Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Laat het vallen alsof het heet is

Dus ik heb deze week zowaar iets gedaan!

Donderdag ochtend was ik naar de Rechtbank, waar m’n tutor (die overigens cool is) van Omgevingsrecht als rechter uitspraak ging doen over een voorziening in verband met de bouw van een veestal in een net niet onder de monumentenwet vallende (!!) historische dorpskern.
De aankomst was al noemenswaardig, want zodra ik van m’n fiets af stap wordt ik aangeklampt door een gast die eruit ziet als ‘n zwerver. Zodra ‘ie z’n mond open deed drong de alcoholwalm m’n neusgaten binnen en het was dan ook weinig verrassend toen ‘ie zei: "Yoah, ik most van de rachtur komme waant uk hat meej mun eutow tegge ‘nen taksji aengereeje en de pliesie zai dat uk tuveul gezopuh hat."
Ik verstond ‘m natuurlijk amper, en z’n dikke vrouw die af en toe wat opboerde ook niet, dus ik stond daar jaknikkend en vriendelijk lachend te wachten tot ze weg gingen, voor het Paleis van Justitie in Maastricht.

Toen ze uiteindelijk weg gingen joinde ik m’n groepje binnen. Overigens failde de beveiliging als de tering, want LOL WE SCANNEN JE maar meanwhile zat er gewoon ‘n stanley-mes in m’n etui.
E-nie-weejs, de Maastrichtse Rechtbank viel nogal tegen in vergelijking met die van Breda. Die van Maastricht is namelijk heel modern enzo en de zalen lijken het meest op klaslokalen, terwijl die van Breda heel statig en imponerend zijn. Het was wel cool om onze tutor als rechter te zien though en de zaak zelf was ook redelijk interessant. Ik denk datk binnenkort maareens ga kijken of ik weer ‘n paar keer naar de Rechtbank in Breda kan, want dat wint opzich vrij hard.

Diezelfde avond nog (!) was ik naar de partay van SV KoKo. Ja…srs.
"MAAR RICHARD, WTF DOE JE DAAR DAN?"
Nou, ik was uitgenodigd door de SV, want het thema van het feest was Beauty & de Nerd en ze zouden het leuk vinden als ik kwam en wat B&N matties mee zou nemen. Helaas wilde helemaal niemand naar Maastricht komen (of elkaar weereens zien) wat nietecht ‘n verrassing was, maar toch.
Gelukkig was Maarten net terug uit Mozambique, en had ‘ie nogg tijd in z’n busy schedule om samen met mij gratis bier te gaan zuipen.

Ik haalde ‘m op bij ‘t station en we dronken ‘n paar biri’s bij de Witte Ballons (wat awesome is, want ze hebben een hond én metal) en lulden wat over Mozambique en alle dingen die ik niet beleefd had (SNAP JE ‘M? LOLOLO)

Sp_a0342

Toen was het dus tijd voor de party, en we werden royaal onthaald. We werden meteen naar een of ander gaar achterkamertje gebracht waar ons kanen en drinken aangeboden werd en "als je iets wil moet je het maar aan een van ons vragen" en "ja wij zijn dus een studentenvereniging en blabla" en of het goed was als ze ons even GROOTS gingen aankondigen.

Dat vonden we natuurlijk wel okay (het is nu eenmaal egostrelend) dus we gingen het podiumpje in de opzich leuk uitziende kroeg op. Onze grootse aankondiging viel echter nogal tegen (evenals het aantal mensen dat er was overigens, JOAH ER KOMEN ER 300-450 LET MAARES OP~! Moar like 150 amirite) en verder dan een "DIT ZIJN MAARTEN EN RICHARD VAN BEAUTY EN DE NERD!!" kwam het niet.

Het zaaltje was aangekleed met "Beauty" en "Nerd" dingen zoals lipstick en computers, en overal hingen foto’s van ons want WE WILEN JULLIE PROMOTEN~!
De muziek stond natuurlijk veel te hard, maar was over het algemeen niet uitzonderlijk kut.
Anyways, de party was wel hax, ik kwam nog wat mensen van de studie tegen die gingen van "LOL IK WIST NIET DAT JE DAARAAN MEE HAD GEDAAN" of "JOAH, HET ZOU NATUURLIJK NIET COMPLEET ZIJN ZONDER JOU HE?" Ik kwam ook floor nog tegen, which was a pleasant surprise, en daar heb ik ook nog wat mee geschreeuwd.
Er was ook zo’n LOL PROJECTOR ding waar je shit op kon typen en dan werd ‘t op de muur geprojecteerd, which was cool. Na m’n stijlvolle openingszin: "Y helo thar, /v/ represent~!" sprong er meteen een haxe metalshjon met een Korpiklaani shirt voor me die "I HERD U LEIK MUDKIPS!?" in m’n oor schreeuwt, terwijl iemand anders "wie is v? groetjes, /b/" op de muur typt. Daarop reageer ik met "THEYRE POSTING MUDDY DICKS!!" en een traditie van gaye 4chan shit op dat ding uittikken werd geboren.

Sp_a0339

De 4chan fags waren wel hax ook en we hebben er later nog mee geluld en KEIHARD GEHAKT. Toen we eenmaal genoeg biertjes genuttigd hadden, kregen we het briljante idee om met een pen mensen lastig te vallen met "Zeg, wil jij geen handtekening!?" which actually worked multiple times.

Sp_a0334

Een stippellijntje met "cut here" op de arm van een chick en een "Will fuck 4 food" op die van een gast later, begon het stilaan leeg te lopen en gingen de KoKo mensjes opruimen.
VIPs dat we zijn, bleven we natuurlijk even hangen om het plebs aan het werk te zien alvorens richting Vroenhoven te vertrekken.

Sp_a0341_2    Sp_a0340_2

De leden waren blijkbaar erg blij dat we waren gekomen, ookal hebben zij ons bier betaald terwijl het echt niemand wat boeide dat wij er waren, dus ik heb m’n goede daad weer gedaan.

En morgen is de verjaardag van Solange! ^^

9 comments on “Laat het vallen alsof het heet is

  1. Gem
    14 February 2009

    Ik x’te en d’de heel hard om je verhaaltje, en jammer dat ik er niet bij was ^^ ziejegauw&alles&gefeliciteerdmetSolange:D

  2. Zinzi
    14 February 2009

    :D Hahaha, wat een feest, ik zou er ook wel bij geweest willen zijn. (is dat nog Nederlands?) De rb van Maastricht is inderdaad niet je-van-het. Zelfs als eerstejaars deed het me weinig, veel te klinisch.
    Btw je bent/lijkt heel dun op die foto! Jogg je nog steeds?
    x

  3. Harry d. Busdriver
    14 February 2009

    Dat shirt is nogal strak, dus met iets eronder LIJK JE NET DUN~!
    ..
    ;_;

  4. Ghislaine
    16 February 2009

    Lol^^ Floor smste me echt midden in de nacht dat jij op een feestje was waar zij ook was en wuwuwu maar ik sliep dus ik snapte er geen RUK van.

    x

  5. Zinzi
    17 February 2009

    Waar slaat de titel van dit verhaal trouwens op?

  6. Ghislaine
    18 February 2009

    ik gok dat een van de nummers die ze die avond draaiden “Drop it like its Hawt” was^^

  7. Maarten
    19 February 2009

    Yeah, het was wel een haxe party :P
    Ik heb iig wel gelachen en het is sowieso mooi als mensen je bier betalen voor een beetje de vervelende VIP uithangen, want ja, we hebben wel goed de vervelende VIP uitgehangen. Was wel mooi voor old-times-sake. En als het goed is, was het ook echt de laatste keer dat we ooit nog een keer kunnen doen alsof we bekend zijn. Dat hoop ik dan toch tenminste… anders ben ik wel teleurgesteld in de mensheid :P
    Maar het was zekers lol.

  8. Merel
    2 March 2009

    Goh late reactie, maar: Lol!
    Floor vertelde me al van het feest/jullie rendezvous^^. Maar hey, B&dN is best succesvol geweest, dan dus uiteindelijk. Wie weet hoeveel gratis bier het je nog gaat opleveren!
    Goh, Maarten ziet er een beetje psycho uit op die foto..
    Nouja.

  9. Maarten
    4 March 2009

    noujaaa…
    Ikke psycho op die foto? Hoezo dat dan?
    Hooguit een beetje waus:P

Comment

Information

This entry was posted on 13 February 2009 by in Diary.

For e-mail updates!

Join 63 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,761 Minds Expanded

Instagram

It feels like only yesterday when we all arrived in #Korea 3 years ago on the first day of our #KGSP #scholarship, but now it has already become time to say goodbye to many of you. Congratulations on your #graduation, and all the best in the rest of your lives ㅜ.ㅜ If I don't post anything for a long time...
Please call the police. 
#Annabelle #애나벨 #doll #인형 #creepy #무서워 #ComicCon #Seoul #SeoulComicCon #Korea #코믹콘 #서울코믹콘 #코엑스 These guys are so good they deserve their own post. Amazing #Rey and #KyloRen #cosplay at #SeoulComicCon in #COEX.

There were lots of great cosplayers, but these guys put so much thought and work in their #costume that they felt like the real deal. 
#StarWars #ComicCon #Korea #스타워즈 #카일로렌 #레이 #코스프레 #서울코믹콘 #코믹콘 #코엑스 Once upon a time in #Korea. 
#남산골 #namsangol #hanok #한옥 #traditional #전통 #Korean #hanokvillage #Seoul #서울 #history #historical #한옥마을 The #seoulillustrationfair was as wonderful as ever. I found loads of great #art, #illustrations and #cards and even asked for the #artist signature on some of them.

The #SIF is still on until this sunday at Hall D of #COEX in #Gangnam, #Seoul, so don't hesitate to stop by and see the work of some of #Korea's most amazing artists. 
#서울일러스트레이션페어 #일러스트
#일러스트레이션 #엽서 #작가 #아트

@grafolio @beuseful2013 @OUTER_UNIVERSE @parknyam @46_jihye @mingee_lee
