Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Nostalgiabomb

Dus Zaterdagavond was ik naar het schooltoneel van het Oelbert. Ja, inderdaad. Hoe ik daar zo opeens bij kwam weet ik niet precies, want Ghis had het gevraagd maar ik had alzovast ‘n ontwijkend antwoord gegeven wat dus eigenlijk neerkwam op ‘nee’, en ik had ook eigenlijk helemaal geen zin om erheen te gaan >.> Maar toen opeens wel, en vandaar dus dat ik nu dit verhaaltje aan het typen ben.

Ik trad binnen met lage verwachtingen (ik was nog nooit naar ‘n schooltoneel geweest, maar verwachtte niet dat het veel soeps zou zijn) maar dat was gelukkig onterecht. Het stuk was best goed, had grappige en ZOMG EMOTIONELE stukjes en ‘t was gewoon overall wel interessant. Het acteertalent liet zoals was te verwachten nogal te wensen over, maar Arvid deed ‘t erg goed en ‘t was zeer lol om Ghislaine bij ‘de gotiks’ zweverig op de grond te zien zitten. Het was ondertussen overigens alweer ‘n hele tijd geleden dat ik langs het Oelbert was geweest. Het eerste jaar, toen ik in Raamsdonksveer werkte, ging ik regelmatig doordeweeks langs om even hoi te zeggen tegen Gemma en Sophie enzo, of om met de leraren te praten, maar sinds ik op de uni zit ben ik alleen nog maar in het weekend thuis, en dan is het meestal niet zo druk op school.. Maar ieder geval, ik was er dus al lang niemeer geweest en ‘t was echt weer ‘n nostalgiabomb. Alles was namelijk nog precies ‘tzelfde (op de receptie (WOW! btw) na) en er waren ook ‘n hoop leraren en mensen die ik kende van school. Merel Hoek was zwanger (OMG!), Schippers leek weer ‘n paar jaar ouder en Ton was waus. Altijd leuk om even terug te zijn.

De afterparty was ook erg geslaagd, omdat Merel, Floor en Ghislaine er waren, en ook Maudy, Maurice, Karen en Maarten en nog ‘n paar andere mensen die ik nog kende van ‘t Oelbert (waaronder Thomas, die nu overigens een veel te haxe stem heeft die ik ook wil hebben en die blijkbaar mijn blog leest. Hallo Thomas!). Iedereen was heel vrolijk en gezellig en het was echt heel erg leuk. Ik was echt eng vrolijk toen ik thuis kwam.
Oh, en we hebben nog een paar prachtige foto’s die ik niemand wil onthouden (let niet op hoe dik ik lijk, IN HET ECHT BEN IK DUNNER….hoopik ;_;) (en nee, ik was niet dronken, het was gewoon erg gezellig en ik sta KUT op foto’s als ik echt aan het lollen ben ;_;):

Pgotiks                    Pikenghis[Ghislaine met DE GOTIKS en ik met DE GOTIK (ohoho see what I did thar?)]

Pgroup                    Pmaudy[De groep, van Links naar Rechts: Floor, Kemal, Merel, Ghislaine en Ik. En een van de weinige foto’s waarop Maudy zowaar zichtbaar is zonder hand voor d’r gezicht!]

Pschippie                    Pton[Schippie en Ghis (die van mij en Schippie was echt te erg) en ik en Ton (de superconcierge)]

Psatan                    Psatan2[We hadden besloten dat de rode figuur op het doek DUIDELIJK de satan was..en over Satan gesproken…]

13 comments on “Nostalgiabomb

  1. Niec
    6 December 2008

    Whah cool!
    1- Leuk tshirt Rich! >_< mag ik em ook voor maarten kopen? Ik moet nog leuke kerstcadeaus hebben.
    2- Je haar wordt lang btw zomg!
    3- Ghis je haar is leuk in die kleur! Wast alleen voor het toneel of gewoon voor altijd?

    Meer mensen met roze/rood haar nu! *poef*

  2. Maudy
    6 December 2008

    XD iee, nou staan we een keer samen op de foto ^^ t was idd echt supergezellig! lol we needz more schooltoneel, of zo~

  3. Zinzi
    6 December 2008

    Ziet er heel gezellig uit. Je begon overigens wel te vertellen over dat toneel tegen mij, maar je verhaal is nooit afgemaakt (ik onderbrak je vast weer eens. :P). Maar hoe gaaf, gothics in een toneelstuk. :D

  4. Harry d. Busdriver
    6 December 2008

    Hey Nicolles,
    als ‘t goed is krijg je binnenkort ‘n pakje van me =] Dat shirt is nietmeer te koop denkik, aangezien ‘t van threadless komt en die meestal maar ongeveer ‘n maand of twee te koop zijn >.> Ik moet idd eens naar de kapper.. En ik zat vandaag nog te denken dat jouw haar leuker was toen ‘t nog gewoon kastanjebruin was xD

    @Maudy: Mja, staaaaan we eens ‘n keer samen op een foto..lijk ik op een Blob van 100kilo ;_; Maar ‘t was idd leuk =]

    @Zanzi: Je hebt me vast onderbroken idd =p Maargoed, er zaten dus idd zweverige gotieken in ^^

  5. le nico
    6 December 2008

    Muhaaaaw! Een pakketje! w00t! En ik heb toevallig vandaag een foto gevonden met nog kastanjebruin haar XD Was inderdaad ook niet verkeerd. Maar dat roze is vet handig, het is nu mijn handelsmerk in de animatiewereld ofzo :s Maar na 1,5 jaar roze ist misschien toch eens tijd voor een andere kleur -_-‘

  6. Harry d. Busdriver
    6 December 2008

    En dan is ‘t groen en dan ga ik facepalmen en ben jij VET PUNK =p

  7. Gem
    7 December 2008

    prrrr! je hebt coole foto’s, waaronder een collectors item van 1) een maud zonder hand zoals jij zegt 2) een maud met los haar. Bewaar m goed:)
    Tof dat t tof was, ik vond t ook tof, al was ik er op vrijdag en jij op zaterdag, wat iets minder tof was:(

  8. LWY
    7 December 2008

    bah, pics van de Schippers *RAAAAGE*

  9. Harry d. Busdriver
    7 December 2008

    Schipje was weer erg hax, want NOOIT MEER SCHOOLTONEEL maar TOCH NOG MAAR DEZE EVEN WEL EN JULLIE WAREN ECHT HEEL HAX etc.

  10. Ghislaine
    7 December 2008

    woehoeee ik zie dit nu pas. zomaar een beetje foto’s van mijn lelijke roze hoofd op interweb zetten he:P

    Twas tof dat je dr was^^
    Die schippersfoto van jou is echt EPISCH want wow de chemistry!

    jijliefheid!
    Kus

  11. Ghislaine
    8 December 2008

    uiteraard bedoel ik “Die schippersfoto van jou en schippers is echt EPISCH want wow de chemistry!!”

  12. Harry d. Busdriver
    8 December 2008

    Otherwise it would’ve been pretty damn creepy >.>

  13. Ghislaine
    8 December 2008

    ja daarom! :P

Comment

Information

This entry was posted on 6 December 2008 by in Diary and tagged , .

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,081 Minds Expanded

Instagram

I had a great time working with #SBS on their new program #내방안내서 in the beautiful #Mihwangsa #temple. I'm sure that @zazimusic has made @haemin_sunim proud with their song based on his book, #멈추면비로소보이는것들.
며칠동안 #미황사 에서 시간을 보내는 게 큰 인상을 주었고 만난 사람들 너무 친절하게 챙겨서 감사하는 말 밖에 못 한다.
다들 #수고했어.

#Korea #SouthKorea #tv #filming #television #tvshow #Koreantv #Buddhism #Buddha #traditional #절 #불교 #텔레비전 #쇼 #촬영 #버라이어티 #발송 I came back to #Seoul yesterday. Waking up to the sound of cars passing under my window and people shouting instead of the sound of the waves rolling over the beach and bugs chirping, I realized again that a part of me hates this city, no matter how much I love it. Now I understand why #혜민스님 makes the trip back to #미황사 so often even though he lives in Seoul as well.

For people living in a big city like this, it's important to #slowdown and not get caught and lose yourself in the flow of things. Life in the #countryside and in a #temple is so different, so much more #empty, but so much more fulfilling.

#Korea #SouthKorea #Mihwangsa #color #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #tranquility #traditional #절 #평화 #불교 #해남 #108배 #전통 #역사 #생각 #자성 #내이야기 #미황사 에서 사흘밖에 안 보냈는데, 그래도 #생각 을 많이 바뀌었다. #성찰 하면서 내 한국 생활도 생각하고 한국 사람들의 #촌 을 생각하면서 왜 한국이랑 사랑에 빠졌는지 다시 깨달았어요. 한국에서 사는 것이 선물이니까.. 잘 살아야지.

#절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교 #해남 #혜민스님 #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #tranquility #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #혜민스님 의 #미황사 에서 #멈추면비로소보이는것들 많다. #절 의 #평화 를 느끼고 마음을 비우면서 깊은 생각도 하고 한국 생활을 #감사 하는 생각도 많고.. 한국이 역시 #아름다운 나라입니다. 
Another gorgeous #sunset at #Mihwangsa #temple.
I am so thankful to #SBS and 혜민스님 for letting us stay here.
Just like the title of his book, there are many things you can only see when you #slow down. Staying at the temple and talking with the staff has taught me once again that Korea is an amazing country, and I couldn't be happier to be here. 
#nofilter #Korea #SouthKorea #island #traditional #tranquility #nature #wood #meditation Everything is more beautiful in #Jeollanamdo, even a #sunset.

#nature #Korea #SouthKorea #sea #island #절라도 #절라남도 #바다 #섬 #자연 #일몰 Away from the hectic Seoul life for a couple of days, enjoying clean #Jeollanamdo air and the #calm of the #Mihwangsa #temple.

#Buddhism #Buddhist #Zen #Relaxation #Balance #Nature #Korea #SouthKorea #미황사 #절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교
