Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Chateau and Crew

Hai gais,
Dit keer heb ik een indeling van Chateau Thermes de Cugnon, het chateau waar we hebben gezeten, en een kleine samenvatting van de crewleden.

Chateau Thermes de Cugnon:

Chateauthermesdecugnon06

Dit is mijn floorplan van de begane grond, de schaal klopt niet, maar je krijgt zo een general idea:

Bg

Zo zag de keuken eruit (voordat wij er hadden huisgehouden iig):
Keuken_4

En dit is de trap naar boven:
Toon2cfm

Zo komen we dus op de 1ste verdieping:

Verdiep1mannen

Ik heb op ‘t moment alleen de namen van de nerds erop staan, omdat ik nog niet mag vertellen welke koppels er zijn gevormd. Zodra de eerste aflevering is geaired update ik ‘m.

Ennn dan uiteindelijk de 2de verdieping:

Verdiep2mannen

Ohja, en dan heb je buiten nog natuurlijk:
Tuiningevuld

Het Thermen gedeelte bestond dan weer uit een Fitnesszaaltje, een Sauna, een Binnen Zwembad, een Douche en een kamer voor de Visagie.

Goed, en dan zal ik even wat posten over de crew nog, want de crew was echt wel fukken cool en ik wil ze zelf ook niet vergeten.

Dirk "de chacharijn"
Aanvankelijk vond ik dirk niks. Hij werd snel pissig en ik had ‘t gevoel dattie niet tegen ‘n grapje kon, maar toen ‘ie een keer mííg bezopen werd met ons bleek dattie z’n werk echt wel leuk vond en dat je echt wel met ‘m kan lachen. Vanaf toen zag ik z’n zwarte humor in z’n opmerkingen en bleek dattie erg cool was. Vooral het "Het eten was weer niet te vreten vandaag, Dirk" "Ja, ik weet het, breek me de bek niet open" was erg cool.

Seppe "de onderbroek"
Het eerste wat bij seppe opviel was dat z’n broek constant afzakte "omdat z’n riem kapot was". Daar issie dus nog veel mee gepest en elke dag werd er gecheckt watvoor onderbroek ‘ie aanhad. Maar dat vondtie wel grappig en we konden ‘t echt goed vinden. Sep was altijd vrolijk enzo en heel erg cool. Hij was een van de mensen die ik altíjd groette als ze langliepen.

Stein "het haar"
Stein stond vooral bekend om z’n hippe opgeschoren haar. ‘T was dus opgeschoren, behalve aan de bovenkant van z’n kop, waardoor ‘ie een soort eendenkuif had. Stein was supercool en ook degene die het meeste van mijn woorden enzo heeft overgenomen. Hij was samen met seppe eigenlijk de enige die elke dag weer goedgehumeurd was, wat voor kutweer ze ook in moesten filmen. Hij liep overigens net zo cool als dat zijn haar was.

Sarah "de rockchick"
Sarah was director en had altijd hele coole kleren aan enzo. Ze hield niet van metal en dat soort muziek, maar ze zag er wel uit alsof ze ervan hield. Ik kon altijd goed met ‘r praten en zij was iemand die je echt probeerde te helpen. Als je ergens mee zat gaf ze haar mening en als je stom aan het doen was zei ze dat gewoon ongecensureerd.

Pieter "de playboy"
Pieter had echt zo’n slick playboy uiterlijk met half lang krullend blond haar en meestal een zonnebril. Hij was van de redactie geloof ik, dus een van de big bosses. De eerste paar dagen kwam hij telkens langs om ons te vertellen dat we goede tv hadden gemaakt. Telkens als ik een vraag had ofzo riep ik op z’n Belgisch "Piieeter, Piieeter" en dan draaide ‘ie zich lachend om.

Benjamin "Bendzjamaan"
Marie-Claire heeft ben 1x op z’n Frans Benjamin (Bendzjamaan) genoemd en dat is bij de vrouwen nogal blijven hangen. Ben was opzich heel cool, maar veel dagen had ‘ie er wat de schijt in omdattie constant baby-sitter baantjes kreeg. Hij behandelde ons however altijd als medemensen en niet als "de kandidaten". Ik liep een keer per ongeluk de kamer waar hij sliep in het chateau binnen (daar lag blijkbaar ook een hoop shit wat wij niet mochten zien én we mochten eigenlijk niet weten dat er iemand van de productie in ‘t chateau sliep) en hij sprong echt op van "AH! Wat de fuck doe jij hier!?" I wasn’t offended, hij schrok gewoon, maar hij heeft zich echt 3x daarvoor verontschuldigd ofzo xD

Vanessa "de stookster"
Vanessa was de enige van de crew die me niet goed viel. Ik vond de manier waarop ze met mensen omging niet echt kunnen. Zij was degene die het meest tv probeerde te maken heb ik het gevoel. Ze probeerde reacties uit te lokken en situaties te creëren. Haar toon beviel me eigenlijk ook nietecht.. No offence overigens vaness.

Caroline "de metalchick"
Ik had ‘t nooit achter caroline gezocht, maar ze luisterde vroeger heel veel naar metal en heeft best ‘n goede muzieksmaak. ‘T was dan ook altijd cool met haar in de auto. We hadden zo’n ding dat ik ‘r een beetje liep te plagen op een "hey lekker chickie" manier, maar ik geloof dat ze dat wel kon appreciëren.

Peter "Jezus"
Jezus was pretty fukken Jezus. Hij had halflang bruin haar, een bruin ringbaardje en sandalen. Vaak vroegen we ‘m ‘s ochtends om ons een kruisje te geven en hij vond ‘t allemaal wel grappig. Hij noemde mij overigens altijd Mozes. Jezus had however wel een duidelijke line waar je niet overheen moest gaan en als je dat deed ging ‘ie keihard de discussie aan. Ik heb wel ‘ns met ‘m overhoop gelegen, maar hij heeft me eigenlijk altijd de situatie van zijn kant laten begrijpen.

13 comments on “Chateau and Crew

  1. Maudy
    20 August 2007

    XD t bljft leuk. meer verhalen XP wann begint die serie eindelijk s op tv XD

  2. Harry d. Busdriver
    20 August 2007

    Kan niet superveel leaken aangezien ‘t dus idd eerst op tv moet komen. Ik heb tijdens de opnamen vooral steekwoorden enzo opgeschreven, dus I dunno hoe geweldig die verhalen nog worden O.o Maar er komt iig een hoop BEHIND THE SCENES shit I guess.

  3. Ghislaine
    25 August 2007

    woesh ^^

  4. ik
    25 October 2007

    hey ik weet niet of ik hier wel iets mag achterlaten want ik hoor niet bij crew of kandidaten maar wou gwn even zeggen dat beauty and the nerd dees jaar echt super was :-) leuke kandidaten enzo ;-) 1 van de nerds heeft zelf nog les gegeven aan mijn broer, kan het trouwens zijn dat bij de aflevering met de legerproef de ober op de berg seppe van de crew was of was da maar een hersenschim. Voor de rest nog iedereen super veel groetjes xxx

  5. Harry d. Busdriver
    26 October 2007

    Tuurlijk mag dat ^^ Iedereen mag hier commenten =p
    Die leraar zal Andy wel geweest zijn xD Die krijgt dat wel vaker te horen!
    Ennuh, die ober was inderdaad Seppe ja, hoe wist je dat!? =p

  6. ik
    26 October 2007

    het was ni Andy, het was Bram dacht ik, die geeft toch les bij de burgerlijke ingenieuren he? en ja seppe…hij is nogal typerend met zijn lengte en krollekes :-) had het ni echt duidelijk gezien dermee da ik het vroeg. Uw beschrijving klopt wel van de afzakkende broek :p. Zijn hier eigenlijk mensen dat commentaar achter late die niet van cast of crew zijn?

  7. Harry d. Busdriver
    26 October 2007

    Oh, Bram doet dat ook idd.
    Ennuh, ja, nee, NIEMAND van de crew durft te posten hier. Verder zijn alleen Jelle, Jeroen, Tijmen, Maarten, Bram en ik van de kandidaten hier. De rest zijn gewoon “gewone mensen” om ‘t zo maar even te zeggen lol of vrienden van mij ^^

  8. Maca
    26 October 2007

    Nerds hebben geen vrienden, hooguit Virtuele Gaming buddies.

  9. ik
    26 October 2007

    durft te posten? hoeda :p? hola wij worde bestempeld als gewoon da zie ik ni zo zitte ;)

  10. Harry d. Busdriver
    27 October 2007

    I dunno, sander en caroline durfden niet, want ze lazen ‘t wel =p
    Ennuh, ja, gewoon dus echt bij gebrek aan goede terminologie he. Ik bedoel dus mensen die niet onder kandidaten of crew vallen xD kwam er n beetje jammerlijk uit =p

  11. Maca
    28 October 2007

    ik heet ook sander?

  12. Harry d. Busdriver
    28 October 2007

    Sander van de crew natuurlijk. Ik heb geen magische krachten waardoor ik je voornaam via het internet kan raden.

  13. ik
    28 October 2007

    jaja ;-) is al goed, heb je geen leuke roddels die niet op tv komen :-) hehe niet dat ik zo een roddelfreak ben hoor… Vind je nieuwe haarstijl wel veel beter hoor, heb spijtig genoeg de make over gemist. Heb gisteren nog met een taxi chauffeur over het programma zitte praten…wilde weten wie er uit was maar hij wist de namen niet meer :p dedju

Comment

Information

This entry was posted on 14 August 2007 by in Beauty & The Geek.

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,081 Minds Expanded

Instagram

I had a great time working with #SBS on their new program #내방안내서 in the beautiful #Mihwangsa #temple. I'm sure that @zazimusic has made @haemin_sunim proud with their song based on his book, #멈추면비로소보이는것들.
며칠동안 #미황사 에서 시간을 보내는 게 큰 인상을 주었고 만난 사람들 너무 친절하게 챙겨서 감사하는 말 밖에 못 한다.
다들 #수고했어.

#Korea #SouthKorea #tv #filming #television #tvshow #Koreantv #Buddhism #Buddha #traditional #절 #불교 #텔레비전 #쇼 #촬영 #버라이어티 #발송 I came back to #Seoul yesterday. Waking up to the sound of cars passing under my window and people shouting instead of the sound of the waves rolling over the beach and bugs chirping, I realized again that a part of me hates this city, no matter how much I love it. Now I understand why #혜민스님 makes the trip back to #미황사 so often even though he lives in Seoul as well.

For people living in a big city like this, it's important to #slowdown and not get caught and lose yourself in the flow of things. Life in the #countryside and in a #temple is so different, so much more #empty, but so much more fulfilling.

#Korea #SouthKorea #Mihwangsa #color #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #tranquility #traditional #절 #평화 #불교 #해남 #108배 #전통 #역사 #생각 #자성 #내이야기 #미황사 에서 사흘밖에 안 보냈는데, 그래도 #생각 을 많이 바뀌었다. #성찰 하면서 내 한국 생활도 생각하고 한국 사람들의 #촌 을 생각하면서 왜 한국이랑 사랑에 빠졌는지 다시 깨달았어요. 한국에서 사는 것이 선물이니까.. 잘 살아야지.

#절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교 #해남 #혜민스님 #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #tranquility #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #혜민스님 의 #미황사 에서 #멈추면비로소보이는것들 많다. #절 의 #평화 를 느끼고 마음을 비우면서 깊은 생각도 하고 한국 생활을 #감사 하는 생각도 많고.. 한국이 역시 #아름다운 나라입니다. 
Another gorgeous #sunset at #Mihwangsa #temple.
I am so thankful to #SBS and 혜민스님 for letting us stay here.
Just like the title of his book, there are many things you can only see when you #slow down. Staying at the temple and talking with the staff has taught me once again that Korea is an amazing country, and I couldn't be happier to be here. 
#nofilter #Korea #SouthKorea #island #traditional #tranquility #nature #wood #meditation Everything is more beautiful in #Jeollanamdo, even a #sunset.

#nature #Korea #SouthKorea #sea #island #절라도 #절라남도 #바다 #섬 #자연 #일몰 Away from the hectic Seoul life for a couple of days, enjoying clean #Jeollanamdo air and the #calm of the #Mihwangsa #temple.

#Buddhism #Buddhist #Zen #Relaxation #Balance #Nature #Korea #SouthKorea #미황사 #절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교
