Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Hedde ge toch wel 'ne fijne avond gehad eh?

So as you might rememberwas het een tijdje geleden CARNAVAL onder de rivieren. Kheb 'n lange tijd geenzin gehad om het hele verhaal uit te typen, maar ik wilde jullie de hax nietonthouden, dus ik heb nu toch eindelijk maareens de tijd genomen.

Sp_a0097

Zaterdag

De don kwam vandaag aanom m'n gothicvilla te bekijken en mee te carnavallen. Tegen 23:00 gingen we (tevoet, met een rugzak vol cheap Lidl bier) op weg richting Maastricht.

Daar eindelijk aangekomen(de heenweg is toch altijd het langst, zeker zonder Atlas Biri) leek het nogalleeg. Het centrum binnenkomend hoorde je amper lawaai, en er was niemand opstraat. Toen we bijna bij het Vrijthof waren hoorden we gelukkig de kenmerkendekutherrie én kwamen we onze eerste dronken shjonnies tegen. 3 mannen van rondde 30-40 kwamen op ons af en zeiden tegen lars: "Hedde ge wel 'ne fijne avondgehad toch?" Een van hen kijkt me vaag aan terwijl de don antwoordt met "ja,ja, toch wel he." Leg dronken failers maareens uit dat je pas net aankomt,MOEITE.
Het vrijthof was gelukkigalles behalve leeg en na 'n tijdje hoorden we wederom "Hedde ge wel 'ne fijneavond gehad toch?" Jawel, dezelfde mannen als die we op weg hierheentegenkwamen, die wegliepen van de stad, waren nu opeens weer hier O.o We loldenen de don zei "Nee echt fucking kut hier man" waarop ze lachend "Ja, kut he?"antwoordden voordat ze in een café verdwenen.

Sfeerbeeld:
Sp_a0088

Na wat rondkijken, eenspeurtocht voor de illustere "rasta bar" Boni en een paar biertjes besloot ikeven te gaan hangen op de Markt. Vorig jaar was daar 'n hoop te beleven, maarhet was vandaag gewoon niet zo druk. Het was pas 1 uur en de stratenwaren..well niet uitgestorven, maar 't was vorig jaar 'n stuk drukker. Niet zoleuk iig.
In ieder geval, op 'ngegeven moment komt er iemand om een vuurtje vragen (een van de like 20 mensendie dat vroegen!) en hij was duidelijk waus (net zoals wij overigens, LIDL XTRASTRONG, DATT NA FIRI!) dus ik zei, wijzende naar de altijd brandende fakkel vanhet standbeeld op de Markt: "Mja, je ziet toch, waarom denk je dat ze dat beelddaar hebben staan?" Waarop de man reageert: "Jaaaaahhhh, maar je zou het welkut vinden als ik eraf viel he?" (tegen de don, die hem negeert) "Jaaahhh, hijniet. Hij heeft 'n lekker wijf wachten thuis, maar" (weer tegen mij) "jij wel he?Als ik erafflikker en dood ben is 't jouw schuld he?" "Nja, okay, ga dan maarergens anders vuur zoeken, want ik rook niet" "Okay fijne avond nog he?"
Mensen zijn fuckingaardig met carnaval. Omdat ze dronken zijn waarschijnlijk, maar toch =p Je kande interessantste gesprekken aangaan op bijvoorbeeld een openbaar unrinoir.

Sp_a0078

Het was ondertussen 3uur, en ik moest pissen. Terwijl ik sta te stralen begint 'n gast tegen me telullen (geloof ik, het zou ook kunnen dat wij begonnen) over Minister van dePlas, die 'ie 'net nog' had gesproken. WELKE MINISTER IS ER OM 3 UUR 'S NACHTSNOG WAKKER MIDDEN IN MAASTRICHT TIJDENS CARNAVAL!? Maargoed, de don herkende denaam (ik niet, fuck het nieuws (en kranten)) en zei "Ohja, die lul die destudiefinanciering wilde afschaffen." Waarop die gast een HUGE preek afsteektover hoe 'ie niet zo moet schelden en dat die gast ook alleen maar z'n werkdoet en dat je zelf 'n lul bent als je denkt dat het zo makkelijk is. Terwijl'ie aan 't ranten is gaat z'n telefoon af, die hij bijna in de plee laatvallen. Ik en de don wachtten even, want met dronken shjonnen lullen is altijdleuk. Jammergenoeg liep 'ie al lopende weg..
Als laatste redmiddel vande avond (het stelde tot noch toe bijster weinig voor) besloten we hetmetalcafé op te zoeken waar ik was geweest voor de Beauty en de Nerdintro-ding. Toen ik er was vond ik het wel vet, dus 't leek me wel een goedidee om er weer eens langs te gaan. Maar, zoals natuurlijk te verwachten was,wassie net 2 minuten dicht toen we aankwamen…-.-'

Terug naar Vroenhoven danmaar.

Onderweg nog even gestoptbij m'n faculteit om daar wat bier te hijsen. Terwijl we daar zitten komt ereen neger, die in het engels tegen ons begint te lullen. "You study here?" "Yeah, Dutch law" "What do you want to do withit?" "I wanna become a judge" "Some great judge you will be, drinking in frontof your faculty." Dan begintie opeenste lullen over instrumenten, en switchtie van engels naar nederlands en weerterug. Na wat geblaat loopt hij verder en gingen wij ook maar weer op pad,nadat de don een CARNAVALSSOK (met het getal 11 in zo'n snelheidsbordding erop)aan de faculteitsdeur had geknoopt.

Half de gigantischetering fuckheuvel richting België op zien we twee mensen met GROTE hondenhysterisch op en neer lopen. Ik vertrouwde het niet helemaal, maar toen ze ommijn mobiel vroegen omdat ze die van hen hadden laten liggen in een taxi kon ikmoeilijk nee zeggen. Ik had dezelfde situatie meegemaakt toen ik eens in Belgiëzat met mijn perfectly nutteloze mobiel en ongeveer 60 mensen af moest gaanomdat iedereen dacht dat ik naar Arabië ging bellen (wtf?). Dus ik gaf mijntelefoon af aan de gast met een Lonsdale bomberjack, terwijl de als cowgirlverkleedde chick met haar hond frantic rondjes aan het rennen was over straatom auto's aan te houden. Een of andere rare turk was gestopt en wilde 'r welmeenemen naar het taxibedrijf maar hij was bang voor honden. 'T was nogal 'nraar verhaal en terwijl hij daar stil bleef staan en mij telkens vroeg of ik delonsdale shjon naar hem kon brengen, terwijl ik al 30x had gezegd dat hijondertussen het nummer had gevonden, vroeg ik me af of ik er wel goed aan hadgedaan om m'n telefoon uit te lenen…

Hij gaf 'm echter al snelterug met de mededeling dat de taxi naar de backstage zou komen, enkele metersverder de heuvel des hels op. Hij vraagt me om 'n biertje (de don en ik warenimmers al de hele tijd bier aan het lurken, aangezien we toch een infinitesupply Lidl bier hadden) en met dat ik 'm er een geef zegt hij tegen z'n chick"NOU ZIJ KRIJGE VAN ONS UN BIERTJE TERUG HOR ZIJ KRIJGE VAN ONS UN BIERTJETRUG" Ik vroeg me af hoe 'ie dat precies wilde doen, maar dat was voordat detaxi langskwam, de telefoon aan de chick teruggaf, en de lonsdale shjon (dieoverigens Michael Castro heette) ons vroeg of we langs hen wilden komen voor 'nbiertje. Ik had nog m'n twijfels, maar de don had in zijn NIET AL TE NUCHTEREbui al ja gezegd, en ik was ook teringwaus, dus ik vond dat 't vast geen kwaadkon..

We kwamen aan in eendubieus leeg en pauper huis, niet ver van de Tongerse Weg. In de keuken stonden4 Treetjes (of is het Traytjes?) euroshopper bier, waarvan de chick (I forgother name) zei dat we zoveel mochten pakken als we wilden. Normaliter zou ikdaar niet blij mee zijn, maar na de HORROR van het Lidl bier snakte ik naariets wat minder kut was, al was het maar het kleinste beetje. Terwijl de chickzoekt naar een telefoon die Castro kapot had gegooid tegen 'n muur lullen wewat en achter elke zin zegt hij 'gek'. "JONGE IK HEB ADHD MAN GEK IK HEB DIESHIT NIET NODIG GEK IK BEN ZO VAN MEZELF GEK!" Ik kon me natuurlijk wel goedverplaatsen, ik heb ook a
dhd, gek. Ik gebruik ook geen drugs, gek. Ik ben ookzo van mezelf, gemixt met wat Lidl bier, gek. As minutes pass by en de chickhet opgeeft te zoeken naar de kapotte telefoon en de honden intrek hebbengenomen in hun GIGANTISCHE manden leren we meer over meneer Castroen..zijn..??? Bleek dat hij de broer van haar vriend was. Want d'r vriend wildecarnaval bij z'n ma vieren (wut?) en daarom kwam zijn broer z'n chickgezelschap houden (wtf?). In ieder geval, zij was moeilijk plaatsbaar en al uit3 woningen gezet en we moesten het stil houden om de buren niet link te maken.Suddenly klopt er iemand op het raam. Ik dacht OH LAWD IZ DAT SUM GAYE BURENmaar het was een rare Latino, naar het schijnt genaamd Franíois (al geloof ikde don nietecht op z'n woord in dit geval). Hij komt binnen en begint meteen telullen in het vetste dialect wat ik ooit heb gehoord. De don zegt telkens de 3woorden per zin die 'ie verstaat na en ik had nogal 't gevoel dat Franíois datníet zo leuk vond. Terwijl hij met de chick rare moon language zat te lullenbegon Castro tegen mij en de don even minderheden af te zeiken, komende bij deaanwezigheid van Frans. "Ja jonge gek, alsie over 2 minuten niet weg is dantrap ik 'm eruit gek!" Met dat Franíois naar de plee gaat begint de chick dediscussie over diens aanwezigheid "HET IS MIJN HUIS BLABLABLA." Daar hadlonsdale niet van terug.

Frans komt terug van deplee en SUDDENLY komen er uit 3
broekzakken zakjes speed. Ik en de don kekenelkaar aan van: "WTF?" Maar waren ondertussen zo waus dat 't ons weinig konschelen. Ik pakte nog een biertje terwijl lonsdale, de chick en de latinolekker speed zaten te snuiven. Op 'n gegeven moment, na een verhelderendgesprek met Franíois over z'n broer die slim was, net zoals wij, omdat wijbrillen hebben, en hij zag in onze ogen dat we begrepen waar 'ie 't over had(ik wilde eigenlijk voornamelijk niet in elkaar geslagen worden) en dat hij domwas maar wel de wereld had gezien maar oh had 'ie maar wat beter z'n bestgedaan op school, kregen we 4 blikjes bier in onze handen gepropt en zei dechick dat ze naar bed wilde en we dus maar moesten gaan. Ze wilde mijntelefoonnummer om morgen te bellen om nog iets af te spreken. Fine by me, dachtik, kan er nog gelold worden.

Op een of andere manierwerd Franíois niet weggestuurd, maar dat kon me amper wat schelen terwijl watnog over was van m'n voeten hun best deden Vroenhoven te bereiken.
Uiteindelijk, om 6:15,waren we thuis aangekomen en met een licht hoofd viel ik in slaap.

Zondag

De don moest morgen weervroeg in Amsterdam zijn voor z'n practica, dus hij wisselde de wacht met lwy.
Na wat Drakenfilms eninkom Amsterdam Navigator besloot ik vandaag wat vroeger naar Mestreech tegaan, in de hoop dat er dit keer meer mensen zouden zijn. Een asperinetje later(ik had een moederneuking HUGE hoofdpijn) waren we wederom te voet op weg naarMaastricht, met een rugzak vol bier op mijn rug.

Eenmaal daar aangekomenbleek dat ik gelijk had. Het was echt drukker. Gelukkig!
Dat dacht ik aanvankelijkdan…na mezelf 3x door 'n menigte mensen geperst te hebben had ik meer zoietsvan "Jesus fuck ik wou dat er wat minder mensen waren HURR"

Sp_a0077

IN IEDER GEVAL, de eerstehax van de avond was…vrij origineel. Een indiaan had zijn Wigwam midden op deweg opgezet, hem toen met behulp van een steekwagentje volgestouwd met pallets,en het hele boeltje toen in de fik gestoken. De rook en brandweersirenestrokken ons snel genoeg aan om een paar mooie foto's en 'n mooi filmpje temaken. De hele menigte begon lekker hax BOOOOHHHHH te roepen toen debrandweermannen 't vuur doofden en meanwhile ook maar meteen 'n paarvoorbijgangers "per ongeluk" raakten.

Sp_a0082
[ Video here: http://www.youtube.com/watch?v=CwUkx8eq3zI ]

Na bij de Mac te hebben gekaand(die overigens tot a WHOPPIN' 2:15 uur 's nachts open was én iedereen voor 'nextra euro per menu afperstte) besloot ik nog maareens langs de metalbar tegaan, aangezien ik gisteren had gezien dat 'ie tot 3 uur open was. DaarEINDELIJK aangekomen (we hadden al 'n paar rondjes centrum gedaan voor demensenkijks) bleek dat ik de Zaterdag tijden had bekeken….op Zondag waren zenamelijk gesloten… EEN METALBAR. OP ZONDAG GESLOTEN. ZONDAG! JESUS CHRIST!

Maargoed, toen moesten wewat nieuws verzinnen en gelukkig waren we eerder (om 1:11) al een dronken shjontegengekomen in het centrum die zat (letterlijk) te slapen op een…hoe heetzoiets? Een kozijn maar dan aan de buitenkant. ANWAYS daar zattie dus, af entoe bewegend, maar 100% fucking bezopen en slapend. We hebben natuurlijk deopportuniteit genomen om wat foto's te maken 0=]

Sp_a0084

In ieder geval, toen wedaar om 2:21 terugkwamen zat hij er nog (dat zie ik aan de tijdsaanduiding vande foto's, FYI) en met dat we het eerste filmpje over 'm maakten flikkerde 'ievan de vensterbank (IS DAT HET WOORD?) af, zonder wakker te worden. Hij zatdaar op de grond en we legden 'n pleerol op 'n en toen naast 'm. We zouden 'nuur later nog eens bij 'm checken.

Sp_a0086

Een uur later was hij, ende pleerol, verdwenen…

[ Videoupdate 1: http://www.youtube.com/watch?v=aTHo79uGXVI
Videoupdate 2: http://www.youtube.com/watch?v=YVcn_j6PvQg
Videoupdate 3: http://www.youtube.com/watch?v=b4mN-vwoTzQ ]

Omdat de fail nietmeer teherstellen was gingen we maar richting Vroenhoven, het middelpunt van hetBelgische platteland. Op de terugweg pakten we, naar echte carnavalstraditie,elk glas wat we tegenkwamen op en gooiden dat over tot het kapotviel. Na eenpauze om wat bier te zuipen en holten in een muur op te vullen met legebierblikjes, fietsen 2meter verplaatsen voor het VERBODEN FIETSEN TE PLAATSENbordje, en meer van dat soort ongein, vonden we een hele diepvrieskip op deweg.

Sp_a0093

Ik stapte er perongeluk op en het maakte een RANZIG *squish* geluid.Terwijl ik erop stond te springen kwam lwy op het briljante idee om het vast temaken aan een auto. Ik vond dezelfde auto als waar de don gisteren nóg zo'n 11sok had vastgemaakt en bond de kip vast aan beide ruitewissers. WAT EEN HUMORHE DAMES EN HEREN!? Er zaten dan ook al aardig wat liters EXTRA STRONGAmsterdam Navigator in mijn systeempje, en, nja, carnaval is 'n goed excuus omgay te doen.

Sp_a0094
[ Video at: http://www.youtube.com/watch?v=BCBHEIB5IFY ]

In die geest hebben we opde terugweg ook nog een patserige Mercedes (ik wilde geen gewone auto, wantgewone mensen zijn okay maar ik schijt op rijke mensen) versierd met 4 rollentoiletpapier en zodoende waren we nogal moe toen we rond 6uur thuis kwamen.

Sp_a0102

Oh, en de moeilijkplaatsbare shjonnies hebben niet meer gebeld (gelukkig maar ook waarschijnlijk-.-)

Maandag

Vanochtend werd ik wakkerdoor een fucking TRANSWAGEN die langs m'n gebouw reed. Ik had echter geen fuckzin om uit bed te komen, het was immers 'pas' 11uur en zoals te verwachten wassliep Tom lekker door terwijl m'n glazen op de planken stonden te trillen. Rondhalf 2 kwamen we uit bed, en na een tijdje riep louie tegen me "Hey, er staan'n hoop mensen voor je raam." Ik dacht LOLWUT en keek ook. It couldn't be…. Nee toch? Dat zou hilarisch zijn!

En mijn eerste gedachtewerd bevestigd toen de harde trans opeens weer duidelijk hoorbaar werd. Tergendlangzaam reed er een tractor, met daarachter een beschilderde caravan m'nblikveld binnen. HET WAS FUCKING CARNAVALSOPTOCHT IN VROENHOVEN. Ik moest enormlollen, maar lwy niet aangezien dit betekende dat zijn bus naar Maastricht pasover 4 uur zou gaan. Which, of course, made me lol evenharder.

Sp_a0105

De optocht was GELUKKIGniet alleen
van Vroenhoven, maar ook het nabij gelegen Kanne en Riemst. Hij washuge, maar de "wagens" waren stuk voor stuk beschilderde/omgebouwdetrailers/aanhangwagens/caravans met zuipende shjonnies erop. Na anderhalf uurte hebben gekeken naar deze faal was het wel weer genoeg en zette ik lwy aanhet SimCity-en terwijl ik in Riemst vuilniszakken ging halen.

Later die dag, op deterugweg, kreeg ik nog een glimp van het carnavalsgevoel mee toen ik in detrein naast een Bolderkar, gevuld met blikjes bier en met "ZWEMBAD" eropgeprint zat en iemand tegen een engelse vrouw riep: "HELLO MEVROUW I HAVE LOSTMY ROZE BRIL!" "Excuse me? Your what?" "MY ROZE BRIL!"

Carnaval….ik haathet…maar toch is het altijd weer zo hax in Mestreech =p

4 comments on “Hedde ge toch wel 'ne fijne avond gehad eh?

  1. Zinzi
    14 February 2008

    Het is minister Plasterk, van onderwijs, cultuur en wetenschap. En hij komt uit Maastricht, is hier heel lang professor geweest, dus ik vind het wel logisch dat ie carnaval viert.
    Ennum, logisch dat er op zaterdag niks aan was, zaterdag is het nog helemaal geen carnaval.

  2. MacaMaca
    16 February 2008

    Dat verhaal van jullie zijn slim omdat jullie brillen hebben komt me bekendt voor.

    Alhoewel ik er meestal een ‘KANKERNERD MAAK MIJN KOMPJOETURRRRRRRR’ achteraan krijg.

  3. Harry d. Busdriver
    16 February 2008

    Dat zeiden ze ook =p
    “Ja jullie zijn zeker goed met kompoeters”

    Meanwhile is de mijne kapot (in Mestreech, ben nu in Made) en weet ik niet wat ik ermee moet ;_;

  4. Madeline
    29 February 2008

    Hehehe

    (Wát doet een diepvrieskip nog zo laat op straat tijdens carnaval..)

Comment

Information

This entry was posted on 13 February 2008 by in General.

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,084 Minds Expanded

Instagram

From #temples to #churches.

#church #Korea #SouthKorea #Seoul #religion #Christian #Christianity #cross #Korean #spooky #spoopy #filter #woods #교회 #무서워 #서울 #기독교 I had a great time working with #SBS on their new program #내방안내서 in the beautiful #Mihwangsa #temple. I'm sure that @zazimusic has made @haemin_sunim proud with their song based on his book, #멈추면비로소보이는것들.
며칠동안 #미황사 에서 시간을 보내는 게 큰 인상을 주었고 만난 사람들 너무 친절하게 챙겨서 감사하는 말 밖에 못 한다.
다들 #수고했어.

#Korea #SouthKorea #tv #filming #television #tvshow #Koreantv #Buddhism #Buddha #traditional #절 #불교 #텔레비전 #쇼 #촬영 #버라이어티 #발송 I came back to #Seoul yesterday. Waking up to the sound of cars passing under my window and people shouting instead of the sound of the waves rolling over the beach and bugs chirping, I realized again that a part of me hates this city, no matter how much I love it. Now I understand why #혜민스님 makes the trip back to #미황사 so often even though he lives in Seoul as well.

For people living in a big city like this, it's important to #slowdown and not get caught and lose yourself in the flow of things. Life in the #countryside and in a #temple is so different, so much more #empty, but so much more fulfilling.

#Korea #SouthKorea #Mihwangsa #color #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #tranquility #traditional #절 #평화 #불교 #해남 #108배 #전통 #역사 #생각 #자성 #내이야기 #미황사 에서 사흘밖에 안 보냈는데, 그래도 #생각 을 많이 바뀌었다. #성찰 하면서 내 한국 생활도 생각하고 한국 사람들의 #촌 을 생각하면서 왜 한국이랑 사랑에 빠졌는지 다시 깨달았어요. 한국에서 사는 것이 선물이니까.. 잘 살아야지.

#절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교 #해남 #혜민스님 #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #tranquility #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #혜민스님 의 #미황사 에서 #멈추면비로소보이는것들 많다. #절 의 #평화 를 느끼고 마음을 비우면서 깊은 생각도 하고 한국 생활을 #감사 하는 생각도 많고.. 한국이 역시 #아름다운 나라입니다. 
Another gorgeous #sunset at #Mihwangsa #temple.
I am so thankful to #SBS and 혜민스님 for letting us stay here.
Just like the title of his book, there are many things you can only see when you #slow down. Staying at the temple and talking with the staff has taught me once again that Korea is an amazing country, and I couldn't be happier to be here. 
#nofilter #Korea #SouthKorea #island #traditional #tranquility #nature #wood #meditation Everything is more beautiful in #Jeollanamdo, even a #sunset.

#nature #Korea #SouthKorea #sea #island #절라도 #절라남도 #바다 #섬 #자연 #일몰
