Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Sonata Arctica, 26.11.2007~The Ghislaine Effect

Zo, dus de 26stevan deze maand was er in de Melkweg in Amsterdam een concert van SonataArctica, met Epica in het voorprogramma.

Sonata

Iedereen weet datik het niet zo heb op vrouwenmetal zoals Epica en After Forever en Nightwishenzo, maar, oh fucking joy, de zangeres van Epica was ziek! Dus geen dwijlerig,zeurend, opera-achtig gekrijs, maar een stevige grunt van meneer Schaap.Zodoende won Epica zowaar hard. Zonder Simone klonk het als een soort melodicdeath-metal band ofzo, which was pretty cool. De basgitarist was fucking sexy,en de toetsenist was echt mega-cute alsie z'n bril op had ^^ maargoed, Idigress, Epica was dus wel win. Wat me vooral opviel was het heel goede geluidhier. Het feit dat Tony Kakko, de leadsinger van Sonata Arctica, nog op kwam omde bandleden van Epica vruchtjes te voeren was helemáál hax.

Voor Sonata werdhet geluid echter NOG MAAR WAT HARDER gezet, which kinda killed de zuiverheidenzo, dus dat was wel jammer. Verder was dit however het BESTE Sonata concertwat ik dusver heb gezien (en ik heb er, like, 5of6 ofzo gezien ondertussen?)Tony was lekker op dreef, rondrennend en grappen uithalend zoals we van 'mgewend zijn. Een van de hoogtepunten was toch wel het "menselijk drummen",waarbij hij de zaal opdeelde in 3 delen, en elk deel een functie van eendrumkit kreeg. Groep 1 was de bekken, groep 2 de drum, en groep 3 de bassdrum.Als Tony naar een groep wees, moest die groep zijn geluid maken. Na een paarminuten failen snapte iedereen wat het idee was en begon hij met een paarbananen ipv drumstokjes (lol) te "drummen." En voor we het wisten was de helezaal "We Will Rock You" van Queen aan het drummen, waarop Tony het begon tezingen. Het publiek was super enthousiast, de sfeer was geweldig en Sonatamaakte daar gelukkig gebruik van door leuke interacties met het publiek.Halverwege de show kwamen de leden van Epica op om met Sonata Black Sheep tespelen, wat ook wel lollig was. De nieuwe gitarist, Elias, vervanger van mijnfucking held, Jani Liimatainen, was opzich ook wel cool. Alleen eigenlijk kanniemand Jani vervangen. Gelukkig kon Tommy (de basgitarist) met zijnomg-cuteheid en oh-zo-mannelijke baard het gebrek aan Jani wel grotendeelsgoedmaken.

Verdict: Epica7.5/10, Sonata Arctica 9/10

De titel slaatoverigens op het feit dat ik het gevoel heb dat deze avond alleen maar zoepisch was omdat Ghislaine mee was. Not only is er een tram voor ons gestoptterwijl we overstaken (terwijl ik normaal gewoon keihard doodgereden word doortrams), maar ZE HEEFT EEN PLECTRUM VOOR ME GEVANGEN <3 Sonata being myfavorite band, aasde ik al JAREN op een plectrum en omg nu heb ik er een! Ikhad er tijdens de show al /bijna/ een gevangen, maarja, LOLMIS. Gelukkig hadGhis er de vorige avond al een gevangen, en toen ze er deze avond nóg een vinggaf ze die aan mij ^^ Dus nu wordt ze aanbeden voor de komende paar maanden =p

10 comments on “Sonata Arctica, 26.11.2007~The Ghislaine Effect

  1. Ghislaine
    29 November 2007

    YEAHHHH! IK WORD AANBEDEN!
    Ik aanbid u ook wel hoor^^

    MAAR OMG HET WAS ZOOOOOOO FUCKING HAX EN WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!

    ik (L) Elias. Tering^^

    poeperd, waarom heb je je plectrum niet even bij mij door de brievenbus gedaan? dan had je m nu al met gat thuis liggen via de post!!

    Woesh, iedereen verklaart me voor een gestoorde fan met mijn ketting, en wellicht ben ik dat ook wel.
    Ik moet je echt even mailen, dus check straks je mail!!

    WOESH, je bent lieeeeeef!

  2. Jelle
    29 November 2007

    Mja, doe toch maar wijvenmetal. ^_^

  3. Maudy
    30 November 2007

    Sonata is ook hip, maar toch nog altijd liever nightwish, eigenlijk.

  4. Jelle
    30 November 2007

    Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=5OGEKHFilj4
    Weet nog steeds niet wat ik nu van de /nieuwe/ Nightwish moet denken.

  5. Jelle
    30 November 2007

    Ugh, dat “Bye, bye beautiful” nummer is echt wel heel erg slecht. :(

  6. Jelle
    30 November 2007

    http://www.youtube.com/watch?v=BYJs3ajxvQI&feature=related | Best wel lol; regardless of the LOLIKHEBEENGSMopname. ^_^

  7. Iris
    30 November 2007

    Jaaa ik ben er in Tilburg geweest, en ze waren zóó fucking goed!
    Hebben ze in amsterdam ook die drumclinic gegeven ( tony dan :’) )
    Yeahh! =D

  8. Valkyrie
    30 November 2007

    Ja idd, die bassgitarist van Epica is a hotsome! Kijk eens aan Richard heeft smaak zelf als het op mannen aankomt. Of was dat totaal niet menens? Trouwens Simone heeft een fantastische stem. Ik versta niet wat er niet mooi aan kan zijn. Sonata Arctica zou ik ook nog wel eens willen zien, maar heb geen power metal luisterend vriendje.
    Ikzelf ben momenteel helemaal into Haggard! Hooray voor de violen.
    http://nl.youtube.com/watch?v=NMt9msFPDpk

  9. Harry d. Busdriver
    30 November 2007

    Die Drumkit (drumclinic is…iets voor retired drummers ofzo?) hebben ze idd gedaan, dat was lol =p

    Ennuh, ja, ik heb wel mannensmaak. Al zijn weinig vrouwen ‘t daarmee eens vrees ik. De sexyste man EVER vind ik Takeshi Kaneshiro (http://i121.photobucket.com/albums/o222/Takeshi_kaneshiro/61.jpg) en dat is waar veel vrouwen afhaken =p
    Ennuh, nee, ik hou niet van haar stem. í?ls er in metal al female vocals moeten zijn, dan liever zoals Arch Enemy, of in combinatie met muziek als Xandria, een soort easy-listening-metal ofzo.

  10. Dotty
    29 October 2008

    Good post.

Comment

Information

This entry was posted on 29 November 2007 by in Music, Reviews and tagged , , .

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,081 Minds Expanded

Instagram

I had a great time working with #SBS on their new program #내방안내서 in the beautiful #Mihwangsa #temple. I'm sure that @zazimusic has made @haemin_sunim proud with their song based on his book, #멈추면비로소보이는것들.
며칠동안 #미황사 에서 시간을 보내는 게 큰 인상을 주었고 만난 사람들 너무 친절하게 챙겨서 감사하는 말 밖에 못 한다.
다들 #수고했어.

#Korea #SouthKorea #tv #filming #television #tvshow #Koreantv #Buddhism #Buddha #traditional #절 #불교 #텔레비전 #쇼 #촬영 #버라이어티 #발송 I came back to #Seoul yesterday. Waking up to the sound of cars passing under my window and people shouting instead of the sound of the waves rolling over the beach and bugs chirping, I realized again that a part of me hates this city, no matter how much I love it. Now I understand why #혜민스님 makes the trip back to #미황사 so often even though he lives in Seoul as well.

For people living in a big city like this, it's important to #slowdown and not get caught and lose yourself in the flow of things. Life in the #countryside and in a #temple is so different, so much more #empty, but so much more fulfilling.

#Korea #SouthKorea #Mihwangsa #color #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #tranquility #traditional #절 #평화 #불교 #해남 #108배 #전통 #역사 #생각 #자성 #내이야기 #미황사 에서 사흘밖에 안 보냈는데, 그래도 #생각 을 많이 바뀌었다. #성찰 하면서 내 한국 생활도 생각하고 한국 사람들의 #촌 을 생각하면서 왜 한국이랑 사랑에 빠졌는지 다시 깨달았어요. 한국에서 사는 것이 선물이니까.. 잘 살아야지.

#절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교 #해남 #혜민스님 #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #tranquility #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #혜민스님 의 #미황사 에서 #멈추면비로소보이는것들 많다. #절 의 #평화 를 느끼고 마음을 비우면서 깊은 생각도 하고 한국 생활을 #감사 하는 생각도 많고.. 한국이 역시 #아름다운 나라입니다. 
Another gorgeous #sunset at #Mihwangsa #temple.
I am so thankful to #SBS and 혜민스님 for letting us stay here.
Just like the title of his book, there are many things you can only see when you #slow down. Staying at the temple and talking with the staff has taught me once again that Korea is an amazing country, and I couldn't be happier to be here. 
#nofilter #Korea #SouthKorea #island #traditional #tranquility #nature #wood #meditation Everything is more beautiful in #Jeollanamdo, even a #sunset.

#nature #Korea #SouthKorea #sea #island #절라도 #절라남도 #바다 #섬 #자연 #일몰 Away from the hectic Seoul life for a couple of days, enjoying clean #Jeollanamdo air and the #calm of the #Mihwangsa #temple.

#Buddhism #Buddhist #Zen #Relaxation #Balance #Nature #Korea #SouthKorea #미황사 #절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교
