Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Beauty en de Nerd post 11

Mja, eigenlijk had ik dit natuurlijk vóór Jelle’s verslag van de finale moeten posten, maarja. Mijn interweb is limited aangezien in in Maastricht dus geen internets heb.

Dag 20 (9.8.2007) Vervolg

We werden meteen naar een hotelrecht tegenover het Chateau gereden, Hotel des Ríches. Debby belde lang methaar moeder, en vertelde haar precies het tegenovergestelde van wat ik mijnvader de volgende dag vertelde.

"Mamma, er zit een meisje in endie is echt heel aardig, Selène, en ik hoop dat die wint! Dat ander meisje,Dieuwke, is echt een kuthoer mamma! Ik hoop dat ze verliest want ze is echtheel kut en ik ga haar nooit vergeven mamma!"

"Hey pa, er zit echt zo'n kutwijfnog in en ze is manipulatief en shit en bah, Selène. Maar Dieuwke zit er ooknog in en die is echt heel lief en aardig en ik hoop dat zij en Jelle winnenwant ik gun het hen heel erg en Selène heel erg niet."

Dat was wel lollig opzich. Ik koner nogsteeds wel om lachen dat onze meningen zo compleet tegenovergesteldwaren. Die avond heb ik overigens maud's pa gebeld (NIEMAND van mijn familienam op, ouders waren op vakantie, en IEMAND moest me toch ophalen!) maar ikwilde eigenlijk met maud spreken om te checken of m'n ouders wel thuis waren,maar die was niet thuis en later kreeg ik te horen dat 'r pa was geflipt omdatik zolaat belde en hij dacht dat er iets ergs was gebeurd maar ik had m'n naamniet genoemd xD

Daarna gingen we naar bed, en hetlijkt wel alsof het aura van het chateau m'n slaapwandelingen had onderdruktofzo, want deze nacht slaapwandelde ik weer zwaar. Ik droomde dat Jelle er was,en dat we samen aan de vensterbank aan het praten waren, maar hij was er nieten ik zat alleen in de vensterbank, wat debby redelijk eng vond. Een tijdjelater was ik onder de vooronderstelling dat mijn bed op een helling stond en ikdus constant mezelf moest tegenhouden om niet te vallen, maar ik had door datik half droomde en legde het uit aan debby. Die was dat echter niet gewendzoals mijn ouders dat zijn dus die nam 't nogal raar op xD

Dag 21 (10.8.2007)

Op deze laatste dag moesten weallebei nog een laatste interview doen over de laatste paar dagen en over hetfeit dat we eruit lagen enzo. Terwijl ik wachtte tot debby klaar was met haarinterview heb ik een uitgebreid gesprek gehad met Bridget, die in eenkrakkemikkig hotelletje zat waar de rest van de crew ook moest verblijven. Ze wasop utubus naar wat fashionshows aan 't kijken van een vriend van 'r, en wehebben 't over vanalles gehad. Ze vond het overigens ook schandalig dat wijgeen reiskostenvergoeding kregen en zelf vervoer naar huis moesten regelen.

Na dat gesprek heb ik m'n interviewgehad en een heleboel ging over wat er nu speelde tussen mij en dieuwke. Ik hebverteld dat ik me wel tot haar aangetrokken voelde, maar dat ik niets hebgedaan omdat ik thuis een vriendin heb en zij een vriend. Verder waren we helegoede vrienden en kon ik alles met haar delen. Achteraf hoorde ik van Dieuwkedat ze ook op haar de laatste dag nog flink hebben zitten hameren over mij…ikhoop dat ze aardige dingen gezegd heeft =p

Toen we ons middageten ophadden(lunch was echter net geweest, dus we hadden korstjes met leftovers soep, wateigenlijk nog best lekker was) was het de bedoeling dat we opgehaald werden. Ikkon echter nog niet opgehaald worden, aangezien ik pas 20minuten geleden voor't eerst m'n pa aan de telefoon kon krijgen. Ze waren net terug van vakantie,en zouden me op komen halen. Dat zou zo ongeveer 3 uur duren. Meanwhile kwamende moeder en de oma van debby om haar op te halen, en het waren aardigevrouwen. Vooral de oma was constant van "ja, ze klept wel veel he?" En daar konik het alleen maar mee eens zijn xD

Als je deze blog zo leest zal 'tlijken alsof ik een hekel had aan debby, en ja ik heb me veel geërgerd aan 'r,maar dat was echt niet zo. Ze deed altijd goed haar best voor de proeven en datwas het belangrijkst. Haar eigen karakter lag me niet, maar het feit dat zetelkens weer moeite wilde doen om te winnen was een teken van goed karakter.

Na 3 uur wachten (waarin een autovan B&N regelmatig langsreed, 2x met jelle erin xD) buiten op het terrasjevan het hotel arriveerden m'n ouders dan eindelijk.

"OH MIJN GOD" was de eerstereactie van Nellie, want die had blijkbaar niet verwacht dat ik m'n haar af zoulaten knippen xD Marcel had dat echter wel gedacht, dus die was niet zogeshockeerd. Ze waren blij dat ik 3de was geworden en zover wasgekomen en in de auto heb ik ze bijgepraat over een boel dingen..

8 comments on “Beauty en de Nerd post 11

  1. Jelle
    11 November 2007

    Hehe. Dat van die auto was wel lol… En zielig. Ik had gevraagd of ik naar de dokter mocht. Enerzijds voor mijn afschuwelijke hoest en anderzijds omdat ik redelijk panisch was over een boebeltje onderhuids op mijn borst want lolkanker. Het bleek gelukkig een vetbolletje te zijn. Iig, de twee keer dat we voorbij het hotelletje passeerden zat Richard daar ongeveer in exact dezelfde houding te staren. Dus ja: lol, en zielig.

  2. Harry d. Busdriver
    11 November 2007

    VET BOLLETJE, OMDAT JE DIK BENT.
    Ennuh, ja, ik was me DOOD aan het vervelen man!
    Lol 4 uur (ofzo?) wachten tot m’n ouders kwamen en deb was ook al ‘n uur of twee weg ><

  3. Jelle
    11 November 2007

    Jij bent dik, mijnheer.

  4. Harry d. Busdriver
    11 November 2007

    Nee, nee, jij.

  5. Jelle
    11 November 2007

    Hallo Huib.

  6. Harry d. Busdriver
    11 November 2007

    *sigh*

  7. Ghislaine
    11 November 2007

    HAHAHAomglol Die huib en jij bent dik hieronder vind ik nog het grappigst, sorry^^

    woesh
    x

  8. Annet
    14 November 2007

    Super leuk om al je verhalen te lezen, hier en via de mail. Je hebt ons erg geholpen, tnx! Jammer dat je er net voor de finale uit moest, maar ook dat nog een hele goede prestatie :)

Comment

Information

This entry was posted on 11 November 2007 by in Beauty & The Geek.

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,081 Minds Expanded

Instagram

I had a great time working with #SBS on their new program #내방안내서 in the beautiful #Mihwangsa #temple. I'm sure that @zazimusic has made @haemin_sunim proud with their song based on his book, #멈추면비로소보이는것들.
며칠동안 #미황사 에서 시간을 보내는 게 큰 인상을 주었고 만난 사람들 너무 친절하게 챙겨서 감사하는 말 밖에 못 한다.
다들 #수고했어.

#Korea #SouthKorea #tv #filming #television #tvshow #Koreantv #Buddhism #Buddha #traditional #절 #불교 #텔레비전 #쇼 #촬영 #버라이어티 #발송 I came back to #Seoul yesterday. Waking up to the sound of cars passing under my window and people shouting instead of the sound of the waves rolling over the beach and bugs chirping, I realized again that a part of me hates this city, no matter how much I love it. Now I understand why #혜민스님 makes the trip back to #미황사 so often even though he lives in Seoul as well.

For people living in a big city like this, it's important to #slowdown and not get caught and lose yourself in the flow of things. Life in the #countryside and in a #temple is so different, so much more #empty, but so much more fulfilling.

#Korea #SouthKorea #Mihwangsa #color #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #tranquility #traditional #절 #평화 #불교 #해남 #108배 #전통 #역사 #생각 #자성 #내이야기 #미황사 에서 사흘밖에 안 보냈는데, 그래도 #생각 을 많이 바뀌었다. #성찰 하면서 내 한국 생활도 생각하고 한국 사람들의 #촌 을 생각하면서 왜 한국이랑 사랑에 빠졌는지 다시 깨달았어요. 한국에서 사는 것이 선물이니까.. 잘 살아야지.

#절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교 #해남 #혜민스님 #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #tranquility #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #혜민스님 의 #미황사 에서 #멈추면비로소보이는것들 많다. #절 의 #평화 를 느끼고 마음을 비우면서 깊은 생각도 하고 한국 생활을 #감사 하는 생각도 많고.. 한국이 역시 #아름다운 나라입니다. 
Another gorgeous #sunset at #Mihwangsa #temple.
I am so thankful to #SBS and 혜민스님 for letting us stay here.
Just like the title of his book, there are many things you can only see when you #slow down. Staying at the temple and talking with the staff has taught me once again that Korea is an amazing country, and I couldn't be happier to be here. 
#nofilter #Korea #SouthKorea #island #traditional #tranquility #nature #wood #meditation Everything is more beautiful in #Jeollanamdo, even a #sunset.

#nature #Korea #SouthKorea #sea #island #절라도 #절라남도 #바다 #섬 #자연 #일몰 Away from the hectic Seoul life for a couple of days, enjoying clean #Jeollanamdo air and the #calm of the #Mihwangsa #temple.

#Buddhism #Buddhist #Zen #Relaxation #Balance #Nature #Korea #SouthKorea #미황사 #절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교
