Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

I Am Legend

T22_13
[The last man on earth makes for a fucking awesome movie]

Jullie weten dat ik niet snel zwicht voor de massa. Als er teveel mensen roepen hoe geweldig iets wel niet is, dan doe ik m’n uiterste best om het kut te vinden (en meestal is daar weinig moeite voor nodig, zie bijv. Halo, Tarantino, Lowlands muziek, etc.). I Am Legend is zo’n film die nogal in the spotlight stond en waar iedereen razend enthousiast over was. Vandaar dat ik het kijken ervan dan ook regelmatig heb uitgesteld. De trailers zorgden er echter voor dat de film steeds interessanter begon te lijken en toen Solange me vroeg om ‘m te gaan kijken kon ik natuurlijk niet weigeren..

Het begon al goed, lekker onduidelijk wat er precies aan de hand is. De hele opbouw van het verhaal vond ik overigens vrij goed, redelijk origineel én overzichtelijk. Veel mensen die gefragmenteerd een verhaal willen vertellen (ik heb het over jou, Quintin) vernaaiden dat en maken het overbodig ingewikkeld. Dat gebeurde hier dus gelukkig niet. Het verhaal werd goed en interessant verteld, door eerst goed de mood te zetten en vervolgens de wereld in te vullen. Ik heb van begin tot eind m’n uiterste concentratie erbij gehouden omdat ik wilde weten wat er zou gaan gebeuren.
Ik ben geen fan van Will Smith, maar hij deed het érg goed in I Am Legend. Z’n uitgemergelde, doch gespierde lichaam en grijze haren pasten goed bij het verhaal wat verteld werd, en zijn acteerprestaties maken veel van de scenes erg overtuigend. Het kon me zelfs iets boeien toen Sam doodging, en jeez ‘t was maar ‘n hond.
In ieder geval, alles was dus eigenlijk hax aan deze film…op één ding na…de special effects. De herten zagen er nog okay uit, maar jesus christ @ de ratten! De "zombies" zagen er gedetailleerd genoeg uit, maar door slechte belichting en gewoon rare kleuren of afwerking ofzo zagen ze er héél erg nep uit.. Het borbarderen van de brug was dan weer FUCKING AWESOME, dus dan doemt bij mij de vraag of ze gewoon geen zin meer hadden in de zombies, of dat ze ze zo wel goed genoeg vonden..

T22_14

En zoals altijd zal natuurlijk ook het einde even besproken moeten worden: Ik had het mooier gevonden als het gewoon eindigde met Will die zichzelf opblies. Dit einde laat echter ruimte over voor ‘n sequel, en was niet ál te slecht ofzo vondik, ookal zijn de meningen op het internet vrijwel unaniem in hun afkeuring.

Verdict: 8.7/10 omdat ik een 9 wel érg hoog vind, maar ik 1408 een 7.5 heb gegeven O=]

23 comments on “I Am Legend

  1. Maca
    27 January 2008

    Waarempel, geen ene fout!

    Ben het eens met je over het einde, maar je kan er natuurlijk donder op zeggen dat er een vervolg gaat komen, die gasten hebben geld geroken.

    Jammer dat alles een beetje.. grijzig overkomt, alhoewel de groene planten weer erg groen leken (Lol sin city any2?). Maar och, lekker mainstream.

  2. Harry d. Busdriver
    27 January 2008

    Ik vond niks mis met de kleuren (lol, dit gaan we voortaan bij elke film hebben of wat?) maar ik had een SECURE (lol) SCREENER van de interwebs. Perfecte kwaliteit, maar misschien niet 100% hetzelfde als de final version I guess?

    Ik hoor idd dat er al geluld wordt over ‘n sequel. Nja, dat zal wel een ordinaire zombiefilm worden, en aangezien ik daar wel van hou zeg ik daar geen neen tegen =]

  3. Maca
    27 January 2008

    Ja, de kleur discussie moeten we aanhouden.. Maarmbeh ik had een kem dus daar zal ‘t wel aangelegen hebben.. op mij kwam hij een beetje stoffig over.

  4. Harry d. Busdriver
    28 January 2008

    Haha, een camversie?
    Die zijn wel beroemd om hun verneukte kleuren/contrast/brightness etc he >.>

  5. Maca
    28 January 2008

    Jup, Cams zijn fail. Maar wilde toch de film asap gezien hebben..

    Maar ff offtopic, Jij woont dus in Brabant, En daar is carnaval, right? Wanneer begint dat dit jaar? Het lijkt me leuk om er is bij te zijn en me gans vol te gieten aan bier.

  6. Harry d. Busdriver
    28 January 2008

    Ik heb geen idee over de datum eigenlijk, ik wacht tot m’n vrienden beginnen te zeiken of ze bij me kunnen blijven maffen >.> ‘Tis ergens in de zéér nabije toekomst though..
    Ik háát carnaval, maar in Maastricht is het heel gaaf dus kben wel van plan ‘t te gaan vieren, ookal ben ik nogal arm deze maand..

  7. Maca
    28 January 2008

    Hmmkay, Ik kom uit ZuidHolland dus heb geen idee hoe het eraan toe gaat ofzo.. Zalwellis kijken ofk een motelletje oid kan huren daarzo.

  8. Zinzi
    28 January 2008

    Ik ben ook heel arm (niet alleen deze maand) en ik ga het ook vieren dus je moet wel!

    @ Maca: dat is dus juist niet de bedoeling hè, carnaval beschouwen als iets wat enkel draait om het zuipen van bier. Zonde als je ons volksfeest komt verpesten met die instelling. ;)

  9. Maca
    28 January 2008

    Ja wat is dan de bedoeling? Alles wat je erover hoort is ‘IK WAS KANKERLARIE!!!1!!’ en ‘OMAKAWD IK EB EEN KATURRRR’…

    Het is de bedoeling dat we mt zn alleen collectief het brabants historisch museum gaan bezoeken en er een 14 pagina’s lang essay over schrijven? xD Ik kan toch moeilijk 140 km met een praalwagen over de snelweg gaan

  10. Jarvey
    28 January 2008

    Dat hoor ik er nou ook altijd over :P Ben een paar keer gevraagd om ook carnaval te vieren maar tis niks voor mij :P al die hossende mensen en die snertmuziek… mnee misschien een ander keertje

  11. Harry d. Busdriver
    28 January 2008

    Het hele idee van carnaval in 4 stappen:
    1. Een excuus om BIER te drinken
    2. Een excuus om KUTMUZIEK te luisteren en het leuk te vinden
    3. ???
    4. Profit!

    En daarom zuigt het. En iedereen die zegt dat het om meer gaat LIEGT ALS DE TERING ZINZI. Er zit wel ‘n verhaal achter ofzo, maar no one knows it and no one cares.

  12. Maca
    28 January 2008

    In principe vind ik een Excuus om bier te zuipen niet erg.

    En polonaises zijn win.

  13. Zinzi
    29 January 2008

    Als het zonder verkleden, optochten, samba-bands, vreemde logeerpartijen, avond aan avond dansen en praalwagens zou zijn zou ik niet mee doen. Dat is carnaval voor mij namelijk. Ik drink bijna geen bier, afgelopen jaren althans niet en ik heb het wel ieder keer heel leuk gehad.

  14. bad bad rubber piggy
    29 January 2008

    In de making off van I am legend werd verteld dat ze symptomen van hondsdolheid, bloedarmoede en nog iets hadden gepakt om deze ziekte te maken en zo natuurgetrouw te laten lijken. Vandaar de rare kleuren. Blijft natuurlijk altijd nog wel die uncanny valley over >_< Ik vond hem super vet though, alleen het einde idd.
    En carnaval in maastricht kan niet falen. Was er vorig jaar ook, maar blijf dit jaar in breda *mehh*

  15. Harry d. Busdriver
    29 January 2008

    Ik was nogal voorzichtig met de “rare kleuren” want ik bedoelde dus niet het feit dat ze wit-ig waren enzo, dat werd in de film uitgelegd. Ik bedoelde meer het feit dat het overduidelijk was dat het CG was, het had gewoon een veel te duidelijke CG-gladheid en belichting om overtuigend te zijn.

    En wedden dat ‘t kan falen? =p Maar dat zien we over ‘n week (ofzo?) wel weer =]

  16. Jarvey
    29 January 2008

    Die 4 stappen ben ik het volledig mee eens! (vooral dat van die KUTMUZIEK) maar ja je moet toch een bepaalde sfeer aan dat carnaval geven dus ja doen ze het maar met praalwagens :P

    Btw moet ik I Am Legend nog zien maar ja ik ben benieuwd :)

  17. --
    29 January 2008

    Het boek is beter.
    Maar rici ga je mee carnavallen?

    Kusje,
    Je weet wel wie.
    EN Halo is niet kut.

  18. Harry d. Busdriver
    29 January 2008

    Durf je je naam niemeer in te vullen? =p
    Maar ik carnaval in Maastricht, met de don en lwy, dus neen, het spijt me.
    Ga maar kaartjes kopen voor EELS u!

    En dear fucking god Halo is kut (geen idee waar je dat vandaan haalt, maar toch).

  19. Maca
    29 January 2008

    Richard, voegt me is toe op msn

  20. M;;;non
    8 February 2008

    My god, gaat de hond dood? Wat is dit voor spoiler?

  21. Harry d. Busdriver
    8 February 2008

    DOG DIES.
    En in mijn reviews staan altijd spoilers, het is general knowledge dat ALTIJD het einde van een film besproken moet worden op mijn weblog 0=]
    Jammer dat er geen SNAPE KILLS DUMBLEDOOR te spoilen valt though ;_;
    En btw, je zus had dik de zombies voor me gespoiled -.-‘

  22. Harry d. Busdriver
    8 February 2008

    Oh wacht ik falsely accuse. Niec zei het juist heel erg subtiel zonder te spoileren (thanks niec =p) maar EVIL maudy verpestte de zombies én de hond ><

  23. Maudy
    8 February 2008

    …sou desu ne XD gomen ne, richard-kun. maar de zombies waren ook kut XP dat moet je gewoon vooraf weten >.>;; ik heb btw like geen internets meer in leiden dus meh heb je al te lang niet gesproken *hug*

Comment

Information

This entry was posted on 27 January 2008 by in Film, Reviews and tagged , .

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,543 Minds Expanded

Instagram

Apparently, this passes for #art in #Korea. 
Eh, I'll take it. 
#StarWars #스타워즈 #Museum #미술관 #Stormtrooper #스톰트루퍼 #DarthVader #다스베이더 #LukeSkywalker #루크스카이워커 Final picture of the day:
A really, really #happy #Gumiho #고병재 after winning his first ever #GSL #Final. 
After the match, he said the first thing he's going to do is absolutely nothing for at least 5 days since getting this far in the GSL was a lot harder than he had imagined. 
Take a rest, 병재야, you deserved it. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Terran #SouthKorea #게임 #Gumiho #고병재 with his friends, celebrating his #GSL #Finals #victory over #soO. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Gumiho #고병재 asked me for a picture after I won the #GSL #final against #soO #어윤수 today. Thought I'd humor him. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Terran #스타크래프트 #테란 #파이널 And once again your #GSL #Final #winner is NOT #soO! 
Congratulations to #Gumiho #고병재 for his first win, and apologies for Instagram's focusing being so crap. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Zerg #Terran #어윤수 #테란 #저그 #videogames The #Alien #Anthology 35th #Anniversary Edition Bluray #Boxset is safely in my hands where #RidleyScott can't touch it. 
Now to find a #Bluray player so I can actually watch it.. #에이리언 #블루레이 #세트
