Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Sinterklaasverhaal

Jezus, ik vond dit verhaal wat ik vorig jaarheb geschreven terug, en het was zo win dat ik het jullie niet kon denyen:

Dit verhaal is gebaseerd op werkelijke feiten.
Enige overeenkomst met de werkelijkheid iszodoende niet te vermijden.

 

WO 06.12.2006

Vanacht hoorde ik niets toen ik naar bed ging,maar ik moest wel denken aan het gebonk wat ik de dag eerder de hele nacht hadgehoord. Het herinnerde me aan Ju-On2, waar die twee mensen in die kamer steedsgebonk hoorden en achteraf bleek dat dat zijzelf waren die later in de filmdood aan het plafond hangen en tegen de muur slaan. Ik lag dus een beetje tefalen in bed toen ik het gebonk weer hoorde. Om 1uur. Net als de dag ervoor.

Ik negeerde het gebonk en deed net alsof ikhet niet hoorde. Maar toen voelde ik vanuit de duisternis van mijn kamer eenhand naar m'n schouder grijpen. Ik voelde een zachte kneep en schoot omhoog.Zodra ik het licht had gevonden pakte ik m'n keukenmes en keek ik voorzichtigde kamer rond. Er was niets te zien…in ieder geval niet van waar ik stond. Voetvoor voet liep ik langzaam de kast voorbij, maar ook daarachter was niemand tebekennen. Het raam was nog dicht en ik had de lamellen niet horen bewegen. Hoewas er dan iemand binnengekomen? Ik liep de badkamer in, aangezien dat de enigedeur was die dicht, maar niet op slot was, en ik zag in eerste instantie niets.Paranoïde als ik ben, keek ik echter nog even in de badkuip, en ik staptemeteen 3 stappen achteruit. De hele badkuip was gevuld met een soort bruinstroachtig haar, drijvend op een ondiepe laag water. Met dat ik achteruitstapte hoorde ik achter me de lamellen bewegen en schoot ik naar het raam.

Hetenige wat ik nog zag was een schaduw die het dak op verdween. Ondertussen washet gebonk steeds luider en luider geworden, en ik werd helemaal gek van datoorverdovende kabaal. Hoe kan het toch dat niemand anders in het gebouw dithoorde? Was ik de enige die nog wakker was? Ik ging voorzichtig de gang op enklopte aan bij m'n buurman…geen reactie. Ik klopte wat harder, en tot mijnschrik was mijn geklop synchroon gaan lopen met het gebonk in het gebouw. Ikschrok en besloot te gaan kijken waar het gebonk vandaan kwam. Ik liep nog eventerug naar m'n eigen kamer om te zoeken naar iets beters dan dat mes om het watdan ook wat hier aan de hand was plat te steken, maar kon niets vinden. Met datik mijn kamer wilde verlaten hoorde ik voetstappen en dingen die werdenverschoven boven mijn hoofd, op de zolder waar nog nooit iemand was geweest enwaarvan niemand wist wat de hel daar lag. Hetzelfde schuivende geluid alsgisteren. Maar gisteren hoorde ik het om 4uur 's nachts. Welke normale studentis dan nog wakker? Ik durfde niet, maar had het gevoel dat ik eerst op zoldermoest gaan kijken. Langzaam liep ik door de gang tot ik aankwam bij hetzolderluik. Er zat, zoals altijd, een stuk karton tussen. Terwijl ik bezig wasmet mn moed te verzamelen zag ik opeens het luik bewegen en schreeuwde ik hetuit, terwijl ik een ruk aan het luik gaf een met mes in de aanslag naar bovenrende. Ik hoorde iemand vallen en dozen opzij schuiven, en zag toen een schaduwuit het raam verdwijnen. "De tering", dacht ik, "niet weer". Dus ik rende naarhet raam om te kijken of ik kon zien waar hij was. Ik zag echter niks, maar hetgebonk was nóg luider geworden.

Ondertussen zat ik al zo vol met adrenaline datik op de bron van het geluid afstormde. Het bleek een deur op de tweedeverdieping te zijn, die dienst deed als branduitgang. Ik rukte de deur open enstond perplex van wat ik zag. Snel stopte ik mijn mes weg en zette een nerveuzeglimlach op. "Sinterklaas…wat…wat doet u hier?" stamelde ik uit.

 
En dan is er nog uitleg maar ik wist nietzeker of ik die eraan moest doen, dus beschouw dit als einde van het verhaal,maar ik wil de rest nog wel ff voorlezen als je het geheim van de hand en haaren voetstappen enzo wil weten =p (dit stond ertussen omdat ik ‘t ging voorlezen aan iemand die zich verveelde ofzo, maar kheb ‘t er maar ingelaten)

 
"Ik ben al twee dagen bezig hier binnen tekomen. Duitsers krijgen ook cadeautjes hoor!" "Dus..het gebonk? Dat was u?""Daar heb ik pieten voor. We namen aan dat er wel iemand wakker zou zijn, maarniemand deed open. Vandaar dat ik een piet het dak op heb gestuurd om de deurvan binnen open te maken." "Dus dat was het geschuif op zolder….en het rarehaar in m'n badkuip?" "Hohoho jongen toch, dat waren juten zakken!" "Wat de heldeden die in mijn badkuip?" "Nou, we moesten ze weken want daar blijven zelekker soepel van, en aangezien we al uren hier aan het wachten waren beslotenwe zelf maar wat initiatief te tonen." "Dus er is een zwarte piet in mijn kamergeweest?…De tering, wilt u dat nooit meer doen?"

 
FIN

3 comments on “Sinterklaasverhaal

  1. solange
    8 November 2007

    OMFG,dat met die juten zakken in de badkuip is egt geweldig :p

  2. Ghislaine
    8 November 2007

    Geniaal Rich, geniaaaal!

  3. Merel
    8 November 2007

    Hehe ^^

Comment

Information

This entry was posted on 8 November 2007 by in Original Content, Stories and tagged , .

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,543 Minds Expanded

Instagram

Apparently, this passes for #art in #Korea. 
Eh, I'll take it. 
#StarWars #스타워즈 #Museum #미술관 #Stormtrooper #스톰트루퍼 #DarthVader #다스베이더 #LukeSkywalker #루크스카이워커 Final picture of the day:
A really, really #happy #Gumiho #고병재 after winning his first ever #GSL #Final. 
After the match, he said the first thing he's going to do is absolutely nothing for at least 5 days since getting this far in the GSL was a lot harder than he had imagined. 
Take a rest, 병재야, you deserved it. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Terran #SouthKorea #게임 #Gumiho #고병재 with his friends, celebrating his #GSL #Finals #victory over #soO. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Gumiho #고병재 asked me for a picture after I won the #GSL #final against #soO #어윤수 today. Thought I'd humor him. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Terran #스타크래프트 #테란 #파이널 And once again your #GSL #Final #winner is NOT #soO! 
Congratulations to #Gumiho #고병재 for his first win, and apologies for Instagram's focusing being so crap. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Zerg #Terran #어윤수 #테란 #저그 #videogames The #Alien #Anthology 35th #Anniversary Edition Bluray #Boxset is safely in my hands where #RidleyScott can't touch it. 
Now to find a #Bluray player so I can actually watch it.. #에이리언 #블루레이 #세트
