Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

1408

T22_9

Dus ik heb net de film Room1408 gekeken, en ik móest ‘m gewoon even reviewen.
Goed, dus het gaat over John Cusack en die gaat ololol in HAUNTED HOTELS logeren om vervolgens boeken erover te schrijven. Tot nu toe heeft nog geeneen hotel indruk op ‘m gemaakt, want ze waren allemaal nep en blabla. TOTDAT (vanzelfsprekend) hij in hotelkamer 1408 van het Dolphin Hotel van New York incheckt.

John Cusack is wel cool, en gelukkig maar, want hij is eigenlijk de énige acteur in de film. Sure, er zijn wel een paar andere mensen (waaronder Samuel L. Muthafuckin’ Jackson) maar die hebben gewoon allemaal erg weinig screentime. Het is dan ook mooi dat hij gewoon écht goed acteert.
Maar dit is geen échte review natuurlijk, dus ik ga niet lopen lullen over hoe goed Cusack was en hoe het verhaal ging en verteld werd en blabla.
Mijn gevoel bij de film kwam op het volgende neer: "This is made of win and fail." Het idee is heel erg gaaf en creepy, maar sommige dingen waren té onsubtiel (de "overstroming", de sudden moordenaars, het OMG CHARRED PERSON achterin de auto) en anderen waren gewoon niet eng terwijl het duidelijk de bedoeling was dat het dat wel was (de "spoken" dan vooral). Nu geef ik toe dat ik weeaboo ben, maar ik ben niet zo’n kutweeaboo die "OMG ANIME IS BETER DAN TEKENFILMS OOIT ZOU KUNNEN ZIJN" of "JAPANSE ACTEURS ZIJN BETER DAN AMERIKAANSE" of "IK KIJK GEEN WESTERSE TROEP" zou zeggen, maar in dit geval had ik écht het gevoel dat dit beter door een japanner gemaakt had kunnen zijn. Zelfs al wás het in THE GRUDGE stijl, met slechte amerikaanse acteurs (dan bedoel ik dat de acteurs in The Grudge slecht waren, niet Amerikaanse acteurs in general) en een verdund plot. Japanners hebben gewoon meer de subtiliteit van het horro-genre onder de knie. Bij Amerikanen moet alles zo goed en duidelijk mogelijk in beelde gebracht worden. Is er een moordenaar, dan zie je ‘m VOL in beeld met zijn bebloede mes, is er een spook, dan komt dat vol in al zijn digitale glorie in beeld. Films zoals deze hebben dat niet nodig, en vóóral "geesten" hadden een japanner kunnen gebruiken voor make-up enzo. Het verhaal (van Stephen King) is gewoon erg gaaf, en de sfeer ook, en zoals ik al zei was de helft van de film ook gewoon echt wín, maar de andere helft haalde dat weer naar beneden, en dat is zonde.
Btw, het einde zoog ook dikke noten. Ze hadden beter de laatste 10minuten eraf kunnen laten, maar ik heb de DIRECTOR’S CUT gezien en ik hoor dat dat een alternative ending is..dus I’ll see of het origineel beter is.

Uiteindelijk ging dit dus nergens over..maar ik kan even niks beters typen want ik ben te <3 omdat ik bijna naar Solange ga =]

VERDICT: 7.5/10 due to wasted potential and shit ending

8 comments on “1408

  1. Maudy
    30 December 2007

    nja. Al gezegd, maar stephen king= hip verhaal+kut einde. like, altijd. Persoonlijke mening dan dus XP

  2. Jelle
    26 January 2008

    Ik heb hem gisteren ook gezien. Ik dacht zo judging op de cover dat het een of andere coole historische thriller was ofzo. WRONG. Maar dus wel met Samuel EL JAY. En Samuel L.J. schopt motherfucking aars.

  3. Harry
    11 March 2008

    DAYUM.
    Tijd om de banhammer eens tevoorschijn te halen.

  4. Harry d. Busdriver
    2 April 2008

    WAAROM telkens dít bericht!?

  5. Harry d. Busdriver
    25 August 2008

    En alweer.
    WTF?

  6. Maudy
    26 August 2008

    ? nani~

  7. Harry d. Busdriver
    26 August 2008

    Spambots kiezen telkens DIT bericht om te spammen en dan delete ik ze weer >.>

  8. Maudy
    27 August 2008

    lol. Spambots zijn erg subtiel en onopvallend. spamspam~

Comment

Information

This entry was posted on 30 December 2007 by in Film.

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 23,912 Minds Expanded

Instagram

Of course I had to take a picture with the absolute king of the day #Splyce #Zerg #Solar #강민수 and #Protoss team leader #herO #김준호 because I don't get to see them very often. 
Team herO was also in really good spirits while Solar was kicking ass and taking names in the #Twitch #Starcraft2 #VSL in #Seoul yesterday. 
#Starcraft #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #Gaming #esports #God #2: #Splyce #Solar absolutely wrecking everything in his way at #Twitch #Starcraft2 #VSL in #Seoul. 
#Starcraft #sc2 #스타2 #스타크래프트2 #스타크래프트 #강민수 #신 #Zerg #저그 #Gaming #esports An actual #God at work at the #Starcraft2 #Twitch #VSL yesterday. 
#ByuN #변 #변현우 #sc2 #스타크래프트2 #스타2 #Starcraft #스타크래프트 #테란 #Terran #Korea #Seoul #Gaming #esports Turning #30 might not actually be the worst thing in the world.
Last year, I was swamped with university work, but this year I could take the whole day off to do only the things I wanted to. 
Another #happy #birthday in #Korea! 
#생일 #서른 #서른살 #verjaardag #dertig Another beautiful #spring day in #Seoul. Recently, I've been going #outside a lot more than I used to, and I'm not disliking it. The middle of this #park has a huge grass field where lots of people from the neighborhood were playing. #Korean parks are cute. 
#공원 #서울 #서리풀공원 #자연 #Easter? 
A #celebration, perhaps? 
A #chocolate-y feast? 
A #springtime #festivity? 
A certain #Christian #holiday? 
The #resurrection of a certain #Holy man? 
Why don't #Americans #celebrate Easter?
