Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Amsterdam Fantastic Film Festival 2008

T22

Aldus, afgelopen Dinsdag ben ik met mijn rugzakje naar Amsterdam getrokken, aangezien daar de speciale kaarten voor het interview met Tim Burton op het 24ste Amsterdam Fantastic Film Festival konden worden afgehaald.
Ze zouden per persoon maar 1 van deze kaartjes meegeven, en er waren er slechts 100, dus ik besloot op tijd erheen te gaan (op aandringen van Nicole, die zei dat er AL MENSEN LAGEN TE KAMPEREN). Wegens de 1 persoon 1 kaartje regel moest ik iemand anders meeslepen naar Amsterdam, want Nicole kon zelf niet. Gelukkig woont de don in Amsterdam en had ‘ie wel even tijd.
Vanaf 16u zou je de kaartjes af kunnen halen.
Om 14:30 stonden we voor het Pathé Tuschinski Arthouse. Er stonden toen nog zo’n 15 andere mensen. "Jezus fuck, ben ik hiervoor zo vroeg uit bed gekomen?"
De uren gingen heeeeel langzaam voorbij, en gingen steeds langzamer toen het begon te sneeuwen. Blijkbaar had IEDEREEN verwacht dat het MIDDEN IN DE LENTE zou gaan sneeuwregenen, want iedereen had paraplues (schrijf je dat zo? Silly French) bij…behalve wij dus. Maar wij hadden bier o/

Na ongeveer ‘n uur te hebben gescholen onder het afdakje bij de bakkerij gingen dan EINDELIJK de deuren open. In groepjes van 5 werd iedereen naar binnen geperst als een tonijn in een blikje. Eenmaal binnen was daar het triomphantelijke moment, het aannemen van de kaartjes voor het interview met Tim Burton. HOEZEE. Het was opzich best cool, want ondertussen stonden er tientallen mensen buiten die géén kaartje zouden kunnen bemachtigen. De rij was vrij lang geworden.
Ik kocht nog kaartjes voor de double feature 5cm per Second / Voices of a Distant Star van Makoto Shinkai en toen gingen we MET DE BOOT OHHHHYEAAHHHHH naar de don’s CONTAINER die eigenlijk nog best cool was.

Nu, het Festival zélf was vandaag pas, en daar ben ik dus net van terug.
Ik was samen met Nicole wederom naar Amsterdam afgereisd, met de spullen die ik de dag ervoor (6 uur op en neer naar Maastricht) had opgehaald om te laten signeren door Burton. De Nightmare Before Christmas DVD, de Corpse Bride DVD en mijn Corpse Bride action figure. Om 14u gingen de deuren open en om 15u zou Tim beginnen met signeren.
Toen we aankwamen op Amsterdam CS bleek dat de trams niet reden omdat DE PRESIDENT VAN BRAZILIË EEN ROUWKRANS KWAM LEGGEN. Wie er gerouwd werd en waarom, we didn’t know, maar we moesten iig lopen naar de bios. Was opzich niet zo erg, ’twas niet heel ver en roze haar is moeilijk kwijt te raken in de menigte.
IN IEDER GEVAL we kwamen rond 14:20 ofzo aan en er stond ‘n HUUUUUUGGGEEEE rij. Ik had opzich geen zin om helemaal achteraan te gaan staan dus liep ik gewoon naar voren en wurmde me net voor de deur de rij in. What I didn’t knew was dat de rij binnen ook nog ‘n stuk doorliep. Maar, ach, de mensen die NET VOOR DE DEUR stonden zouden toch wel aan de beurt komen?

Mja, je raadt ‘t al: PRECIES niet dus. 5 minuten langer doorsigneren en ik had niet voor niks m’n HELE FUCKING GODVERDOMDE WOENSDAG VERNAAID aan 6 uur op en neer rijden naar Maastricht. Dat was dus érg gay en ik voelde me wel vrij hard genaaid.
Gelukkig begon toen meteen het interview met Burton en dat was best gaaf…ik had uiteindelijk toch liever ‘n handtekening gehad though ><
Maargoed, ‘t interview was leuk, ‘t was fijn dat Tim zín had om te praten, ookal lulde ‘ie om de meeste vragen zoveel heen dattie uiteindelijk nietmeer wist wat de vraag was en zodoende slechts half antwoord gaf, maar ‘t was cool om zo dicht bij ‘n wereldberoemde regiseur te staan.

T23

Toen zijn we even Amsterdam in geweest omdat de Makoto Shinkai films pas ‘n uur later begonnen. Daar hebben we allebei zo’n GEWELDIG dansend bloemetje (waarvan we eerst dachten dat ‘t een klok was -.-) gekocht:

T22_2[Hana to Hidamari no Tami dancing flower]

Aldus, daarna was het tijd voor de Makoto Shinkai films, waarvan Nicole niet wist dat ‘t animé was, én niet wist dat het heel erg melodramatische liefdesanimé was…*oeps*
De eerste film, Voices of a Dinstant Star, begon IN HET ENGELS dus ik zat al meteen vol met rage (het bleek terecht, want de dub was echt SLECHT) en gelukkig deelden meer weeaboo’s mijn sentimenten, en al gauw riepen enkele mensen BOOOOEEHHH. Gelukkig hebben ze daarna 5cm wél in ‘t japans getoond.

5cm_11

Ik wist al dat ik 5cm geweldig zou vinden, en dat vond ik ook. De short stories about distance waren voor mij extra emotioneel omdat ze me deden denken aan de relatie die ik heb met Solange. Ik moest soms m’n best doen om m’n tranen binnen te houden. Dat kwam voornamelijk door de geweldige muziek, gecombineerd met de goedgetimede en mooie woorden.

All in all was ‘t dus ‘n leuke dag, al was het érg kut dat ik geen handtekening heb nu.
Volgend jaar wil ik wel écht naar het AFF, want er kwamen heel veel coole films =D

7 comments on “Amsterdam Fantastic Film Festival 2008

  1. Nicole
    11 April 2008

    Ik zal de volgende x niet meer zoveel zeiken tijdens gevoellige en/of animatiefilms of over voorkruipen :p Maar de dag was super vet en we hebben EEN DANSEN BLOEMETJE! Gaan we snel weer iets leuks doen?

  2. Zinzi
    11 April 2008

    Je hebt me jaloers gemaakt!
    Klikt echt heel tof. :D

  3. Harry d. Busdriver
    11 April 2008

    Ohja, ik heb nieteens geschreven hoe moreel Nicole ging doen toen ik vond dat we gewoon vooraan in de rij zouden schuiven =p
    Maargoed, uiteindelijk had ‘t alsnog geen nut ><
    Ennuh, ja, ik hoop 't?

    En Zinz, 't was ook cool ^^

  4. Manon
    12 April 2008

    Ooooh, ik dacht al, wat is Nicole nou allemaal over dansende bloemen aan het ijlen! Die still zit er wel erg vet uit trouwens.

  5. Harry d. Busdriver
    12 April 2008

    Uhu, ik vind dat Makoto Shinkai echt de mooiste achtergronden enzo tekent in anime, period <3
    En ja lol, we zijn allebei erg blij met ons bloemetje geloof ik =p

  6. Solange
    22 April 2008

    Ik ga kijken of ze die bloemetjes of dat katje ook in Arnhem hebben =]
    En jezus héé iedereen is hier wakker om 7 uur o.0

  7. Harry d. Busdriver
    22 April 2008

    Ja, dat ben je niet gewend van je week bij de Richard he?
    Ik ben nu pas uit bed. Vanmiddag ga ik zoveel mogelijk inhalen voor de uni. Nu mis ik dus weeer 2 lessen van de gewone onderwijsgroepen deze week omdat je vrijdag langskomt >.>
    Nja..misschien naait ze me niet als ik heel lief kijk en heeeel goed m’n best doe de volgende keer? <.<

Comment

Information

This entry was posted on 10 April 2008 by in Film and tagged , , .

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,545 Minds Expanded

Instagram

Apparently, this passes for #art in #Korea. 
Eh, I'll take it. 
#StarWars #스타워즈 #Museum #미술관 #Stormtrooper #스톰트루퍼 #DarthVader #다스베이더 #LukeSkywalker #루크스카이워커 Final picture of the day:
A really, really #happy #Gumiho #고병재 after winning his first ever #GSL #Final. 
After the match, he said the first thing he's going to do is absolutely nothing for at least 5 days since getting this far in the GSL was a lot harder than he had imagined. 
Take a rest, 병재야, you deserved it. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Terran #SouthKorea #게임 #Gumiho #고병재 with his friends, celebrating his #GSL #Finals #victory over #soO. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Gumiho #고병재 asked me for a picture after I won the #GSL #final against #soO #어윤수 today. Thought I'd humor him. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Terran #스타크래프트 #테란 #파이널 And once again your #GSL #Final #winner is NOT #soO! 
Congratulations to #Gumiho #고병재 for his first win, and apologies for Instagram's focusing being so crap. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Zerg #Terran #어윤수 #테란 #저그 #videogames The #Alien #Anthology 35th #Anniversary Edition Bluray #Boxset is safely in my hands where #RidleyScott can't touch it. 
Now to find a #Bluray player so I can actually watch it.. #에이리언 #블루레이 #세트
