Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

KATTEN

Dus, vandaag waren we naar CATS, mijn eenafavourietste musical (na Jesus Christ Superstar) en ik moet zeggen, het was minder erg dan ik had verwacht. Het begon al goed, met een geweldig podium en een decoor wat ik mooier vond dan die van het origineel (daarmee bedoel ik de op dvd uitgebrachte Andrew Loyd Webber versie). EN overal waren lichtjes. En aan ‘t begin gingen ze allemaal aan en knipperen en kleurtjes en ik ging *oooooh, lichtjes* Dat was opzich ook wel een nadeel, want tijdens de show zat ik soms ook van *ooooh, lichtjes* terwijl er twintig katten aan het dansen waren op ‘t podium.
Maargoed, het decoor was dus geweldig, maar waar ik me vooral zorgen over maakte was de nederlandse vertaling. En terecht. Ze hebben alles zo letterlijk mogelijk vertaald, waardoor alles nogal geforceerd over komt (bijv. "Op een nacht zo stil, dat je een speld kan vallen horen, zal een kat worden uitverkoren" enzo). Ik denk dat het een stuk beter had geklonken als de nederlandse texten dezelfde lijn zouden volgen als de engelse, maar wat vrijer vertaald. Maargoed, niets aan te doen. Het was ook niet afschuwelijk, maar wel jammer. Wat wel afschuwelijk was, waren de vertalingen van de namen van de katten. "de Tuk Stuk Rukker" (ipv Rum Tum Tugger) "Van Zonderen" (ipv Macavity) "Spikkelpikkelmies" (ipv Jennyanydots) en "Lorrenjopie en Scharrelnelis" (ipv Mungojerrie em Rumpleteazer). Maar hoe nederlands ze ook waren, de cast kon echt wel goed zingen, en ze interacten ook best goed met het publiek. Het mooiste vond ik eigenlijk dat je vaak op de achtergrond nog meer kon zien dan op de voorgrond. Ze zaten heel goed in hun rol en als je erop lette zag je ze zichzelf uitrekken, met elkaar spelen, zichzelf schoonmaken, krabben, etc. Dat is echt heel gaaf.
Al met al was ‘t niet zo goed als de engelse versie, maar ben ik wel heel blij dat ik de geweldige muziek in het echt heb kunnen horen en dat we zulk talent in nederland hebben.

7.5/10
(puur omdat ik de engelse versie al kende, anders had ik ze niet hoeven te vergelijken)

One comment on “KATTEN

  1. Maudy
    16 May 2007

    Katjes~ :3

Comment

Information

This entry was posted on 11 May 2007 by in Music.

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,527 Minds Expanded

Instagram

Final picture of the day:
A really, really #happy #Gumiho #고병재 after winning his first ever #GSL #Final. 
After the match, he said the first thing he's going to do is absolutely nothing for at least 5 days since getting this far in the GSL was a lot harder than he had imagined. 
Take a rest, 병재야, you deserved it. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Terran #SouthKorea #게임 #Gumiho #고병재 with his friends, celebrating his #GSL #Finals #victory over #soO. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Gumiho #고병재 asked me for a picture after I won the #GSL #final against #soO #어윤수 today. Thought I'd humor him. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Terran #스타크래프트 #테란 #파이널 And once again your #GSL #Final #winner is NOT #soO! 
Congratulations to #Gumiho #고병재 for his first win, and apologies for Instagram's focusing being so crap. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Zerg #Terran #어윤수 #테란 #저그 #videogames The #Alien #Anthology 35th #Anniversary Edition Bluray #Boxset is safely in my hands where #RidleyScott can't touch it. 
Now to find a #Bluray player so I can actually watch it.. #에이리언 #블루레이 #세트 Good #beer and #chill #jazz make for a very nice combination. 
#CrazyMountain #LavaLake #ilovethislabel #craftbeer #맥주 #크래프트비어 #후암시장 #SoundDog #atmosphere #분위기
