Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Beowulf

Zo, dus wegens gebrek aan échte BN/BV’ers waren de beauty en de nerd mensen uitgenodigd voor de première van de Warner Bros. film Beowulf (http://www.beowulfmovie.com/) in Amsterdam.

Beo0a

Eenmaal aangekomen in Amsterdam Bijlmer ArenA was de bioscoop niet moeilijk te vinden. 2 Gigantische vuurkorven naast een constructie waarop een gast met facepaint op een trommel stond te rammen, met náást die constructie aan het gangpad nóg 2 mensen met trommels, en verderop langs de rode loper wat mensen die met elkaar aan ‘t "vechten" waren. ‘T begon dus al vrij hax. Tijmen, Jeroen en zijn vriend, Andy en Maarten en aanhang stonden al te wachten om naar binnen te gaan.

We kregen een glas champagne in onze hand geschoven, liepen wat verder naar binnen en vonden een free bar, wat dus BIER betekende. Op weg naar de bar kwamen we Jelle tegen (niet de echte jelle, maar een VIKINGER die echt precíes leek op Jelle vóór zijn make-over) die in vol ornaat schreeuwend de roltrap naar beneden kwam rennen met zijn zwaard in de hand. Eenmaal bij de zaal aangekomen waren er alleen nog kutplaatsen over (lol we waren wel ‘n beetje laat ofzo?) en gingen we dan maar gewoon ergens té ver vooraan zitten.

Er kwam een mannetje van Warner Brothers en die kwam vertellen hoe KUT HAX BEOWULF WEL NIET IS WANT DIT IS DE EERSTE KEER EVAR DAT ZE MOTION CAPTURE HEBBEN GEBRUIKT VOOR BEWEGINGEN (lol, zelfs StarWars Episode I had dat) EN DAT EEN FILM COMPLEET 3D IS (lol, spykids 3D anyone?). Maargoe, hij kwam dus een beetje patsen en na nog wat trommelgemep en gevecht van kerels van Archeon begon de film.

De eerste 2 minuten zat ik MET MIJN PIK IN DE HAND (bij wijze van spreken natuurlijk) omdat de 3D-heid van het BEOWULF logo enzo zo FUCKING SEXY was. Voor de rest van de film viel me dat een beetje tegen, de 3D-heid.. Ik (en andy en tijmen) hadden natuurlijk wel het nadeel dat we al een bril hadden, en dan nóg een bril eroverheen zorgde niet echt voor naadloze visuals. Maargoed, de CG was echt HEEL erg goed! Vooral John Malkovic zag er heel erg cool uit en Beowulf zelf was ook gaaf. Bij een naakte, 3D Angelina Jolie moest ik toch wel even kwijlen. Het jammere van deze geweldige CG was dat je een uncanny valley (http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley) gevoel kreeg. Het houdt zegmaar in dat iets zó lifelike is, dat je jíist de dingetjes die níet life-like zijn op gaat merken en je erdoor freakt. Maar all in all waren het alleen de CG en de 3D-heid die deze film de moeite waard maakten. Het verhaal, hoe klassiek en OMG SHAKESPEAR dan ook, miste iets, al weet ik niet echt wat. ‘T was gewoon niet echt ‘n goede film. De Dragon scene was wel echt GEWELDIG overigens.

Ik geef hem een 7 out of 10, met een extra half punt voor naakte Angelina en de goede muziek.

Na de film was er een after-party ofzo, met z’n allen opeengedrukt in een te kleine ruimte. Na een korte tijd droogde het echter al wel op qua mensen enzo, dus toen was het wel te doen. Er kwamen nog naakte, met goud beschilderde vrouwen (zelfde "costuum" dus als Angelina Jolie in de film) dansen in de glazen wanden boven de uitgang van de kamer en er waren koks die ter plekke grote bonken ham in stukken sneden. Én er was gratis bier. Dus al met al erg geslaagd =p Er waren overigens echt geen bekende Nederlanders ofzo, alleen wij, als wij al tellen, en mensen die net zo "beroemd" zijn als wij, namelijk de deelnemers van Project Catwalk (ik was de enige die dat keek, dus ik was ook de enige die ze herkende =p).

De terugweg was nogal problematisch, want er gingen geen treinen meer naar Breda, en m’n ouders wilden me niet van Eindhoven komen ophalen. GELUKKIG was Dieuwke daar met haar rode autotje en nam ze me mee naar made (ze moest toch langs breda, dus ’twas niet zover).

(OMG btw, ik lees net dat NEIL GAIMAN deze shit heeft geschreven..hij is van de graphic novel SANDMAN van Vertigo comics…misschien die shit dan tóch maar niet kopen >.>)

24 comments on “Beowulf

  1. SJAAAAA MACA
    18 November 2007

    BIER EN TIETUH, JALALALALA!

  2. Maudy
    18 November 2007

    Dusss. beowulf. beter dat deze remake beter is dan de vorige die k gezien heb want lol bah, t verhaal is leuk en dan zo’n failende uitwerking. Nooozzzz t monster is een kwijlende vent o/

  3. Jelle
    18 November 2007

    WAT? Christopher Lambert is epische cult. ^_^ (Maar dan wel niet in Beowulf, die zoog negerpieten.)

  4. g
    18 November 2007

    ff dimmen over Neil Gaiman. Die man is fantastisch<3

  5. Harry d. Busdriver
    18 November 2007

    Nou zijn adaption van dit script zuigt noten..
    Maar ik was nog wel van plan om The Complete Sandman library te kopen…dusja, nu zit ik in dubio.

  6. koen
    20 November 2007

    Hey wanneer heb je vrij?

  7. Tijmen
    20 November 2007

    BTW CGI mensjes, menselijke huid reflecteert licht niet zo goed, srsly.

  8. Solange
    21 November 2007

    uncanny valley ??? Wtf die hele schema der bij ook xD lol ik begrijp er geen ene fuck van

  9. Harry d. Busdriver
    22 November 2007

    Ik check m’n mail ook hoor koen, dus dat kun je daar gewoon vragen =p
    Maarre, ik weet ‘t zelf atm nogniet precies, ergens rond 22 december ofzo naar het schijnt..

  10. Saskia
    22 November 2007

    dude… dat ik hier nog eens zou reageren
    ben jij dit weekend in made?

  11. Harry d. Busdriver
    23 November 2007

    DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUDE
    Ook JIJ hebt m’n emailadres. WAT DE NEUK PEOPLE? Ik lees m’n email vaker dan m’n weblog hoor ><

  12. Maca
    23 November 2007

    boeiend, lijkt het voor ons buitenstanders ook alsof je vrienden hebt.

  13. Harry d. Busdriver
    23 November 2007

    Denk dat het initiële volk wel zo’n beetje vertrokken is na de reünie, dusja, niet echt nodig toch?
    En ik vind jou ook lief hoor maca.

  14. Maca
    24 November 2007

    Ik kom hier ook maar om iets te doen te hebben tussen het fappen door. jeweettoch, filmpjes moeten laaden enzo. En guitig dat je me lief vind, maar erm.. waar heb ik gezegdt dat het wederzijds is?

  15. Harry d. Busdriver
    24 November 2007

    GRAMMATICA, DO YOU DO IT!?

  16. Maca
    24 November 2007

    Nee, Ik ben een willekeurige VMBO’rt die staakt, gewoon om het feit te kunnen staken. dèh

  17. Maca
    24 November 2007

    Oh baaitehweej, Grammatica is GRAMMAR in het engels.

  18. Glenn
    24 November 2007

    Beowulf vrijdag gezien, in 3D
    was kwijlen, vooral die laatste scene(met die draak ^___^)

  19. Harry d. Busdriver
    25 November 2007

    Maca, neger, HET HOORDE ZO.
    Vraag maar aan mensen die me kennen =p

    Also, Glenn…ik vond ‘m dus NIEZOHAX en de 3D ook niet =p Was ‘t beter voor iemand zonder bril? (ervanuitgaandedatjijgeenbrilhebtdusxD)
    De draakscene was wel episch fappen though =p

  20. Keighley
    26 November 2007

    Hier ben ik gister heen geweest! Hij leek me eerst nogal kansloos maar hij was wel leuk opzich, typische mannenfilm, kreeg een beetje het 300 gevoel. Zo’n gespierde man die constant aan het brullen is :P
    Het verhaal was wel beter dan de eerdere beowulf&grendel film..alleen was die man een stuk leuker (A)

  21. De Eekhoorn
    26 November 2007

    Neil Gaiman FTW!!! (ken wel niks van dat Sandman gedoe, maar zijn boeken zijn hax! – American Gods ftw en zijn boek samen met Terry Pratchett – de parodie op The Omen)

    Groetjes Richard van Andy

  22. Sheila
    28 November 2007

    Een digitale, verwerkte, naakte Angelina… goh…. waar je wel niet van onder de indruk kan zijn.

  23. Harry d. Busdriver
    29 November 2007

    >Naakt
    >Angelina

    That does it for me.

  24. Glenn
    29 November 2007

    ja idd ivm 300, deed me er ook wel aan denke =P

Comment

Information

This entry was posted on 17 November 2007 by in Beauty & The Geek.

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,543 Minds Expanded

Instagram

Apparently, this passes for #art in #Korea. 
Eh, I'll take it. 
#StarWars #스타워즈 #Museum #미술관 #Stormtrooper #스톰트루퍼 #DarthVader #다스베이더 #LukeSkywalker #루크스카이워커 Final picture of the day:
A really, really #happy #Gumiho #고병재 after winning his first ever #GSL #Final. 
After the match, he said the first thing he's going to do is absolutely nothing for at least 5 days since getting this far in the GSL was a lot harder than he had imagined. 
Take a rest, 병재야, you deserved it. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Terran #SouthKorea #게임 #Gumiho #고병재 with his friends, celebrating his #GSL #Finals #victory over #soO. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Gumiho #고병재 asked me for a picture after I won the #GSL #final against #soO #어윤수 today. Thought I'd humor him. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Terran #스타크래프트 #테란 #파이널 And once again your #GSL #Final #winner is NOT #soO! 
Congratulations to #Gumiho #고병재 for his first win, and apologies for Instagram's focusing being so crap. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Zerg #Terran #어윤수 #테란 #저그 #videogames The #Alien #Anthology 35th #Anniversary Edition Bluray #Boxset is safely in my hands where #RidleyScott can't touch it. 
Now to find a #Bluray player so I can actually watch it.. #에이리언 #블루레이 #세트
