosje verbrand en toen stond die onder het bed van de andere maar toen werd ze wakker en was het een siamese tweeling..dat sloeg echt nergens op. Maar het was dus alsnog wel epische hax wegens de asshole-waps achter ons die samen met ons de hele film zaten te verneuken iks dee.

DAG 3
ZO 29.10.2006

Op dag drie was er eigenlijk niet echt een programma ofzo, voornamelijk karaoke (wat overigens ook erg hax was, nederlanders die japans proberen te zingen en nog in de maat ook) en anime. Maar er was ook de Anime Music Video competition, die SARPRIES opeens 3uur duurde. Daarvoor had ik Maudy nog het hele gedoetje laten zien en hebben we wat .Hack// gekeken, wat wel vet was. De AMV competition was dus erg lang, maar ook best gaaf. Het idee was om een music video te maken met stukjes uit anime’s. Zoals bij de Cosplay Act competition waren hier ook weer massive amounts of win and fail te bekennen. Het was op zich wel gaaf en de jury was lekker hard aan het kankeren op narutards, dus dan is het altijd goed. Daarna was het onderhand alweer tijd om te eten, en na het eten ging ik nog even langs om wat anime te kijken (RE: Cutie Honey) en om naar de closing ceremony te gaan. Dat was lekker hax want er waren maar 15mensen xD Er werden wat prijsjes uitgedeeld en gratis pocky (superwapanese nerdenvoedsel oftewel chocolade op een eetbaar stokje) en dat was het einde van de con. Toen ik het gebouw uitliep was bijna alles al opgeruimd, alle bordjes hingen op hun plaats, de abunai posters waren weg en de DDR matten werden opgeruimd. Al met al zeker voor herhaling vatbaar!

Abunai Weeabai Winabai!

Nog twee mooie foto’s met mij erop =p
15
(Ik en twee van de groepsleden van de groep die de Cosplay Fashionshow hadden gewonnen. Ik vond die rechtse fukken sexy dus die is uitgebreid gestalkt 0=)
16
(Ik en Hard Gay en Hard Lesbian, HG was net m’n manboobs aan het rubben, vandaar dat z’n arm bewogen is xD)

5 comments on “Abunai '06: Weeaboo Paradise

  1. Remi
    31 October 2006

    omg stfu etc!

    ik snap waarom je me niet wou zien!
    als ik mocht kiezen(a)

    en OMG ik dacht bij die noobtweeling; hej, die lijken wel op de sukkels van beauty and the nerd waarvan ik toevallig net een stukje gekeken had, WAREN ZE HET! maar dan met fkkn zwart haar…

    waaw.

    blub

    i need some sleep right now…

    liefjouw!

  2. Remi
    31 October 2006

    enne Richi

    [heelklein]je bent ‘gegroeid’ of niet?[/heel klein]

    (a)

  3. Remi
    31 October 2006

    oeps, dubbelpost!
    nu ga ik dood he?

    [fix’d -Red-]

  4. Maud
    1 November 2006

    Lo XD fotos had k al gespot natuurlijk XD Abunai was hipjes :3 vooral dancematjes >.> waar kun je die dingen kopen XD miss kan k mn ouders misc pogen mbt sinterklaas of zo XD alleen als k hier op zo’n ding ga springen denken mn huisgenootjes dat k iemand aant vermoorden ben wss want zolder kraakt. als k ‘s nachts naar de wc wil lopen weet ik ook echt welke stukken vloerbedekking k moet vermijden omdat ze anders wakker worden XD handig. heel erg bedankt voor neko! nogmaals XD heb er al brood uit gegeten en zo XP er pas toch wel 1,5e boterham in XD maar t wint. dankdank ! ~

  5. Harry d. Busdriver
    2 November 2006

    @ Ghislaine: De foto’s zijn ongelukkig =p Ik ben zelfs 2kilo afgevallen o/ Alleen door het fukken bier krijg ik wel een pens…dusja you might be right ><

    @Maudy: Ik ga binnenkort DDR kopen, 't is 50euro voor 2matten. als je nou meedokt mag je er een =p

Comment

Information

This entry was posted on 30 October 2006 by in Animu and tagged , , , .

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,619 Minds Expanded

Instagram

Once upon a time in #Korea. 
#남산골 #namsangol #hanok #한옥 #traditional #전통 #Korean #hanokvillage #Seoul #서울 #history #historical #한옥마을 The #seoulillustrationfair was as wonderful as ever. I found loads of great #art, #illustrations and #cards and even asked for the #artist signature on some of them.

The #SIF is still on until this sunday at Hall D of #COEX in #Gangnam, #Seoul, so don't hesitate to stop by and see the work of some of #Korea's most amazing artists. 
#서울일러스트레이션페어 #일러스트
#일러스트레이션 #엽서 #작가 #아트

@grafolio @beuseful2013 @OUTER_UNIVERSE @parknyam @46_jihye @mingee_lee A very unpractical, but very beautiful, #library underneath #COEX in #Seoul. 
#별마당도서관 #StarfieldLibrary #도사관 #books #책 #reading #Korea I hope #Buddha doesn't mind I was taking pictures in his home #Bongeunsa. 
#Temple #Shrine #Korea #SouthKorea #Seoul #Gangnam #COEX #봉은사 #Buddhism #Harmony with #nature in Korean #architecture. 
#Tomb #Korea #Seoul #Ancient #Classical #Shrine #서울 I don't think I'll be getting tired of the #concretejungle that is #Seoul anytime soon. It has stolen my heart. 
#Korea #SouthKorea #서울 #ISeoulU #street #Gangnam #강남 #도시 #city
