Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Beauty en de Nerd Post 05

Disclaimer:

Alles in dit dagboek is mijn mening op moment van opname,niet van schrijven. If you're personally offended, don't be, chances are dat ikje gewoon aardig vind maar je een mindere dag had, iedereen heeft zo z'nminpunten.


Dag 9 (29.7.2007)

De volgende ochtend kregen we te horen dat we lingeriemoesten gaan kopen voor onze beauties. Kwam het even goed uit dat iedereenondertussen wist van de vorige seizoenen dat het altijd een goed idee is om dematen van je beauty te vragen! Ik wist dan ook dat Debs een 75A had (en somseen B als de cups klein uitvielen) dus dat kwam wel goed. We verwachttenallemaal een grote lingeriewinkel zoals de hunkemíller ofzo, maar uiteindelijkbleek het een klein rotwinkeltje in bouillon te zijn. Op weg daarnaartoe had ikhet in de auto al met Dirk over zijn favoriete ondergoedmerken en probeerde ikme het merk te herinneren wat Meintje zo geweldig vindt. Na een hele reeksverkeerde gokken van Dirk herinnerde ik me opeens dat het Marlies Dekkers wasoverigens. Aldus, we kwamen aan bij het winkeltje en stonden allemaal versteldhoe fucking klein het wel niet was. We hadden klein verwacht, het was immers inbouillon, maar zó klein? Bridget legde uit wat het idee was en ik en tijmenmochten als eerste. De bedoeling was dat je iets uitzocht voor je beauty, vooronder de 150euro. Nu was het natuurlijk de bedoeling dat nerds zouden reagerenmet uitspraken als "150e? DAT IS KENKERVEEL VOOR EEN FUCKING SETJE ONDERGOED,WAT-DE-FUCK!?" Maar ik was jammergenoeg al gewend aan dat soort prijzen wegensde absurd dure setjes die Meintje in haar kast heeft liggen. Ook het idee vanlingerie shoppen was voor mij niet raar omdat ik dat regelmatig met Meintje enin het verleden zelfs met Eva deed, dus daar schaamde ik me echt niet voor. Almet al hadden ze dus niet echt een goede nerd om voor lul te zetten in dezesituatie; ik weet ongeveer wat vrouwen leuk vinden én ik voelde me nietongemakkelijk. En, ja, tijmen is ook niet iemand die je dan nerveus gaat zittenmaken want lol die was zelf natuurlijk ook niet nerveus. Dus tevreden gingen wede winkel binnen.

Ons was verteld dat we 30minuten zouden krijgen om iets uitte zoeken, dus ik stelde m'n horloge in en the hunt was on. Van binnen was hetwinkeltje nóg kleiner dan van buiten en eigenlijk was er heel erg weinig keuze.We stonden allebei voor we het doorhadden al per ongeluk bij de bikini's xD Ikhad een doorzichtig zwart setje gevonden wat wel gaaf was (al was hetwaarschijnlijk niet echt debbies smaak, had misschien beter niet van meintjeuit kunnen gaan xD) en na enkele minuten liep tijmen al met een bh aan om tezien of drew erin zou passen…wat je allemaal niet doet als je camerageil bent(dat mag ik zeggen, want tijmen gaf 't zelf toe =p). Aldus, ik wilde bijna gaanafrekenen toen ik in de budget bak een hele mooie string zag liggen die ik voormeintje wilde meenmen, maar dat mocht niet van dirk ;_; Ik stond dus aan dekassa, maar toen haalde de kassamevrouw een heel leuk setje uit de etalage. Ikwas pretty much meteen verkocht, dus besloot ik dat te kopen. Het was ook netbinnen budget met een whopping 125e geloof ik, dus dat was wel lekker.Jammergenoeg was het een B cup en had ik niet meer genoeg geld voorsilicone-vulling-dingen, dus ik hoopte maar dat het wel zou passen.

Toen ik en tijmen onze tijd vol hadden gemaakt (het blekenSARPRIES maar 20minuten te zijn ipv 30, altijd leuk die "tv-tijd") werden wenaar een café afgevoerd om wat te gaan drinken en waren de volgende drie nerdsaan de beurt.

In het café zaten andy en jelle op hun beurt te wachten enwij mochten hen niks vertellen over wat wij hadden gedaan en hoe het winkeltjeeruit zag enzo. Maar je kent mij, en ondertussen tijmen misschien ook al weleen beetje, dus je kan beredeneren dat we ongeveer constant zaten te zeikenover hoe klein het winkeltje was en hoe weinig keus er was en vertelden wat wedan toch maar hadden gekozen enzovoorts. Gelukkig was jezus er om daar eenstokje voor te steken. Na 4x "JONGENS, STFA" hadtie zelfs een soort liedjeverzonnen over dat ik m'n mond moest houden..wat de text ookalweer was weetikniemeer..

Het was toen half12 's ochtends, en aangezien we toch in eencafé zaten met overal grote KEIZER KAREL reclamebord-dingen besloot ik maar eenkeizer karel (straf speciaalbier) te proberen en jelle joinde me. Zodoendezaten we al om half 12 des ochtendsch zwaar bier te hijssen…het leven van eenecht tv ster zullen we maar zeggen. In 't café heb ik (omdat ik toch íets moestdoen in plaats van het zeiken over het winkeltje) een beetje met Bridgetgepraat enzo over 'r geschiedenis en programma's die ze heeft gedaan en 'rkledingwinkel die ze met 'r moeder had en weet ik veel allemaal wat nogmeer. Zehad overigens kanen daar, en zei dat 't erg lekker was, maar mij mochten nogniks ;_;

Nadat de andere nerds klaar waren mochten we however wateten bij een restaurant (fuck yeah, de beauties zaten thuis lekker droog broodmet kaas te kanen) en we besloten allemaal maar gewoon avondeten te bestellen,aangezien we al in geen dagen normaal (dat wil zeggen, goed klaargemaakt enenigszins hax) kanen op hadden. Met behulp van Andy decypherden de nederlandersde franse kaart en ik bestelde iets waarvan we dachten dat het iets met kip zouzijn. Het bleek however iets met EEN HELEBOEL VIS te zijn, terwijl ik voor hetvoorgeschoteld werd nog voor de grap opmerkte "ach, 't mag alles zijn, zolang't maar geen vis is". Gelukkig was Jeroen zo aardig zijn stuk vlees aan mij tegeven en mijn vis op te eten, dus iedereen was weer tevree. Seppe moest betalenen het bleek dat 'ie like 300 euro ofzo kwijt was voor ons allemaal…opzich wellol voor een kleine lunch?

Eenmaal terug op het chateau moesten we onze aanwinsten aande beauties laten zien, en de meeste waren er vrij tevreden over. Iedereenbehalve Melissa had vrij passende lingerie,

Foto004_1

en Selène was een beetje pissigomdat ze zich er niet goed bij voelde om in lingerie voor een hoop mannen testaan. Het was namelijk de bedoeling dat de beauties via een catwalk in hun netgekochte lingerie een showtje gingen lopen. Wij moesten op een rijtje stoelengaan zitten, en zo min mogelijk commentaar geven en alleen kwijlen eigenlijk.Natuurlijk werden nadat de beauty terugliep opmerkingen gemaakt van niveaudoor-hormoon-gestuurde-puber, maar we zijn niet voor niks nerds. Het ismoeilijk niet toe te geven dat iedereen daar enorm zat te genieten (behalveJules misschien, die heeft nogal problemen met het vrouwelijk lichaam en hetuitten van zijn mening erover) en I would be lying als ik zou zeggen dat ikniet iedereen de volste aandacht heb gegeven. Vooral dieuwke vond ik tegen dezetijd natuurlijk interessant, en een excuus om ongegeneerd naar een vrouw inondergoed te kijken is altijd mooi meegenomen. Ik en Jelle hadden de"anti-stijve" houding die we hadden verzonnen niet nodig though. De meestesetjes stonden best goed, ik was bijvoorbeeld heel tevreden over die van debby,en was vrij zeker dat we zouden winnen. Sommigen waren echter iets minder,zoals die van MC, waarvan de string per ongeluk (maarten had het serieus nietexpres gedaan) iets doorschijnender was aan de voorkant dan de bedoeling was enwaardoor je bepaalde dingen zag zitten, en die van Melissa, waarvan de bh echt2 cupmaten ofz
o te groot was. Melissa was blijkbaar nogal link geworden opJules, die zich op zijn beurt dan ook enorm zat te schamen toen zijn beauty opkwam. Andy was nerveus of Cat er wel goed uit zou zien in zijn setje, en of 'iewel de goede maten had gepakt.

Foto003

Jeroen was, zoals altijd, ook fucking nerveus enik, tijmen en jelle zaten vooral onze ogen goed de kost te geven.

Na deze modeshow kwamen bridget en matthias ons nog ietsanders vertellen…namelijk dat dit niet onze opdracht was. Onze opdracht zouzijn om een kunstzinnige(!) foto te maken van onze beauties in hun nieuwesetjes. Aan de ene kant had ik zoiets van "shit, dat is fucking gay, mijn setjepaste precies en paste ook goed bij deb's karakter enzo" maar aan de anderekant had ik zoiets van "FUCK YEAH foto's maken!". Ik noem mezelf graag eenamateurfotograaf en ookal heb ik nooit écht iets met fotografie gedaan, het iswel iets wat ik heel graag doe en waar ik redelijk goed in ben (net zoiets alsschrijven eigenlijk; ik kan het, en ik wil het, maar ik kan mezelf er nooit toebrengen meer dan een paar pagina's te doen).

Overigens was dit een tweedelige opdracht, waardoor hetwinnende koppel allebei de koppels die naar de eliminatieronde zouden gaanmocht kiezen. Dit was iets wat ik niet graag zou doen, en in m'n achterhoofdhoopte
ik HEEL ERG dat ik niet zou winnen, maar vooral omdat ik het zo'n leukeopdracht vond heb ik keihard m'n best gedaan, en diezelfde dag nog.

Ik begon meteen met ideeën opschrijven en uitwerken, en ikkwam er al snel achter dat ik de foto's 's nachts zou willen maken voor demooie lichteffecten. Ik begon die middag nog de tuin rond te lopen om mogelijkelocaties te checken terwijl iedereen nog god knows what aan het doen was (demeeste vrouwen zaten in de jacuzzi, van de mannen heb ik geen idee wat ze aanhet doen waren, maar niemand had in ieder geval de camera nodig dus die nam ikmaar mee). Er waren overigens maar 2 camera's, maar ze waren dan ook FUCKINGVET. Die dingen kostten waarschijnlijk meer dan 1000e per stuk en je kon echtvoelen dat het kwaliteitsspul was. I was like a kid in a candyshop. Ik vond heteen geweldige opdracht en heb me er volledig in verdiept. Zodra het donker werdheb ik met camera in de hand de locaties bezocht die ik die middag haduitgekozen om te kijken hoe het licht zou vallen, en zette ik de lampen zo wegdat het mooi zou zijn. Ik had zo'n 6 ideeën, namelijk:

1 "Beautiful Death"
Ik wilde een soort Ring-achtig tafareel creëren, met deb diemet uitgelopen, zware make-up en haar haar in de war uit de put die in devoortuin stond zou kruipen, met het hele tafereel van schuin-achter door 1 lampverlicht.

2 "Irony of Love"
Een foto van deb in haar lingerie, verstrengeld met hetDavid-beeld op de oprit. Het idee erachter was dat david bedoeld was als deperfecte man (zo zien de kunsthistorici hem toch) en dat ze daarop dusvanzelfsprekend viel, maar david is niets meer dan een mooi uiterlijk. Het isimmers een stanbeeld en ze wordt enkel verliefd op zijn uiterlijk.
-Dit idee hebben we niet gefotografeerd omdat het er niet"kunstzinnig" genoeg uit zou zien-

3 "Ugly: Beautiful"
Een foto bij het zwembad, met alle lampen uit, behalve dezwembadverlichting zelf die zacht van onder op deb zou schijnen, terwijl debomgedraaid in een zo verwrongen mogelijke pose zou staan. Het idee was om teuitten dat de grens tussen mooi en lelijk heel klein is. Had ze daar gewoongestaan in haar lingerie, dan had een man gedacht van "SOW, DAT ZOU IK WELHITTEN", maar staat zij daar in een verwrongen, onnatuurlijke houding, dandenkt een man daar wel twee keer over na.

4 "Alone in the Woods"
Gebruikmakend van het hert in de achtertuin wilde ik haarafbeelden in een bosrijke omgeving. Ze zou op het hert moeten gaan zitten eneen beetje een ruig gevoel moeten overbrengen.
-Dit idee hebben we geschrapt omdat ik vond dat heteigenlijk alleen een leuk plaatje zou zijn zonder achtergrondverhaal. Dat, enik kon de enige lamp in de achtertuin niet ver genoeg draaien voor licht xD-

5 "Childlike Innocence"
Debby zou bovenaan de glijbaan van het speelhuisje in deachtertuin gaan zitten met verlopen make-up en wilde haren, om het "lostinnocence" idee te krijgen. Deb ziet er best jong uit, dus dat wilde ik hiergebruiken.
-Dit idee heb ik niet gebruikt omdat het te cliché was en debelichting in de tuin slecht was-

6 "War-torn beauty"
In de achtertuin stond een grote, verwaarloosde kas, dieeruit zag alsof hij platgebombardeerd was. Dit was, vooral in het donker, alprachtig genoeg, dus hoe kan een foto daarop gebaseerd nou slecht zijn? Hetidee erachter was dat debby een vrouw zou zijn uit een land wat platgebombardeerdwas en het zou de onzekerheid van oorlog uit moeten beelden.

Toen het eenmaal donker genoeg was en ik alles met kevin hadgeregeld met betrekking tot tuinlichten die uit moesten enzo waren we klaar omte beginnen. Het was fijn dat debby me grotendeels m'n eigen gang liet gaan,want dit was voor mij echt míjn project en bij alles wat ze voorstelde had ikzoiets van "man, dat is niet nodig en laat het nou maar aan mij over". Ditwaren mijn ideeën, en ik zou ze moeten gaan verdedigen, dus laat mij ze ook maaruitvoeren, zo dacht ik erover. Vandaar dat ik heel blij was dat debby weinig teklagen had en zelfs extra veel zware zwarte uitgelopen make-up voor me op deeden haar haar compleet alle kanten in had gekamd en gespoten. Ik voelde me bestop m'n plaats met het foto's nemen. "Zet je been eens wat meer zo" "Kijk eensdie kant op" "Doe die arm eens omhoog" "Verander eens van pose" Het voelde echtheel gaaf en debby deed ook heel goed haar best. Het was buiten fucking koud enzij stond daar, soms rillend van de kou, in haar lingerie bij het zwembad ofzelfs op een put. De eerste shoot, bij het zwembad, ging vrij goed, maar ik hadniet het gevoel dat het zo was als ik me had voorgesteld. Het kwam niet échtonnatuurlijk over..

De volgende shoot was bij de put, en die foto's waren echtgeweldig! Debby zag er heel erg ferocious uit en de foto's waren goed belichten hadden een goede sfeer. Toen we aan de laatste shoot begonnen was het altegen 3 uur, en er werkte vanalles niet mee. Het begon mistig te worden en ontop of that werkte de flitser niet goed meer. Telkens deedtie het 1 keer enmoest dan like 4minuten ofzo opladen (of wat de fuck er ook met dat ding aan dehand was) en dat zorgde voor erg veel frustratie aan mijn kant. Daar kwam nogbij dat deb constant zat te zeiken dat ik niet wist hoe het werkte (en, ja,duh, ik wist het wel want ik was al de hele dag foto's aan het maken), dekaarsen die voor een dramatische belichting moesten zorgen die constantuitwaaiden en het feit dat we de volgende ochtend waarschijnlijk weer om 8 uurop moesten.

Gelukkig waren we om 4uur 's nachts dan eindelijk klaar.Tijdens de shoots heb ik trouwens ook nog onenigheid gehad met debby over hetdeleten van foto's. Zij wilde ze like allemaal erop laten staan (maar het warener meer dan 100, wat de FUCK) want "we kunnen altijd later nog kiezen". Er zijneen heleboel van dit soort momenten geweest waarbij ik zoiets had van "argh,mens, houd je kop je hebt geen idee waar je het over hebt", maar die zal ikniet allemaal gaan typen aangezien dat vrij vaak voorkwam =p Don't get mewrong, ze deed altijd goed 'r best enzo, en ik was best tevreden met 'r, maarik hou er niet van als mensen tegen me in gaan en zeker niet wat dingen betreftwaarvan ieder normaal mens het met me eens zou zijn..

In ieder geval, we gingen die nacht LAAT naar bed, maar wehadden wel alles al af, iets wat verder alleen drew en tijmen konden zeggen.

Dag 10 (30.7.2007)

Die ochtend was iedereen druk in de weer met het nemen vanfoto's, terwijl ik en deb uitgebreid uit aan het slapen waren. Toen we beginvan de middag beneden kwamen bleek echter dat bijna iedereen al foto's haduitgezocht, which kinda sucked omdat wij nog 40 foto's hadden om doorheen tegaan om er eentje van te kiezen. We hadden nog een hele korte tijd toen delaptop eindelijk beschikbaar was, en ik weet achteraf niet zeker of ik de goedefoto heb gekozen. De put-foto's waren prachtig, maar hadden totaal geen verhaalerachter en bij een kunstzinnige foto verwacht je een verhaal. Ze leken ook veelte veel op the Ring, wat dus ook nietecht origineel was. Er was echter no doubtdat die foto's een stuk mooier waren dan die van bij het zwembad. Ook sommigevan de kas-foto's waren heel goed gelukt, maar door de mist hadden bijna allefoto's een witte gloed (omdat de mist de flits weerkaatste) of waren zeonscherp, of stond deb er niet goed
op (het was zo donker dat ik door deviewfinder niets zag; ik moest EEN, TWEE, DRIE aftellen om te zorgen dat debwist wanneer ze iets moest doen en pas nadat 'ie had geflitst kon ik zien of zegoed in beeld was). Dat was zonde, maar er zaten nog wat aardig goede foto'stussen. Ik vond het verhaal er achter however niet zo goed, dus ik besloot vooreen van de zwembad foto's te gaan. De zembadfoto's waren okay, maar niet zoalsik had gehoopt dat ze zouden zijn. Eigenlijk waren de put foto's gewoon echtfantastisch, dus ik had een van die moeten nemen, ookal zat er geen verhaalachter.. Maarja, poep gebeurt.

Nadat we onze foto hadden uitgezocht werden we voor deafwisseling weer eens naar Bouillon gereden, waar een dikke, failende artiestmet een stom Hawaïshirt en een coole, op Ruud van Big Brother lijkende, artiestons zouden gaan beoordelen. Maar the best was yet to come, want iedereen waservanuitgegaan dat ze hun eigen foto, hun eigen concept, uit zouden mogenleggen, maar wat bleek? De beauties moesten het verhaal doen. Ik was enormteleurgesteld, want deb had er de gewoonte van gemaakt zich niet teveel aan tetrekken van wat ik 'r vertelde en ik dacht niet dat ze doorhad wat nou hetverhaal achter de foto was. Tijmen had het echter nog erger, want drew snapteniks van zijn verhaal over de Japanse zonnegodin die neerdaalde op de aarde.

Wij werden met de cameraploeg van Sarah naar boven gestuurden konden daar op een tvscherm meekijken
naar de verhalen van de beauties.First up was Drew, en jezus die heeft een indruk achter gelaten. Naastbriljante quotes als "Mijn gezicht straalt sex uit" "Ik heb 'n dikke kont" en"Wil je m'n slipje zien?" en Tijmen die zichzelf keer voor keer op z'nvoorhoofd sloeg, duurde haar verhaal ook nogeens ongeveer een half uur inplaats van de verwachtte 5minuten, ging het nergens over, verzon ze telkens eennieuw verhaal achter de foto wat nog minder met het originele verhaal te makenhad dan het vorige verhaal wat ze had verzonnen én kwam iedereen boven amperbij van het lachen.

Een tijdje na dat fiasco was Debby aan de beurt, en ze deedhet niet zo slecht als ik had verwacht. Ze hield zich gedeeltelijk aan mijnidee, voorzover ze dat had meegekregen in ieder geval, en wat ze eromheenverzon was zo slecht nog niet. Al met al had ze het goed gedaan en ik wastevreden. Ik was tevredener met haar performance dan met mijn foto zelfs.

Als enalaatste was Catheleyne aan de beurt, en ook dat wasvrij hilarisch. Niet in de drew-manier van bullshit-spewing, maar op detypische platte cat manier. Om haar met haar geweldige accent te horenvertellen over hoe ze een hoer was en hoe ze "maandverband op bed heeft liggenvoor als ze te hard genomen is" was echt geweldig.

Dieuwke was als laatste ofzo aan de beurt, en jelle hoopteheel erg dat ze het niet zou verneuken. Jelle gaf heel veel om deze opdracht,waarschijnlijk nog meer dan ik. Voor hem was het ook iets wat hij heel erg leukvond om te doen en waar hij helemaal in opging, maar anders dan ik vond hij hetook belangrijk dat men dat ook in zijn werk zou zien. Hij vond dat zijn werkgeen uitleg nodig had, want welke kunstenaar geeft nou een uitleg bij zijnwerk? Kunst hoort voor zichzelf te spreken. Hij was echter bang dat dieuwke ereen verhaal omheen zou gaan hangen waardoor zijn visie geschaad zou worden. Hetviel echter enorm mee en jelle was opgelucht.

Dit waren de foto's (voor zover ik ze doorgemaild hebgekregen door de andere kandidaten, ik mis die van Jeroen en Selène nog):

Andy en Cat: Everyday Hustle

Everyday_hustle_cat_en_andy

Jelle en Dieuwke: Waanzicht

Dieuwke_waanzicht

Jules en Melissa: Kom Eruit

Kom_eruit__melissa_jules_

Richard en Debby: Ugly: Beautiful

Ugly_beautiful_richard_debby

Tijmen enDrew: The Falling Sun

The_falling_sun_tijmen_drew

Na deze spannende martelgang was het tijd om de winnaarbekend te maken, en jelle was pretty much kwaad en kapot omdat jules hadgewonnen. Enerzijds omdat hij het zo'n belangrijke opdracht vond, en iets waar'ie echt goed in was, en anderzijds omdat hij vond dat jules het niet verdiendhad met zo'n foto. Het was aan de ene kant dan ook wel te verwachten datVanessa aan mij zou vragen of ik aan Jelle kon vragen "of hij het niet heel ergkut vindt dattie niet heeft gewonnen." Dat wilde ik niet doen, omdat ik wístdat Jelle ermee zat én omdat het kut is om zoiets bij een vriend in te wrijven.Gelukkig stelde Maarten de vraag al en hoefde ik me er niet druk over te maken.Zelf vond ik de foto van Jules, samen met die van jelle, overigens wel hetartistiekste. Die van jelle was heel gaaf, heel raar. Dieuwke keek alsof ze netde ballen van iemand ging afknippen met een heggeschaar en het was een heel erg"in het moment" foto. Die van jules zag eruit alsof 'ie regelrecht uit eenartmagazine kwam en straalde dat soort arty-ness ook uit, onder andere omdat jeniet meteen naar meslissa keek, maar eerst alleen een kast zag. Waar iedereen,including me, wél pissig om was, was het feit dat degene die de slechtstelingerie had gekocht had gewonnen. What kind of 2delige opdracht is dit als heteerste deel al niet boeit? Maarja, poep gebeurt en ik hoefde in ieder geval demoeilijke keuze van 2 teams niet te maken, én ik hoefde niet bang te zijn datik uit het huis gestemd werd (melissa had ondertussen dus een probleem metselène..of beter, selène een probleem met melissa, waardoor waarschijnlijk haarkoppel een prioriteit vormde, én jules vond de manier waarop ik deb hadgetroost toen ze werd gepest blijkbaar nogal inspirerend, waardoor ik redelijkaanzien van 'm genoot).

Zodoende was ik niet echt nerveus die avond. Ik voelde mevrij zeker van m'n plekje in het chateau en hoopte dat er niets vervelends zougebeuren. Niets bleek echter minder waar toen Selène en jeroen victorieusterugkwamen uit de eliminatiekamer, wat betekende dat maarten weg moest. MC hadik nogsteeds nooit gesproken, maar maarten was echt een goede vriend gewordenin de dagen dat we hier zaten en ik had echt geen zin om 'm te missen. Hijhield vaak de sfeer erin en samen met jelle wassie zo'n beetje m'n zuipmaatje.Ook kwam ik 'm een keer om 2 uur 's nachts in de keuken tegen, waarna we eenandere keer weer 's nachts een tweede avondmaal hebben genuttigd. Z'n humorbeviel me wel, en z'n droge toon en vaak dubieuze opmerkingen ook. 'T Was dusenorm kut om hem te zien vertrekken. Rond die tijd waren maarten, jelle entijmen zo'n beetje m'n beste maten en ik had het kut gevonden als een van henzou moeten gaan, maar ik had niet verwacht dat die kans zo groot was. Hetafscheid was kut voor me, en de tijd na het afscheid ook. Ik had het gevoel datik 'n vriend had verloren en ik voelde me er niet goed bij. Ik ging naar bovenen vroeg dieuwke (die ik eigenlijk nog niet heel veel had gesproken, maar waarik me wel tot aangetrokken voelde) om een stukje met me te wandelen. Het was aldonker buiten en de frisse lucht deed me goed. De tuin was prachtig in hetmaanlicht, met alle schijnwerpers die er normaal op schenen uit, en ik voeldemezelf al wat rustiger worden. Het gesprek met dieuwke was nogal onwennig enawkward, maar toch voelde het wel fijn dat ze in de buurt was. Ik vertelde haardat ik het fijn vond dat ze even mee was gekomen, maar dat ik 'r niet wakkerwilde houden. Dat was voor haar echter geen probleem en we hebben nog watgewandeld met af en toe een klungelig gesprekje over niets tussendoor.

Toen ze naar bed ging heb ik de muziek-box in de eetkameraangesloten en heb ik nog tot half 3 's nachts gemetald en bier gedronken (zoga ik om met moeilijke tijden, FUCK YEAH ALCOHOLISME!). Ik was nog naar bovengegaan om tijmen te vertellen dat ik het fijn zou vinden om even met 'm tepraten omdat ik me kut voelde omdat maarten weg was, but he didn't show upomdat 'ie op een bed lag met 2 vrouwen en daar kon 'ie zich niet vanwegsleuren. Dat vondik nogal gay, en ik heb hier opgeschreven: "Tijmen: BRO'SBEF
ORE HO'S, ASS". Op dat moment was ik kwaad op 'm omdattie constant z'n pikachterna liep, en dat werd me vanaf toen alleen maar duidelijker. Hij was zichgedurende 't programma een beetje een "playboy" imago aan het aanmeten en wasmeer bij de vrouwen te vinden dan bij ons, dat vond ik jammer, maar ik kan hethem nu nietmeer kwalijk nemen. After all, it's his descision enzo, en ookal zagik 'm nog weinig, de tijden dat ik 'm zag wassie gewoon dezelfde aardige enhyperactieve tijmen. In ieder geval, die nacht ging ik laat en troubled naarbed.. Op bed vond ik een briefje van dieuwke:

"Slaap lekker Richard!!
Je was niet in de kamer
Toen ik kwam dus vandaar
Dit briefje!
Tot morgen en kop op!
Liefs, Dieuwke"

Dit UITERST INTIEME EN OMG WTF SECRECY briefje (zo zagen deandere vrouwen het dus, ik snap dat nogsteeds niet) heeft later nog voor veelophef gezorgd. Maar op dat moment boeide het me alleen dat ik me er beter doorvoelde. Het was fijn om te weten dat er iemand was die bezorgd was over me. Meteen iets rustigere geest besloot ik te gaan slapen…

Note bij vierdeaflevering:

*
Begin me toch wel erg af te vragen wat andy precies fout hadgedaan bij cat..in mijn ervaring was ze namelijk helemaal niet zo moeilijk O.oToch lijkt 't wel een genuine probleem..dus zou graag de achtergrond ervankennen (dit is een oproep
aan andy =p)

*
"Ik heb ongeveer dezelfde cupmaat" en dan Jeroen's manboobsvoelen. Die 30seconden waren vrij representatief voor hoe het er écht aan toeging "achter de schermen." Ook Jelle's "IK ZEI TEPELS" was iets wat we vrijvaak deden, de cameraploeg erop wijzen dat ze 't niet uit konden zenden =p

Ook het "kun je het mentaal niet aan?" was natuurlijk ietswaar meer achter zat (wie de fuck zegt nou zoiets?) Namelijk het liedje wat wevan Jelle hebben geleerd: "*Naam van persoon* kan het niet aan, hij is mentaalte zwak! Wenen! Wenen!" En dat kon je dan natuurlijk met elke naam doen,waardoor 't vrij snel aansloeg.

*
Lol @ IK WIL WINNEN..OH KUT HET WAS KUT. Srsly, sorz, maarik lolde. Ben 't sowieso nooit eens geweest met hoe ze toen tegen melissadeden, dus ik lolde nog even na. En dan vervolgens de zielenpiet uithangen>.>

*
Fuck yeah! Ik zat bij de favorieten! Dat was wel even hax omte horen ^^

*
Dus, een hoop lolz deze aflevering..dingen die eigenlijk paslol zijn als je erbij bent en jullie waarschijnlijk nieteens hebben gehoord,maar 't was hax =p Zoals 't NAAKTE WICHTEN (een meme van mij, lwy, apy en dedon) en het "Drew had beter alleen binnengelopen en "Hallo ik ben Drew…DOEI!"gezegd". "Ja, Tijmen heeft eigenlijk niks gedaan, alleen mij daar gewoonneergelegd." Overigens niks tegen drew, drew is gaaf, maar haar verhaal daarwas echt hilarisch xD

*
De tering, als ik zo zie wat Dieuwke tegen Jelle zei in datvoorstukje op de volgende aflevering…als Deb dat tegen mij had gezegd was ik ooklink weggelopen, de tering! Er zat meer verhaal achter, maar dat lezen jullievolgende week.

*
Bah, en nu ik aan 't eind dat BEN JIJ MISSCHIEN VERLIEFD OPDIEUWKE? terug zie krijg ik nu al de neiging om mezelf te verdedigen tegen degluiperige technieken die men in de editroom gebruikt =p Deb was al zo'n 5minuten door aan het hameren daarop en al en ik wilde er voornamelijk gewoonvanaf zijn..zul je zien dat dát nu juist uitgezonden wordt. Maargoe, zoals ikeerder al heb getypt hier, ik was niet verliefd op Dieuwke..maar ik vond 'r welleuk. Dat geef ik ook eerlijk toe. De enige reden dat ik niks geprobeerd heb isomdat ik Meintje had. Achteraf had ik misschien beter wel iets gedaan (m'nrelatie met Meintje heeft daarna toch niet lang meer geduurd) maar aan deandere kant had ik me daar waarschijnlijk niet goed bij gevoeld…

 

Volgende week DE STOMENDE ESCAPADES VAN RICHARD EN DIEUWKEdus blijkbaar..

Also: volgende week ZEKER kijken, want ik vraag me af wat zegedaan hebben met een 1.5uur achter elkaar non-stop scheldende Richard.

30 comments on “Beauty en de Nerd Post 05

  1. Bol
    5 October 2007

    Dat foto-toestel kost volgens mij zat meer dan 1000€

    reken op minimaal 3-400€ voor de flitser, zeker nog eens zoveel voor de lens en gemakkelijk 700€ voor het toestel zelf (en das nog als het geen al te duur toestel is)

    Die HD camcordertjes uit de derde aflevering waren trouwens ook makkelijk 700€ waard.

    Ze laten ons dus niet met goedkope brol spelen

    mvg
    Bram

  2. Valkyrie
    5 October 2007

    Mijn mening over de foto’s en het programma op zich:

    Andy & Cat: Niet echt kunstzinnig, misschien wel in een ander decor.
    Jelle & Dieuwke: Mooie titel ^^ De douche is een beetje te modern en Dieuwke mocht er nog wat meer verwaaid (dit is niet echt een woord) uit zien.
    Jules & Melissa: Beste foto! Zonder twijfel.
    Richard & Debby: Goed idee, mindere uitwerking.
    Tijmen & Drew: Valt best goed mee.

    Vooral gelachen met Tijmen, Drew en Cat. En begon Tijmen daar het tietenlied te zingen?

    Ik vond dat iedereen buiten Jules goede lingerie gekozen heeft. Proficiat.

    Ik vraag mij constant af wat ik hier doe, maar ja het zal wel één of anderen duistere reden hebben.

  3. Maarten
    5 October 2007

    He, nu je mijn foto ook hebt, mag je die er ook nog best tussen zetten hoor! En ja, eigenlijk had ik de mooiste foto;) Maarja.. als de kenners een pentagram van kaarsen niet herkennen en niet weten waar het voor staat blijft er natuurlijk weinig van over…

    En nee.. ik vond mijn foto toch niet echt het mooiste… zeker nog wel paar dingetjes die er aan scheelde… zo valt haar voet er net af, is het mes niet duidelijk genoeg een mes en is de houding van MC op deze foto niet haar beste houding. Op andere foto’s was dat allemaal veel beter, maar daar bleek je plotseling op de achtergrond andere dingen te kunnen zien, die je op het kleine schermpje niet zag. En het licht was op meeste foto’s niet mooi, omdat ik de sterkte van de flitser en de tijd tussen flits en foto niet in kon stellen. (lag misschien aan mij, want in de kort e tijd met fototoestel is het mij niet gelukt om hem geheel te doorgronden).

    Ik vond de foto’s van Drew en Debby absoluut het best. Jules had natuurlijk nooit mogen winnen na als enige het eerste deel van de proef totaal gefaald te hebben. Volgens mij was hij ipv. naar een lingeriewinkel naar een kampeerwinkel gegaan… (Zulke opmerkingen maakte ik ook voor de camera, maar die zijn er dus helaas niet ingekomen..:S ) Vooral een heeeel erg groot falen van de productie dat ze een gecombineerde proef alleen maar op 1 onderdeel beoordelen.
    Jah, nu klink ik gewoon als slechte verliezer ben. Maar das niet waar, ik was het er ook al gigantisch mee oneens voordat ik wist dat ik genomineerd zou worden.

    Richard was de enige terechte winnaar van de proef geweest. Goeie lingerie, goeie foto en redelijk goed verhaal. Jammer dat zij niet gewonnen hebben, want dat had ik er nu waarschijnlijk nog in gezeten…
    Maar nu zal ik via dit blog moeten horen wat er allemaal gebeurd is op de set van B&dN. Dus ik zal het zeker trouw blijven lezen:D

    En ik ben natuurlijk erg benieuwd naar jou romance Richard:P En fijn om te horen dat je mijn vertrek vervelend vond:)

  4. Merel
    5 October 2007

    Ik ben ook benieuwd wat ze hebben gedaan met een 1,5u lang scheldende Rich. Wellicht alles eruit knippen..?
    Hoewel, ik heb je al vaker ‘fukken’ horen zeggen in de uitzendingen. Dus dan kan ‘kenker’ dr ook nog wel bij, vast.
    Wordt je overigens al herkend op straat?

  5. Tijmen
    5 October 2007

    Dat was inderdaad het tietenlied! goed opgemerkt, weinig mensen maakte die link >.<
    Mnyhows, toen dat stukje kwam met 'en volgende week, ontstaat er weer een nieuwe romance in beauty en de nerd' dacht ik van, OMG NOES……. 'Richard en Dieuwke'… WHAT THE?! Jullie vonden elkaar redelijk leuk tijdens het programma, maar THATS IT XD. anyh00s wel grappig om dit zo te lezen, en soz voor die ene avond, hopelijk vind je het tegenwoordig wat begrijpelijker, het leek iig niet alsof er iets boeiends aan de hand was, want ik ben zelfs helemaal vergeten dat je dat ooit aan me had gevraagd. En zo weinig gingen we daarna toch niet met elkaar om, viel wel mee voor mijn geval, jij bent voor mij iig 1 van de mensen geweest die altijd het meest aanwezig was, mjaz ^^. Twas sowieso mijn keuze om veel met de beauties om te gaan daar, daarvoor deed ik ook een beetje mee aan het programma he, nerds zie ik elke dag XD
    BTW, ik denk dat de mensen die mee hebben gedaan 10x meer geniete van de afleveringen, alleen al omdat we weten waar de meeste grappen en quotes vandaan komen, blijkbaar hebben we ze zo hard gespammed dat ze wel MOESTEN. 'Richards' is ook nog vaak te horen XD

    T

  6. Harry de Busdriver
    6 October 2007

    Zo, dus ik ben atm fucking dronken en interwebbing vanaf de bank bij lwy (lol abunai) maar ik zal enigzins eligable reacties proberen te tweaken:
    @ Valkyrie:
    De reden dat je hier rondhangt is duidelijk, je bnet gewoon fan van van mijn enorm interessante schrijfstijl EN JE KAN ER NIEMEER VANAF. Ofzo? iig, het wordt geappreciëerd dat u hier rondhangt =p
    @ Maarten:
    Ik denk dat Jules qua foto wel terecht gewonnen heeft..z’n foto was gewoon heel goed, maar ‘t was idd stom dat de andere helft van de proef opeens niet boeide… maargoe, blij dat ik niet gewonnen heb ook, want dan had ik 2 koppels naar de eliminatieronde moeten sturen en dat leek me vet kut!
    @ Tijmen:
    Mijn “romance” met dieuwke was misschien iets beter in beeld gebracht ofzo? I dunno, bleekbaar vonden ze die toch boeiender dan die van u (of we krijgen nog een derde romance volgende week =p) mosschien had ik wel liever gehad dat ze voor die van jou hadden gekozen…ik schaam me nu al…
    Ennuh, ja, t is wel okay met dat maartengedie. Toen was ik link, maar zoals ik al zei: als ik zelf single was geweest was ik waarschijnlijk ook redelijk pre-occupied geweest xD
    Also: inside jokes FTW

  7. Maudy
    6 October 2007

    k lolde wel heel hard om sommige dingen in de ep idd XD meesterlijk commentaar bij die fotos, zomg. en ik wtf-te ook ff aant eind want lol een NIEUWE ROMANCE XD ah well. lekker aan laten prullen, die mensen die de ep in elkaar steken. Wie weet zorgt t voor meer richard op tv en dat is altijd mooi o/

  8. Martine
    6 October 2007

    Ik vond eigenlijk alle foto’s wel fucking goed gelukt, vond het wel één van de tofste opdrachten tot nu toe. Wel falend dat het niet uitmaakte of je goed had gekocht…

    Richard, trek je maar niets aan van de verhalen die ze lekker hebben opgeblazen of gaan opblazen, dat doen ze voor centjes en kijkertjes :) Wij kijken naar de persoon Richard ;) veel interessanter

    Greets Tine

  9. Jelle
    6 October 2007

    Even een kleine correctie en verduidelijken waarom ik zo pissig was dat M&J gewonnen hadden. Ten eerste zijn composities/setups so 1950, hedendaagse kunst is dynamisch, spur-of-the-moment. Ten tweede, iedereen had kunstige/coole/hell-over-nagedachte titels. Die van J&M was niet Kom Eruit, maar `Uit de Kast`. …

    Seriously, kots.

    En ja, het feit dat Jules het met de lingerie volledig verneukt had maakte het nog veel minder aanvaardbaar. Nepotisme aside had ik Richard de verdiende winnaar gevonden.

  10. Harry d. Busdriver
    6 October 2007

    Zo, dus ik ben hier nogsteeds op het prachtige abunai, waar ik net met 2 mannen verkleed als vrouw op de foto ben geweest..
    @ Jelle:
    Lol, linkerdje ben je ook he =p It’s all done and over enzo dusja boeiend? ‘T enige waar ik me nog over opfok is als ik seléne’s gedrag nazie op tv, maar dat heb ik ook geprobeerd achter me te laten…

  11. Tijmen
    6 October 2007

    ‘t enige wat ik nog kut vind is dat mensen zich daar nog steeds aan kunnen ergeren, please tuck it in Richard, shitz passiert.

  12. Ghislaine
    7 October 2007

    Lo!

    Toen ik dat voorstukje van ‘nog een romance’ zag dacht ik écht niet aan jou! ik zag jelle met iemand (sorry, beautynamen blijven bij mij niet hangen.. ) dansen tijdens die uitspraak dus mijn hoofd ging op stand
    ??QUESTIONMARQUE?? maar toen kwam jij ineens in beeld!

    En ooooomg ik hoop dat het een echte Richarduitzending wordt, 1,5uur Rich’s scheldwoorden is echt genieten^^

    Rich, kun je die foto van Deb&Jou van die put hier niet plaatsen? Of heb je die niet kunnen bewaren? ben er heel nieuwsgierig naar.
    Drew heeft btw zelfs zo’n indruk gemaakt met dr maandverband dat ik r eergisteren bij Jensen zn Breaking News zag^^
    het was dan ook echt beschamend:P
    En je setje was vet goed uitgekozen!

    nagoed, nog twee dagen:)

    Kus

    btw; mn comp is gecrashed. ben ik nu niet zielig?

  13. Linda van der Lem
    7 October 2007

    “Ere wie ere toekomt”. Het maandverbandverhaal was toch echt van Cat(helijne)!

  14. Tijmen
    7 October 2007

    Richard, Debby, Drew, Melissa, Jules en ik zijn trouwens leuk bij Jensen aanwezig dinsdag avond! kijken dusz ;)

  15. solange
    7 October 2007

    “Die met dat maandverband” was trouwens nog bij breakingnews bij jensen gekomen.Bij die foto uitleg zei ze dat het maandverband der lag als ze te hard genomen was ahahah ik lag egt in een deuk..
    Btw was datvan te voren overegt?
    Ik bedoel dat is nou niet egt gepast om te zeggen lijkt me zo

  16. solange
    7 October 2007

    OMFG Ik lig egt in een deuk xD Dat met jelle en die anti boner .. iets ofzo.HAHAHA leuk effect heeft een string op jou,laatst heeft een vriend nog die van mij aan gedaan..Miss had het het zelfe effect? The string-effect noem ik het maar hahaha :p Je texten zijn egt geweldug =)
    En david is dat die ene die die reus had vermoord enzo?Want die had ik namelijk in het louvre gezien egt zoon kindje.Ok het is vast een hele anderen david?Njah boeie…Ik ben je vedomme aant stalken ofzo,begint er wel op te lijken.Ag jah =D

  17. Maarten
    7 October 2007

    Yeah!! Dan hebben we tot nu toe elke keer het ‘Breaking News’ bij Jensen weten te halen!!:D Supermooi:)
    Kijken of we dat kunnen voortzetten;)
    Het bleek wel dat Jensen toch maar een beetje zit te lullen. Want als je Cat afschildert als dom heb je het toch bij het verkeerde eind…

  18. Maudy
    8 October 2007

    lol.nja jensen-> zit meestal maar wat te lullen. Heb t idee wel dat ie hersens heeft, hij zou ze alleen s voor iets zinnigers moeten gebruiken. Ah well. T moet iig gekeken worden dinsdag.

  19. solange
    8 October 2007

    Ag jah jensen is jensen :p Ik had alijd wel medelijde met die Jan lol

  20. Angélique
    8 October 2007

    Alle beauties en nerds die morgen bij Jensen in de studio zijn: veel sterkte!
    Ben benieuwd wat de heren deze keer van Jensen moeten doen om te bewijzen dat ze “echte mannen” zijn. Hoewel het waarschijnlijk niet veel erger kan worden dan de vorige keer ;-).

    Verder: leuke blog, geweldige aanvulling op het programma. Ik blijf hem zeker volgen!

  21. Harry d. Busdriver
    9 October 2007

    Okay, ik kom even orde herstellen in deze chaos:
    Tijmen: Ik type inderdaad (zoals Jelle al niet al te tactvol zei) wat ik wil. Dit is mijn mening en ik ga het niet onder stoelen of banken schuiven omdat dit toevallig door iedereen te lezen is. Ik kan het echter begrijpen dat jij erover je eigen mening hebt, en die laat ik dan ook staan.
    Jelle & Tijmen: Jullie “Discussie” heb ik even geremoved omdat ik geen zin heb in gezeik op m’n weblog, no offence, maar ’tis nogal overbodig.
    Ghis: Dit is dezelfde reden dat ik jouw post tegen linda heb weggehaald, overbodig gemiep =p
    Solange: David was inderdaad óók die gast die de cycloop had vermoord (klein mannetje tegen grote reus, slimheid tegen kracht etc) maar ook de perfecte man volgens Michelangelo. Dacht ik toch… (gevonden op de wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/David_%28Michelangelo%29) Nouja, dat stond er iig in de tuin =p
    Angélique: Het viel mee vandaag (gelukkig!) ik zal er waarschijnlijk zo nog een postje aan vuil maken. Also: leuk dat je m’n blog leuk vind, I live to serve!

    *buig*

  22. Harry d. Busdriver
    9 October 2007

    p.s.
    @ Ghis:
    Neen, wij hebben ALLEEN deze foto’s teruggekregen, dus de putfoto’s zijn gone forever óf liggen in de diepe rotte holten van het VTM archief.
    @ Solange:
    Die uitspraak was niet vantevoren besproken. Cat maakt nu eenmaal regelmatig platte en foute opmerkingen =p Soms kregen we wel iets ingefluisterd, maar dat verwoord je toch altijd op je eigen manier dus weinig van wat je ziet is écht gescript.

  23. verontwaardigde 'ghis' ^^
    9 October 2007

    [extra overbodig gemiep]
    [quote] Ghis: Dit is dezelfde reden dat ik jouw post tegen linda heb weggehaald, overbodig gemiep =p [/quote]

    Haal die van haar dan ook even weg! Dat was ook overbodig gemiep (ook wel; gezeik) ^^ [/extra overbodig gemiep]

  24. solange
    9 October 2007

    Awh jah dat is die David uit het louvre haha.Dat schilderij was btw wel gaaf hij had die afgehakte kop van die cycloon ofzo in zijn hand.

  25. Harry d. Busdriver
    10 October 2007

    Ghis, srsly, stop it =p IK ZAL HET MAAR LATEN STAAN DAN ZEKER? In ieder geval, ik ben nogsteeds blij dat je mijn avonturen nog zo op de voet volgt ^^ In november MOEDERNEUKING SONATA amiriet!?
    Solange, cycloop schat, zometeen klink je nog als ‘n beauty =p Maar, ja, klopt, ik zag die pic op wikipedia en zag er wel stoer uit xD

  26. Ghislaine
    10 October 2007

    Ja ja, het was ook voornamelijk als lame-ass lolreactie. Gewoon om te zeiken. I do what I do best, right?
    EN JA SA FTW! Echt wommmmggg! nog iets meer dan een maaaaaand! ^^
    Stiekem moet ik steeds keihard lachen om Solange, zij is grappig, wie is dat?

  27. Daan
    10 October 2007

    Onwijs vet programma ! Gister bij jensen lag ik helemaal plat ! Is debby hier toevallig ook aanwezig?

  28. Harry d. Busdriver
    10 October 2007

    Ghis, I dunno wie Solange precies is, ’tis een meisje wat in fucking frankrijk woont en me blijkbaar interessant genoeg vind om te stalken (goede smaak 0=)) En ze is idd cool, dus kheb ‘r toegevoegd op msn =p
    Daan, ik vrees dat Deb zo’n beetje internetfobie heeft ofzo, ze leest iig geen fora en beantwoordt 1x in de maand ofzo ‘n mail ofzo, dusja xD

  29. solange
    10 October 2007

    ahaha idd ik kan wel mee doen als beauty,maar goed beetje algemene kennis heb ik ook wel.Dus dan ga ik winnen ofzo?
    Maar ik ben dus uhm solange en ik stalk Rijst ^^

  30. Harry de spambot
    30 May 2008

    HALLO SPAMBOT!
    Waarom altijd in eeuwenoude posts?
    iig, baleeted and reported.

Comment

Information

This entry was posted on 4 October 2007 by in Beauty & The Geek.

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,084 Minds Expanded

Instagram

From #temples to #churches.

#church #Korea #SouthKorea #Seoul #religion #Christian #Christianity #cross #Korean #spooky #spoopy #filter #woods #교회 #무서워 #서울 #기독교 I had a great time working with #SBS on their new program #내방안내서 in the beautiful #Mihwangsa #temple. I'm sure that @zazimusic has made @haemin_sunim proud with their song based on his book, #멈추면비로소보이는것들.
며칠동안 #미황사 에서 시간을 보내는 게 큰 인상을 주었고 만난 사람들 너무 친절하게 챙겨서 감사하는 말 밖에 못 한다.
다들 #수고했어.

#Korea #SouthKorea #tv #filming #television #tvshow #Koreantv #Buddhism #Buddha #traditional #절 #불교 #텔레비전 #쇼 #촬영 #버라이어티 #발송 I came back to #Seoul yesterday. Waking up to the sound of cars passing under my window and people shouting instead of the sound of the waves rolling over the beach and bugs chirping, I realized again that a part of me hates this city, no matter how much I love it. Now I understand why #혜민스님 makes the trip back to #미황사 so often even though he lives in Seoul as well.

For people living in a big city like this, it's important to #slowdown and not get caught and lose yourself in the flow of things. Life in the #countryside and in a #temple is so different, so much more #empty, but so much more fulfilling.

#Korea #SouthKorea #Mihwangsa #color #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #tranquility #traditional #절 #평화 #불교 #해남 #108배 #전통 #역사 #생각 #자성 #내이야기 #미황사 에서 사흘밖에 안 보냈는데, 그래도 #생각 을 많이 바뀌었다. #성찰 하면서 내 한국 생활도 생각하고 한국 사람들의 #촌 을 생각하면서 왜 한국이랑 사랑에 빠졌는지 다시 깨달았어요. 한국에서 사는 것이 선물이니까.. 잘 살아야지.

#절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교 #해남 #혜민스님 #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #tranquility #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #혜민스님 의 #미황사 에서 #멈추면비로소보이는것들 많다. #절 의 #평화 를 느끼고 마음을 비우면서 깊은 생각도 하고 한국 생활을 #감사 하는 생각도 많고.. 한국이 역시 #아름다운 나라입니다. 
Another gorgeous #sunset at #Mihwangsa #temple.
I am so thankful to #SBS and 혜민스님 for letting us stay here.
Just like the title of his book, there are many things you can only see when you #slow down. Staying at the temple and talking with the staff has taught me once again that Korea is an amazing country, and I couldn't be happier to be here. 
#nofilter #Korea #SouthKorea #island #traditional #tranquility #nature #wood #meditation Everything is more beautiful in #Jeollanamdo, even a #sunset.

#nature #Korea #SouthKorea #sea #island #절라도 #절라남도 #바다 #섬 #자연 #일몰
