Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Rantings of a Madman part 2

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

De vorige blik in mijn psyche stamt al uit 2007, dusmisschien is het weereens tijd voor een nieuw deel in deze ongoing series overde binnenkant, onderkant én zijkanten van mijn geest. De sake zit in hetbuikje, de nostalgische muziek staat op, de tentamendruk loopt langzaam op totzijn hoogtepunt en ik heb geen stromend water omdat ik in België woon. Tijdvoor een nieuwe sessie van "Denk daar eens over na", met Dominee Harry. 

Ik denk tegenwoordig steeds vaker na over 'de toekomst'.Niet alleen de hiervoor al beschreven toekomst van ons land (al moet ik daarmisschien zometeen nog wel op ingaan, maar eigenlijk is dit stukje niet vooromgikbenzogothic-gedoe bestemd) maar ook over mijn eigen toekomst.
Ik moet op dit moment eigenlijk al even een zijsprong makenen toegeven dat ik echt, écht vaker nadenk over de toekomst van ons land, danom mijn eigen toekomst. Ik hou van Nederland (en België), maar omdat ik zoveelbezig ben met wetten enzo kom ik ook veelvuldig in aanraking met de minderekanten van ons systeem. Ik maak me heel erg druk over het land waar ik van hou,dat het nogsteeds een land is om trots op te zijn op het moment dat mijnkinderen oud genoeg zijn om over zulke dingen na te denken. Ik vrees voor derecente ontwikkelingen met betrekking tot het recht op privacy, en ook al weetik dat wij er in óns leven waarschijnlijk geen last van gaan hebben, ik weetdat het de "1984" kant op gaat, en ik wil dat gewoon niet voor mijn land.

Maargoed, dat gezever doet ook niets, en als ik later grootben wordt ik rechter en ga ik het OM gelijk geven als ze een illegaal opgenomentelefoongesprek als bewijs inbrengen omdat er nu eenmaal zeer zwaarwegendebelangen tegenover stonden. Maar over dat later wilde ik het dus eigenlijkhebben. Later als ik groot ben…komt steeds dichterbij. Over een jaar (of alshet tegenzit, anderhalf jaar) ben ik afgestudeerd. Ik wil naar Japan, maar ikheb geen geld. Ik wil sparen, maar ik kán niet sparen want ik ben eengeldverkwistende klootzak die elke euro die 'over' is tot op de eurocentopmaakt. Nu is dat een recente worry, want ik heb pas een tijdje geledenbesloten dat ik ECHT MOTHERFUCKING SERIEUS GEEN FUCKING GRAPJE naar japan wilals ik afgestudeerd ben. Ik heb al tijden lang last van een andere angst.
Misschien is angst niet het goede woord…het is meereen…general discomfort. Als ik ben afgestudeerd…wat dan? Ik weet dat ik eenbaan moet zoeken, maar waar begin ik? Hoe begin ik? Hoe vind iemand als ik eenbaan? Hoe vind je de baan die je wil? Hoe zorg ik dat ik niet over drie jaarergens achter een pc zit weg te stoffen? En hoe kán ik een baan hebben? Wantvan al die kennis die ik hier heb opgedaan is amper wat blijven hangen, en hoekan ik zonder literatuurlijst ooit een zaak tot een goed einde brengen? Hoeweet ik waar ik wat kan vinden? Hoe kom ik achter de relevante uitspraken? Hoekan ik het ooit zo ver schoppen dat ik mijn droom van het worden van rechterkan bereiken?
Dat zijn vragen die meerdere malen per week door m'n hoofdspoken, en ik word er bang van.

The future scares me.

4 comments on “Rantings of a Madman part 2

  1. Maudy
    6 April 2009

    Mja. Op zich ben je niet alleen hoor, met je general discomfort. Ik heb ook al een tijdje t gevoel van, wat ga k nou eigenlijk doen? Doe ik momenteel wat ik wil, en als ik iets anders wil, wat wil k dan? Moet k dat ook gaan doen? Hoe dan? Guess dat dergelijke general discomfort normaal is want k hoor er nog meer mensen over XP er is hoop~

  2. Ghislaine
    6 April 2009

    Fuck serieus, ik denk vrijwel letterlijk wat jij denkt, min de rechter/wetten/moeilijke shit. We zijn zo verloren in deze wereld. Wat kunnen wij nou doen? Wat valt er nog te redden?
    En hoe boeiend is het dat een ikje zoals ik iets gaat worden? En wat kan ik worden? Hebben andere mensen ooit iets aan mij of zal ik heel mn leven een leven leiden dat alleen voor mij goed is? Word ik ooit iets dat ik wil zijn? zal ik uberhaupt ooit ‘zijn’?

    Schijt. Ik ben blij dat ik nog twee jaar mag studeren. Al houdt mijn stufi over een paar maanden al op, wat dikke schijt is want ik heb ook episch nul geld. naja.

    datjetofbent.
    kusj

  3. J
    6 April 2009

    Reduceer “de wereld” tot je “leefwereld”. Als het puntje bij het paaltje komt is de mens een heel egocentrisch wezen en zal het mij dus worst wezen hoeveel mensen er lijden, sterven etc in de wereld en hoe ik dus ook geen enkele actie onderneem om hiertegen iets te doen.

    Leef van dag tot dag, sparen is dus overrated. Verkoop je comics als je per se naar Japan wil, allemaal een kwestie van prioriteiten.

    Je kan je alles aantrekken wat er rond je gebeurt en angstig zijn voor de toekomst – dit is tenslotte sociaal aanvaard en het doel van de hedendaagse maatschappij (zie het succes van terroristische organisaties zoals incassobureaus) en ofwel wegkwijnen, ofwel zoals dat dan heet “going postal”.
    Ofwel kan je al die dingen gewoon wegrelativeren en, hell, genieten van het leven in al zijn kleine facetten die de mensheid tot nog toe weerhouden hebben van mass suicide. ^.^

  4. Zinzi
    7 April 2009

    “als ik later groot ben wordT ik rechter” >> zeg je wat van mijn spellingsfouten, whahaha!

    Ontopic: als je klaar bent met studeren ga je de advoctaten-/raio-opleiding doen omdat dat nodig is als je rechter wilt worden (voor zover ik daar van op de hoogte ben). Kwestie van inschrijven/solliciteren denk ik? Dit soort dingen zijn heel makkelijk op te lossen door te googlen hoor, of eens met een loopbaanadviseur te gaan praten. :)

    Buiten dat, grote herkenning, zoals je vast al begrepen hebt uit mn geklaag over ”het grote zwarte gat.” Misschien is het zelfs wel een hele generatie die zich stuurloos, doelloos en soms zelfs nutteloos voelt. Misschien is het ook wel een onderdeel van iedere generatie, genaamd ‘adolecentie’. Niks mis mee, je komt er wel, juist jij wel. :)

Comment

Information

This entry was posted on 5 April 2009 by in Personal Thoughts.

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,081 Minds Expanded

Instagram

I had a great time working with #SBS on their new program #내방안내서 in the beautiful #Mihwangsa #temple. I'm sure that @zazimusic has made @haemin_sunim proud with their song based on his book, #멈추면비로소보이는것들.
며칠동안 #미황사 에서 시간을 보내는 게 큰 인상을 주었고 만난 사람들 너무 친절하게 챙겨서 감사하는 말 밖에 못 한다.
다들 #수고했어.

#Korea #SouthKorea #tv #filming #television #tvshow #Koreantv #Buddhism #Buddha #traditional #절 #불교 #텔레비전 #쇼 #촬영 #버라이어티 #발송 I came back to #Seoul yesterday. Waking up to the sound of cars passing under my window and people shouting instead of the sound of the waves rolling over the beach and bugs chirping, I realized again that a part of me hates this city, no matter how much I love it. Now I understand why #혜민스님 makes the trip back to #미황사 so often even though he lives in Seoul as well.

For people living in a big city like this, it's important to #slowdown and not get caught and lose yourself in the flow of things. Life in the #countryside and in a #temple is so different, so much more #empty, but so much more fulfilling.

#Korea #SouthKorea #Mihwangsa #color #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #tranquility #traditional #절 #평화 #불교 #해남 #108배 #전통 #역사 #생각 #자성 #내이야기 #미황사 에서 사흘밖에 안 보냈는데, 그래도 #생각 을 많이 바뀌었다. #성찰 하면서 내 한국 생활도 생각하고 한국 사람들의 #촌 을 생각하면서 왜 한국이랑 사랑에 빠졌는지 다시 깨달았어요. 한국에서 사는 것이 선물이니까.. 잘 살아야지.

#절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교 #해남 #혜민스님 #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #tranquility #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #혜민스님 의 #미황사 에서 #멈추면비로소보이는것들 많다. #절 의 #평화 를 느끼고 마음을 비우면서 깊은 생각도 하고 한국 생활을 #감사 하는 생각도 많고.. 한국이 역시 #아름다운 나라입니다. 
Another gorgeous #sunset at #Mihwangsa #temple.
I am so thankful to #SBS and 혜민스님 for letting us stay here.
Just like the title of his book, there are many things you can only see when you #slow down. Staying at the temple and talking with the staff has taught me once again that Korea is an amazing country, and I couldn't be happier to be here. 
#nofilter #Korea #SouthKorea #island #traditional #tranquility #nature #wood #meditation Everything is more beautiful in #Jeollanamdo, even a #sunset.

#nature #Korea #SouthKorea #sea #island #절라도 #절라남도 #바다 #섬 #자연 #일몰 Away from the hectic Seoul life for a couple of days, enjoying clean #Jeollanamdo air and the #calm of the #Mihwangsa #temple.

#Buddhism #Buddhist #Zen #Relaxation #Balance #Nature #Korea #SouthKorea #미황사 #절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교
