Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Beauty en de Nerd Post 01

Disclaimer:
Alles in dit dagboek is mijn mening op moment van opname, niet van schrijven. If you're personally offended, don't be, chances are dat ik je gewoon aardig vind maar je een mindere dag had, iedereen heeft zo z'n minpunten.

Goed, nu we dat gehad hebben: vanaf deze week ga ik dus elke week een keer iets posten over wat je op tv hebt gezien, maar dan over hoe het écht was. Behind the Scenes, if you will. Nu ben ik doordeweeks natuurlijk in België, dus wanneer het ook effectief op m’n blog zal staan is nogal de vraag, maar ik ga m’n best doen om ‘t elke week redelijk optijd te doen.

Het idee is dus dat ik de dagen beschrijf (voor zover ik ze me nog kan herinneren, ik heb alleen steekwoorden opgeschreven) die op tv zijn uitgezonden. Een gemiddelde aflevering zal 2-3 dagen zijn, en ik ga proberen alle interessante, minder interessante en ronduit onboeiende dingen te vermelden. Mix dat met een dosis Richard-taalgebruik en geroddel en je hebt een INTERNET MONEY MACHINE lijkt me zo. Dus alvast een preview voor komende dinsdag, dit is wat er vóór de opnamen allemaal is gebeurd:

Dag 1 (21.7.2007)

De eerste dag brachten m'n ouders me met volle bepakking (2 koffers, een rugzak en een plastic tasje) naar Hotel de France in Bouillon. Bouillon ligt in Franstalig België, wat opzich niet zo hax was, aangezien mijn Frans…roestig is..op z'n best. In ieder geval, we kwamen daar dus bijna precies op tijd, iets te vroeg (iets voor 20.30), aan en hadden een (ernstig gebrekkig) gesprek met de franse manager van het hotel. Daaruit bleek dat Eyeworks wel reserveringen had, en dat ze er om half 9 zouden zijn. Dus om half 9 weer terug, begint die vrouw me in het frans uit te leggen wat de nachtbel is en wanneer ik het moet gebruiken, en als ik vraag naar eyeworks zegt ze weer "half 9 lol~!" maarja, dat was het toen dus al.

Toen hebben we het een beetje opgegeven en zijn we langs het kanaal gaan lopen en hangen. Toen we daar hingen zagen we al een lange, voorovergebogen persoon (bleek later Jules te zijn, sorry maat =p) richting het hotel lopen en namen we aan dat we dan toch echt wel goed zouden moeten zitten.

Na 'n tijdje besloten we er weer heen te lopen, maar nu was iedereen die voor 't hotel stond opeens weg, dus we hadden wéér zoiets van "wtf?". Dit keer kwamen we GELUKKIG Marc (de psychiater) tegen, en die legde uit dat ik al naar m'n kamer kon gaan. Alle nerds lagen in principe in 2 persoons kamers met 'n andere nerd, maar omdat ik door deze strange twists of fate de laatste was mocht ik alleen in 'n kamer. Daar aangekomen en m'n tassen neergedumpt hebbende nam ik afscheid van m'n ouders, voor wat ik dacht wat niet langer zou zijn dan 7dagen (ik had toch echt niet verwacht dat ik langer dan 'n week in het programma zou blijven).

Alle andere nerds waren al over het hotel verspreid, beneden zaten er wat in de lobby, en boven in de gang stonden Andy, Pieter, Bram en Jeroen als ik het me goed kan herinneren. Het initieel contact ging vrij makkelijk en na enkele minuten was ik al niet meer echt gespannen. Het is raar hoe snel je je op je gemak kan voelen als je bij je "eigen soort mensen" bent. Ik voelde aan dat er niemand tussen was die zich beter voelde dan mij en dat ik gewoon mezelf kon zijn. In die spirit vroeg ik ze of we niet eens naar beneden zouden gaan, aangezien de rest daar zat.

Beneden zaten de andere nerds: Jelle, Tijmen, Jules en Maarten.

Eerste impressies:

Andy, Bram, Jeroen: Niet heel erg veel over gedacht, andy verstond ik de helft van de tijd niet, bram leek me wel cool, en jeroen was opzich wel okay.

Pieter: Verlegen gast, zei nietzoveel aanvankelijk, tot je tegen 'm begon te praten, hij was cool.

Tijmen: Tijmen kende ik al een beetje via msn, maar ik wist opzich nog nietecht hoe 'ie was. Hij was…een hyperactief praatmachine =p In a cool way, hij hield opzich 't gesprek wel gaande, al wilde 'ie soms wel íets teveel aandacht. Ook een coole en grappige gast though.

Jelle: Nóg een metalnerd? Maar dan met Nightwish-shirt (ofzoiets) dus ik vreesde al voor NIGHTWISH+EPICA VS MEGADETH+SONATA ARCTICA debates. We hebben 't niet over metal gehad though. Ik had zoiets van: bleh, 't zou wel lekker stereotype zijn als ik met hem vrienden word en volgens mij heb ik daar ook nieteens zin in.

Maarten: Nep-nerd much? GEWOON haar, en geen nerderig uiterlijk, en hij ging uit, ik bedoel, shiiiiiiit. Verder wel srsly coole gast.

Jules: übernerd van de serie, studeert MOLUCULAIRE LEVENSWETENSCHAPPEN, dusja, meer valt daar niet over te zeggen xD

Toen begon iedereen zo'n beetje poker met dobbelstenen te spelen, maar daar snapte ik geen hol van dus ik zat er een beetje bij en lulde wat met iedereen.

Op 'n gegeven moment gingen we met z'n allen buiten zitten en bleek dat de Belgische vuurwerkregels niet zo strikt zijn, men was namelijk een hoop vuurwerk af aan het steken om een of andere misc reden. Dat was wel cool though, en we hebben nog wat gezopen en met elkaar gepraat voor iedereen naar bed ging.

Ik was opzich vrij bezopen, en op m'n kamer aangekomen pakte ik nog een Jupiler uit de mini-fridge. Voldaan en met een wazige kop begon ik aan m'n eerste nacht in mijn Beauty en de Nerd carrière.

Little did I know dat het een hele, hele korte nacht zou worden…

Dag 2 (22.7.2007)

Om 6 uur 's ochtends werd ik wakkergebeld door een fransman, die frans in m'n oor begon te blèren, maarja, lol, daar snapte ik dus niks van dus ik zei "I'm sorry, I don't speak French, but I'm up now anyway, so thanks." en hing op. Dit was een van de vele dagen dat we véél te weinig slaap kregen.

Goed, dus iedereen was wakkergebeld door Franíois en verzamelde na douchen/scheren/weetikhet beneden in de lobby (ik heb me geschoren, omdat ik aannam dat we vandaag de chickies wel zouden gaan zien en ik wilde wel redelijk overkomen. Khad nog wel m'n sik natuurlijk, maar geen overbodig haar). Er werd zo vroeg in de ochtend nog geen ontbijt geserveerd, dus we moesten het doen op afbakcroissants en koffie. Wat opzich wel redelijk ging, behalve voor maarten, want die was telaat beneden om nog wat te kunnen kanen.

De koffers en tassen gingen een auto in, terwijl wij met andere auto's NAAR DE VILLA gingen. Nouja, ik nam aan dat het een villa zou zijn, maar het bleek later een chateau te zijn. Goed, anyways, we gingen dus zo ergens heen, maar toen stopten we heel random aan de kant van een klein
dorpsweggetje, dus iedereen had zoiets van "uhh…wtf?". Maar we moesten uitstappen, en "op 'n rijtje de heuvel aflopen." Filosoferend over welke muziek ze onder deze undeniable coole group-shot gingen zetten liepen we de heuvel af. En nog een keer. En nóg een keer. Ja jongens, tv maken is alles ongeveer 2-4 keer opnieuw doen.

Toen we aan de onderkant van de heuvel aankwamen stond onze eerste verassing te wachten..

15 comments on “Beauty en de Nerd Post 01

  1. TiRune
    9 September 2007

    I = love attention, u b noticin that in ze seriez

  2. Gemma
    9 September 2007

    Ppppprrrt!!:) Je weet er wel cliffhangers in te houden en je schrijft leuk^^ Kan niet wachten tot dinsdag, dan ga ik met mn Richard-mok (die heb ik nog niet, maar ik ga dr binnenkort wel eentje naar jou vernoemen ofzo) vol thee en een dekentje en een klein bakje chips (of druiven) voor de tv liggen in mn bed en met mn retrofoon bij de hand zodat ik jou kan smsen bij elke interessante actie waar ik meer over wil weten.
    Afijn. Hip dus:)…
    Gaan we ons weer es ouderwets bezuiperen aan de drinkjes, bijv. op Koen zn partijtje? Lijkt me leuk, dadag,
    xxx Kus, Gem.

  3. Maudy
    10 September 2007

    lollol richard XD k kan bijna niet w8en tot dinsdag :P k heb net ook al hier geeist dat mn huisgenootjes dinsdag mee gaan kijken XP dan maken we er een wekelijkse B&N kijkavond van of zo :P XD tot snel! xxx

  4. Meel
    10 September 2007

    Meer Meer Meer!

  5. R
    10 September 2007

    Uh, uiteraard moet er nog een ‘R’ in het midden van Meel..

  6. Nicole
    10 September 2007

    Hehe, zo’n beetje iedereen van mijn verjaardagsfeest gaat morgen op jou letten! En ohja ik heb duifje!

  7. Ghislaine
    11 September 2007

    Lo!!!

    Omg! Ik zit hier helemaal enthousiast op het uberzachte dekbed van Merel (met r in het midden) want we gaan samen B&TN kijken want WAAAAAAAAH ik heb er helemaal zin in en zo en tof en volgens mij kan ik het met je hyperactieve praatmachine compagnon wel vinden^^ *hyperactiefheid heerscht*

    woesh! Tot straks op tv!

    kus

  8. Suus
    11 September 2007

    Woow.. Na je hééél lang niet irl te hebben gezien, ben je opeens op tv ^.^
    Keivet. =D

    Ik ben benieuwd:D (je bent opeens beroemd.. En hét onderwerp v gesprek, lol)

    X!

  9. koen
    11 September 2007

    Je was fucking weinig in beeld! Dus…
    (Heb maar een klein stukje met mijn werk zitten kijken)

  10. Gemma
    12 September 2007

    t was gaaf:)
    Iedere keer als jij in beeld was zetten wij de tv een stukje harder.. aan t einde trilde alles in de kamer helemaal mee, lol.
    Hip!

  11. Tine
    12 September 2007

    Het was vet.. Ik dacht steeds: “waar is Richard, O daar” weet niet of ik eigenlijk wel op de rest heb gelet :$

  12. koen
    12 September 2007

    Richard (20) kan het best omschreven worden als een excentrieke nerd. Hij is fan van loeiharde metal- muziek, hij dweept met komieken zoals de Nederlander Hans Theeuwen én hij heeft zijn eigen nerd-look gecreëerd: band-shirts, een wild baardje en lange haren.

    Richard kan gevat uit de hoek komen, is recht voor de raap en soms zelfs choquerend. Maar nooit gemeen. Want Richard is eigenlijk een gevoelsmens. Onder het oppervlak van deze 'stoere' nerd zit een zacht kantje. Het is niet onmiddellijk te vinden, maar misschien slaagt een van de beauty's er wel in om hem te ontdooien.

    KEI SCHATTIG!!!!!

  13. Maudy
    12 September 2007

    Lol die beschrijving idd XD s cool. En t was vet o/ je moet wel meer in beeld komen idd though. volgende week weer ^^

  14. Merel
    12 September 2007

    Pff, die omschrijving.. Nooit gemeen? Huh? Duidelijk dat ze je niet zo goed hebben kunnen doorgronden.

    Oja, wáárom was jij de enige van wie dat voorstel-aan-beauty’s-gebeuren niet werd uitgezonden? Zei je te vaak ‘kenker’ en ‘fappen’ enzo? =P

  15. Bol
    17 September 2007

    coole blog, en voorlopig relatief flaterend voor mij

    Greetz
    Bram

Comment

Information

This entry was posted on 9 September 2007 by in Beauty & The Geek.

For e-mail updates!

Join 68 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,837 Minds Expanded

Instagram

Are you hyped for the #WinterOlympics yet?
Because the Korean government would really, really like you to be #hype!

I've never really been into the Olympics, except for that one time when the guy who was born in the same town I lived in (#GianniRomme) was raking in Gold Medals like it was one of those coin pusher games - and even then it was mostly because my school was making a big deal out of it.
As such, I'm not very interested in the Winter Olympics either, even though this is the first time I'd be able to attend the events myself and watch my country's athletes get burried in speed skating medals.

Still, I hope Korea will put on a show - and a performance - to be remembered for years to come.

________________________________________

#Olympics #Olympic #Korea #Seoul #Lotte #Departmentstore #SooHorang #Christmas #decoration #decorations #shopwindow #shop #pyeongchang2018 #pyeongchang #평창 #평창2018 #올림픽 #겨울 #수호랑 #스타크래프트 is love #Starcraft is life.

Being a Starcraft fan in Korea feels a lot like what I'd imagine being a rich acquaintance of Ronaldo would feel like for a football fan - you get front row seats to all the major games, get to meet legends like Messi, Robben or Buffon (in our case, Byun, SoO or Stats) and get to ask for their signature pretty much whenever you want - all without paying a single penny.

The professional scene has been taking hit after hit since I started getting interested in it, and I'm afraid it'll never be the same as it once was, but I'm glad that in 2018, as well, I'll be able to enjoy some of the best e-Sports the world has to offer.

#WingsOfLiberty down, #HeartOfTheSwarm and #LegacyOfTheVoid to go.

______________________________________

#스타2 #스타크래프트2 #Starcraft2 #Byun #TY #Maru #INnoVation #esports #gaming #progamer #Korean #Korea #e스포츠 #진에어 #진에어그린윙스 #SKT1 #Dark #collection #collector #PC #RTS #변현우 #이신형 #전태양 #조성주 처음 한국에서 @kim.minji.ki204 가 그린 책을 발견할 때부터 (그 #책 읽을 수 없어도, ㅎㅎ) 한 순간엔 큰 #팬 되었고 작년 #서울일러스트레이션페어 에서 직접 만날 수 있어서 너무 즐거웠다.

이제 인스타로 새 책을 받을 수 있는 이벤트가 있어서 당연히 참여해야지~

#kimminji #thejunglebook #정글북 #정글북리그램이벤트 #indigo 한국에서 역사랑 현대 항상 어떤 이상한 발렌스로 공존한다.

In Korea, the past and the present are always living together in some sort of awkward balance.
Traditional norms, values and traditions clash with the influence of a rapidly modernizing and developing society; pride in one's roots compete with a constant need to move forward, and historical buildings vie for room to breathe in the middle of a metropolis.
I hope Korea manages to move forward without forgetting the things that make it unique.

__________________________

#대한민국 #한국 #절 #불교 #봉은사 #역사 #현대 #발렌스 #서울 #Seoul #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #Buddhism #Buddha #traditional #Buddhist #history #present #balance #City #koreantemple #development #Metropolis #tranquility #modernization This is such an #unoriginal picture but..doesn't it look just like a #postcard?

#Seoul #Korea #SouthKorea #Namsan #NamsanTower #City #Road #Traffic #Korean #mountain #trees #green #NSeoulTower #Tower #서울 #도시 #남산 #남산탑 #산 #탑 #도로 #엽서 #그림엽서 #남산타워 On some nights, when I'm feeling all beat down by stress and worries about whether or not I'll be able to support myself over here or where my life is heading, and when I'm just drunk enough, when I see the second snow of the year coming down outside my window, I just can't help but go outside, play some music and dance in the snow like an idiot because for some reason it just reminds me of how much I love being in this country.
Fuck you, Korea. I love you.
.
.
. 
#secondsnow #firstsnow #둘째눈 #첫눈 #Seoul #서울 #snow #눈 #Korea #SouthKorea #Korean #Life #Street #KyungHeeUniversity #KyungHee #경희 #경희대 #dongdaemoon #동대문구 #이문동 #winter #겨울 #atmosphere #분위기 #reallylongsentence
