Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Aliens Versus Predator: Requiem

T22_12
[Hoeveel epicheid deze pic ook insinueert, de uiteindelijke film geeft me meer een "meh" gevoel]

Aliens Versus Predator: Requiem. Ik kreeg de eerste cumstains al in m’n broek toen ik hoorde dat de film Rated R zou zijn, unlike AVP, die 12+ was om wat extra dollars binnen te schrapen. Dat is echter een van de weinige dingen die góed zijn gegaan met deze film, maar zonder was de film echt afschuwelijk geweest.
AVP had nog een redelijk verhaal, het grootste probleem was de slechte en kindvriendelijke actiescenes. AVPR heeft juist hele goede en bloederige actiescenes (ik heb meerdere malen met een glunderend gezicht in de bios gezeten (er wordt zelfs een zwangere vrouw vermoordt, FUCK YEAH)) maar echt NUL verhaal. Het "verhaal" komt veel te langzaam op gang met een soort van TEEN FLICK inval, met een 16 jarige die in elkaar geschopt wordt door ‘t vriendje van de chick die ‘ie leuk vindt, én een dramaverhaal over ‘n moeder die vaak weg van huis is waardoor haar kind raar tegen ‘r doet. SRSLY, WTF AM I WATCHING HERE? Dat heb je dus pretty much het eerste half uur, al is er tussendoor nog wel wat (slecht belichtte) actie.
En dat is dan ook meteen eigenlijk mijn GROOTSTE probleem met deze film. De CGI ziet er fantastisch uit, maar WAAROM LAAT JE ‘M DAN NIET ZIEN. Een paar scenes met extreme schaduwen zijn helemaal geen probleem en is een mooie manier om de sfeer te verhogen, maar een complete film waarin je je moet afvragen wie nou precies wie is en waar je naar zit te kijken? Nee dank u, broeders FAIL. En even bij de weg: het einde was epic win. Nouja, het "einde" was fucking gay, terwijl de HEROINE omhoog kijkt na NET aan de dood te zijn ontsnapt en de (slechte en ongeïnspireerde) muziek opwelt wordt het beeld zwart. Máár daarna krijg je nog een korte scene met een man in pak die een dubieus koffertje met daarin het Predator shoulder gun naar "Mrs. Yutani" brengt. Alien fans, start your penii! At least I did.
Verder moet ik zeggen dat deze film wel beter was dan deel 1, ondanks al zijn fouten. AVP was dan ook abysmal…maargoed. Een van de pluspunten is verder namelijk dat er HEEL VEEL mensen doodgaan. En niet alleen random voorbijgangers, maar ook veel van de "omg hoofdpersonen" waaronder de gaye 16jarige cheerleader waar onze puber verliefd op was. Door een Predator-discus. Door haar maag. Hangend aan de muur. Sommige van de moorden waren echt geweldig, en dat heeft de film echt wel gered in my opinion. Er gaat namelijk zelfs een kind dood! En dat is altijd lol én controversieel.
Deze films zijn altijd al mijn natte droom geweest, maar dit is nu al de tweede keer dat men FAILT te deliveren. Hoe moeilijk is het om van twee fucking coole dingen die tegen elkaar vechten iets cools te maken? Ik heb echt het gevoel dat ik dit een klote film had gevonden, ware het niet dat ik een enorme fan ben van beide franchises. De homages die ze in de film gepropt hebben (de chestburster scene, de predator die zichzelf healt, de geskinnede man, Mrs. Yutani aan het einde, etc) zorgden bij me voor wat fanboy-precum, maar zelfs dat hielp niet om de algemeen lage kwaliteit omhoog te brengen. Overigens kende Maudy beide franchises niet, maar vond ‘t toch geen onaardige film om naar te kijken, waar ik me dus nogal over verbaas.

All in all kan ik eigenlijk niet wachten tot dit op dvd verschijnt zodat ik de brightness met 200% kan verhogen en kan fappen op de CGI, dán zal de score waarschijnlijk wat hoger uitvallen.

Verdict: 6.5/10 due to slechte belichting, slecht plot, en irritante hoofdpersonen.

8 comments on “Aliens Versus Predator: Requiem

  1. Maudy
    24 January 2008

    nja k had m nog wel een 7 gegeven I guess :P maar k ken de andere films nietXD; hij was best amusant XD maar geen hoofdpersonen of verhaal. minpuntje ~ (duh)

  2. Maca
    26 January 2008

    Hallo fucking loser, weet jke hoe omfg bruut hij was.

    Ook al was het licht ietsje te fel (lol traanogen in de bios). Maar damn dit was gewoon een anderhalf uur durend orgasme!

    Weet je hoe vet het is dat ze de predator Wolf hebben genoemd, omdat hij gebaseert is op Wolfe uit Pulp Fiction? huh huh nou nou?

    En wtf kan je het verschil tussen alien, predator en predalien niet zien? De aliens zien er.. alienachtig uit, de predator draagt dat uberkickkemasker en de predalien is gewoon lelijk.

    De aliens in zwangere vrouw scene was ‘t vetst, maar ook miss Yutani (Weyland-Yutani anybody?)

  3. Harry d. Busdriver
    27 January 2008

    Hey neger, ik ken alle Alien én Predator films uit m’n hoofd. Maar die motherfucking kutbelichting zorgde voor een ernstige BREUK IN MIJN ORGASMEN.
    Het licht was juist veel te fucking donker. LOL OVERAL SCHADUWEN, CAN’T SEE SHIT!
    Fuck Pulp Fiction (no futher commentary needed, Tarantino zuigt gewoon harige noten).
    Dat verschil zag ik wel (duh) maar het schaduwshit was gewoon fucking lelijk en gay.
    En, ja, zoals ik dus al zei, de zwangere vrouw en yutani scene was fuckwin. Maar dat heb ik dan ook eerlijk toegegeven. Ik heb naar Maudy in de bios ook nog heel onsubtiel het FAPFAPFAP teken gegeven toen “MISS YUTANI” gezegd werd.

  4. Maca
    27 January 2008

    Ik ben geen negers, Ik ben een mocro, aaaaight!

    Nee maar komop, of jullie locale bios is fail of je moet ff naar de pearl, want ik (en volgens mij niemand met wie ik ging) had echt last van de schaduwen, het was veel te licht (door die infrarood viewers bijv.) en dat was dus OMFG HUIL JE?? Neen, onverlaat, traanoog! ahzo.

    Tarantino maakt puike films. Vooral Sin city (Hommage aan schindlers list any1?) was ub0r. En ja, ik heb ook alle Alien films. (En AvP1, Predators films heb ik niet)

    Wat ik ook minder vond.. Geen ripley verwijzing!

  5. Harry d. Busdriver
    27 January 2008

    Aight ouwkus.

    Maudy was ‘t met me eens, en zo kut is de bios in breda ook weer niet. Het is ongeveer onmogelijk dat een “veel te lichte” film opeens een “fucking schaduwfeest” wordt, alleen maar omdat de bios fail is. Ofwel uw bios heeft de brightness gewoon getweakt, ofwel, ja, je bent gek..ofzo? De meeste screenshots die ik heb gezien hadden ook die megaschaduwen.

    Nja, ik vind Tarantino dus echt de grootste bagger ooit maken, en ik heb nog wel Pulp Fiction, Resevoir Dogs én Kill Bill gekeken, omdat iedereen altijd was van OHNOEZ HOE KUN JE TARANTINO NOU KUT VINDEN!?!?/1/ Shitsux.
    Je moet voor de lulz btw de AVP: UNRATED versie eens kopen (is 7,50 ofzo geloof ik) inclusief ingeshopt bloed om de film nog proberen te redden. Needless to say, shit sucked.
    Overigens zijn Predator en Predator 2 ook de euries wel waard hoor, al zijn ze lang niet van het niveau van de Alien series.

    En opzich is het logisch dat er geen ripley verwijzingen zijn…aangezien ripley in de toekomst leeft >.>
    Predator -> Predator 2 -> AVP -> AVP2 ->like 1000 jaar later Alien -> Aliens -> Alien 3 -> Alien Resurrection

  6. Maca
    27 January 2008

    Met hij was wel donker, maar ik ergerde me meer aan het felle licht. Maar hier komen we nooit uit, of je moet naar mijn bios gaan en ik naar de uwe.

    Afijn, de Ripley verwijzing hoeft ook niet in de trend van ‘OMKFG DIT DEED RUPLEY OOK, LULZ’ te zijn, maar in avp1 trok die vrouw zich zo omhoog aan de klif, en dat deed ripley ook in alien 1. Gewoon een kleine verwijzing..

    Die legervrouw had bijvoorbeeld best Ripley kunnen heten, zodat ripley uit A1 een afstammeling was ofzo.

  7. Harry d. Busdriver
    27 January 2008

    Ik wacht tot de dvd uitkomt, en dan hoor je nog wel van me =]

    Mmm dat zou dan weer iets te flauw worden voor mijn smaak eerlijk gezegd.
    En ze hadden al 100 verwijzingen =p
    Heb je I Am Legend ook gezien? Daar ga ik nu een review van posten xD

  8. Maca
    27 January 2008

    Hmmbah bouw is een chatbox op je weblog ofzo, dit zuigt.

    Ja, I R LEgend al gezien.

    Zal kijken wat ik daarover met je oneensch bent :D

Comment

Information

This entry was posted on 22 January 2008 by in Film, Reviews and tagged , , , , , , .

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,081 Minds Expanded

Instagram

I had a great time working with #SBS on their new program #내방안내서 in the beautiful #Mihwangsa #temple. I'm sure that @zazimusic has made @haemin_sunim proud with their song based on his book, #멈추면비로소보이는것들.
며칠동안 #미황사 에서 시간을 보내는 게 큰 인상을 주었고 만난 사람들 너무 친절하게 챙겨서 감사하는 말 밖에 못 한다.
다들 #수고했어.

#Korea #SouthKorea #tv #filming #television #tvshow #Koreantv #Buddhism #Buddha #traditional #절 #불교 #텔레비전 #쇼 #촬영 #버라이어티 #발송 I came back to #Seoul yesterday. Waking up to the sound of cars passing under my window and people shouting instead of the sound of the waves rolling over the beach and bugs chirping, I realized again that a part of me hates this city, no matter how much I love it. Now I understand why #혜민스님 makes the trip back to #미황사 so often even though he lives in Seoul as well.

For people living in a big city like this, it's important to #slowdown and not get caught and lose yourself in the flow of things. Life in the #countryside and in a #temple is so different, so much more #empty, but so much more fulfilling.

#Korea #SouthKorea #Mihwangsa #color #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #tranquility #traditional #절 #평화 #불교 #해남 #108배 #전통 #역사 #생각 #자성 #내이야기 #미황사 에서 사흘밖에 안 보냈는데, 그래도 #생각 을 많이 바뀌었다. #성찰 하면서 내 한국 생활도 생각하고 한국 사람들의 #촌 을 생각하면서 왜 한국이랑 사랑에 빠졌는지 다시 깨달았어요. 한국에서 사는 것이 선물이니까.. 잘 살아야지.

#절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교 #해남 #혜민스님 #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #tranquility #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #혜민스님 의 #미황사 에서 #멈추면비로소보이는것들 많다. #절 의 #평화 를 느끼고 마음을 비우면서 깊은 생각도 하고 한국 생활을 #감사 하는 생각도 많고.. 한국이 역시 #아름다운 나라입니다. 
Another gorgeous #sunset at #Mihwangsa #temple.
I am so thankful to #SBS and 혜민스님 for letting us stay here.
Just like the title of his book, there are many things you can only see when you #slow down. Staying at the temple and talking with the staff has taught me once again that Korea is an amazing country, and I couldn't be happier to be here. 
#nofilter #Korea #SouthKorea #island #traditional #tranquility #nature #wood #meditation Everything is more beautiful in #Jeollanamdo, even a #sunset.

#nature #Korea #SouthKorea #sea #island #절라도 #절라남도 #바다 #섬 #자연 #일몰 Away from the hectic Seoul life for a couple of days, enjoying clean #Jeollanamdo air and the #calm of the #Mihwangsa #temple.

#Buddhism #Buddhist #Zen #Relaxation #Balance #Nature #Korea #SouthKorea #미황사 #절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교
