Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

De antwoorden voor The Great Interweb Quiz of the Interwebs

Voor de geinteresseerden alhier de antwoorden voor de quiz. Ze staan expres als ‘vervolg van bericht’ dus je moet eerst op ‘t bericht klikken voordat je ze te zien krijgt (wow Richard wat sliiiiim!). iig, I’d appreciate it als je ‘m EERST maakt, en DAARNA pas naar de antwoorden kijkt =p

Dus hier zijn de antwoorden voor geïnteresseerden. Laat vooral even weten wat je fout had en waarom, vindik interessant =p

3 Wat is Richard's lievelingsband?

Sonata Arctica — 1 punt

Dit is m'n lievelingsmetalband, al is hij de afgelopen tijd redelijk in mijn achting gedaald (wegens de kutte cd unia) maar hopelijk wordt hun titel met het volgende album weer in ere hersteld.

Eels — 3 punten
Eels

M'n lievelings 'indie' band, en dus allerlievelingste band ooit. Op Souljacker na hebben ze nooit 'n slecht album gemaakt, en zo slecht was Souljacker nou ook weer niet.

4 Wat is Richard's lievelingsanime?

Honey & Clover — 1 punt

Deze drama/comedy (inderdaad, dat is het mooie aan H&C) anime is mijn éénalievelingsanime. Nu heb ik het er niet zo vaak over, dus 't zal niet dat iemand deze per ongeluk heeft gekozen.

Minami-ke was een beetje DE INSTINKER omdat 't m'n current obsession is en ik er dus de afgelopen tijd enorm veel over geluld heb =p

Ichigo Mashimaro — 3 punten
Ichigo

Gemaakt van win, hilarische japanse humor en loli's, de perfecte combinatie.

5 Wat is Richard's lievelingsseizoen?

Winter — 1 punt

Winter is wel okay, want dan is 't 's avonds lekker koud zodat je lekker kunt slapen, maar ondertussen is 't vaak ook glad en is het soms té koud, which sucks.

Herfst — 3 punten
Fall

Herfst is minder koud dan de winter, dus geen gladheid, maar kouder dan de lente, which is good, want zon is kut. Het regent wel vaak, maar dat liever dan zomerhitte (+ regen) of gladheid en bevroren handen.

6 Wat haat Richard het meest aan de zomer?

Hooikoorts — 1 punt

Zeer irritant, maar niet onoverkoombaar.

Slapen in de hitte — 3 punten

Dit is echt 't fucking irrirantste OOIT wat de neuk. Srsly, zomer is al kut genoeg maar om dan ook nogeens niet te kunnen slapen wegens de hitte? RAAAGGGEEEEEE

7 Waar heeft Richard het meest een hekel aan?

Mensen die hun mobiel gebruiken als horloge — 3 punten

De andere uses of phones vind ik nietecht irritant, maar ik heb er een hekel aan als mensen hun mobiel gebruiken als horloge omdat ze te gay zijn een horloge te kopen. It makes me rage every time.

8 Waar wil Richard later als hij groot is gaan wonen?

Limburg, Noord-Brabant — beiden 2 punten
500pxbrabantlimburg_arms

Ik weet nog niet precies waar ik wil gaan wonen, maar 't zal zeker niet 'boven de rivieren', zoals we dat zo mooi noemen, worden.

9 Wat doet Richard voor hij naar bed gaat?

Anime kijken — 3 punten
Weeaboo

Comics lezen doe ik meestal ruim voor ik naar bed ga, want dat ontspant nietecht. Eveneens boeken, aangezien ik alleen boeken lees die ik eng vind xD Also, tv kijken gaat echt nietmeer rond 2-3 uur, want dan komen er alleen 18+ reclames op tv. Dus ik kijk altijd een of twee afleveringen van een anime. Vooral ARIA werkt erg goed om lekker te ontspannen.

10 Wat is Richard's lievelingsgameplatform?
Xbox 360 — 1 punt

De 360 is leuk om current-gen games op te spelen, maar kan niet tippen aan:

PS2 — 3 punten
Ps2_fat

De Pee Ess Double is met z'n gigantische (en superieure) gamecatalogus de beste console ooit gemaakt (this is a fact, not an opinion), daarnaast overheat 'ie niet, overleeft 'ie allerlei mishandelingen en issie voor 30E om te bouwen waardoor 'ie niet alleen kopieën speelt, maar ook NTSC games.

De Dreamcast gets an honorable mention, maar alleen omdat 'ie zo awesome is.

11 Wat is Richard's lievelingsgame?

Psychonauts — 1 punt

De vorige game van meesterbrein Tim Schafer had me dag
enlang aan de pc gekluisterd en meteen daarna heb ik een versie voor de PS2 met handtekening gekocht (ohmygod dat ding is glorious, it actually says: TO RICHARD). Doch komt het nog nieteens in de buurt van:

Baldur's Gate 2 — 3 punten
Aerie
[mai waifu]

Het briljantste spel ooit gemaakt. Periode. Srsly, geen enkele game is ooit in de buurt van dit meesterwerk gekomen en zoals het er nu uitziet zal dat ook nooit meer gebeuren.

Baldur's Gate 1 stond er overigens voor de MISLEIDHEID bij, want die heb ik nooit bijzonder win gevonden.

12 Waar studeert Richard?

Maastricht — 2 punten
Sjoenmestreech

Dit hoort toch wel algemene kennis te zijn als je dit weblog leest. Daarnaast heb ik het er ook regelmatig over, dus ER IS GEEN EXCUUS!

13 Wat studeert Richard?

Rechten — 2 punten

Zelfde als hierboven. Filosofie en kunstacademie hebben misschien ooit door m'n hoofd gespookt, maar geen baan en een slechtbetaalde baan leken me uiteindelijk toch niks =p Dat, en ik heb niet genoeg talent voor de kunstacademie, overigens.

14 Wat vind Richard van dialecten?

Alles behalve Fries is okay — 3 punten

Een briljante vraag, al zeg ik het zelf, en kudo's voor degenen die deze goed hadden. Uit gesprekken met me zou het waarschijnlijk lijken dat ik een hekel heb aan elk dialect, maar eerlijk gezegd vind ik Belgisch heerlijk, net zoals een raar Duits/Nederlands accent enz. Ik had waarschijnlijk echter wel punten moeten geven voor shitsux I guess, want eigenlijk bij nader inzien is alles kut behalve Belgisch en rare accenten =p MAARGOED, HELAAS.

Fries zuigt gewoon harde harige noten, overigens.

15 Wat doet Richard als het warm is?

Een jas aan, just in case — 1 punt

Jassen zijn handig voor portemonnee's, iPods, mobiele telefoons, en andere stuff. In de zomer is het echter altijd weer 'n bitch om al die shit ergens anders op te bergen, dus af en toe doe ik alsnog wel een jas aan, ookal is het warm. Maar dan zeik ik niet dat 't warm is, zo erg ben ik ook weer niet =p

Zeiken dat het warm is — 3 punten

Well, this, obviously. You'd know this if you spent even ONE hot day with me =p

16 Wat doet Richard als het koud is?

Zeiken dat het zomer moet worden – -3 punten

De eerste min punten! This is totally cool! Want, you know, als je dit antwoord kiest dan is 't wel heel erg (zeker na al die vragen over waarom de zomer kut is xD)

Zeiken dat het koud is — 1 punt

Een beetje voor de hand liggend, maar daardoor niet minder waar. Ik hou van kou, maar 't moet niet te ver gaan.

Zeiken dat het glad is — 3 punten

Ik heb van m'n ma al commentaar gekregen hierop, maar, you know, het gaat ervanuit dat het ook daadwerkelijk glad is, snap je =p iig, gladheid is zeer gay.

17 Wat is Richard's lievelingsfilm?

Star Wars — 3 punten
Starwarsrocks

I guess most people know this, and if you don't, you'd have to step into my room for a change (ik heb huge posters van StarWars, een Darth Vader wekker, Alle StarWars dvd's 2x (lol verschillende boxen, I MUST HAVE THEM) en hele laden vol actiefiguurtjes IN DE VERPAKKING).

18 Wat is Richard's lievelingscomic?

30 Days of Night — 1 punt

Een horror-comic door Steve Niles en éénalievelingstekenaar Ben Templesmith. Hij is geweldig, met fantastische tekeningen, maar doet nog altijd onder voor:

Ojo — 3 punten
Ojo

I know dat ik het hier echt nooit over heb gehad, dus als je deze raadde is het pure magic, maar Ojo is dus m'n lievelingscomic. Hij is geschreven en getekend door Sam Kieth, en gaat over een klein meisje wat een soort alles verslindende alien vindt.

LEUK DETAIL: ik heb deze serie voor 4 euro bij de slegte gekocht alvorens een (veel duurdere) TPB ervan te kopen.

19 Wie is Richard's lievelingstekenaar?

Rob Liefeld – -3 punten
Liefeld

Wederom minpunten voor degene die dit misbaksel van een 'artist' heeft gekozen. IK WOU DAT JE MET TERUGWERKENDE KRACHT GEABORTEERD WERD LIEFELD!

Michael Turner — 1 punt

Michael is mijn ex-lievelingstekenaar, en daar heb ik het regelmatig over gehad, dus het is begrijpelijk als je voor hem hebt gekozen. Hij is inmiddels echter overleden, en na een hoop andere comics gelezen te hebben kan ik niet meer zo enthousiast zijn over zijn talent (al blijft 'ie awesome).

Sam Kieth — 3 punten
Kieth

M'n lievelings schrijver én tekenaar, Sam Kieth is simpelweg briljant! Zijn stijl is per kader weer anders, en zelf klassiekers als Wolverine en Hulk zien er beter uit (en lezen beter) uit zijn hand.

20 Wat is Richard's geluksgetal?

6 — 3 punten

6 is al sinds m'n 10de ofzo m'n geluksgetal, waarom, geen idee. Misschien omdat 6 het hoogste is wat je kunt gooien met een dobbelsteen?

666 was er voor de misleids bijgezet, dat ik het graag op dingen schrijf betekent niet dat 't m'n geluksgetal is =p

21 Richard heeft liever een slechte cd/film met een handtekening erop dan een goede zonder handtekening.

Juist
2 punten

Wegens de 50%-kans-heid van deze vragen kun je overigens maximaal 2 punten behalen met deze vragen. Maarre, ja, ik ben zo'n faggot die kickt op special-heid en handtekeningen. Vandaar dat ik eerder een kutte comic zou kopen met de handtekening van de artist erop dan een goede zonder. IK KAN NIET ANDERS ;_;

22 Richard betaalt liever 5E minder voor een licht beschadigd origineel dan dat hij een onbeschadigde koopt.

Onjuist — 2 punten

This should be well known, maar ik ben een enorme mierenneuker wat beschadigingen betreft. Ik heb een tijdje terug zelfs 10E meer betaald voor een DVD terwijl dezelfde DVD ergens anders dus 10E cheaper was, maar OMG HET HOEKJE WAS OMGEBOGEN ('t was met zo'n kartonnen sleeve) dus helaas.

23 Richard koopt het liefst een Limited Edition om dan vervolgens tegen iedereen "OMG LIMITED" te roepen.

U NO IT, Duhr — beide 1 punt

Deze weet iedereen natuurlijk, dus vandaar dat 't ook onmogelijk gemaakt is om 'm fout te hebben
=p
(zie ook de volgende post, lol)

24 In de trein…

Leest Richard een boek/manga — 1 punt

Als ik geen huiswerk te maken heb lees ik meestal wat, want treinen is saai.

Maakt Richard huiswerk — 3 punten

Huiswerk maak je het best in de trein, want treinen is dus epic saai, en de tijd die je treint ben je toch kwijt, dus dan kun je die beter nuttig besteden.

25 Richard is geïnteresseerd in:

Fiscaal recht, Europees recht – -3 punten

Deze vraag is een waar mijnenveld met alle minpunten, maar ik HAAT Europees recht dan ook with a passion, en Fiscaal recht nog erger. Fiscaal had misschien bekend kunnen zijn wegens mijn al uit de middelbare school stammende haat jegens economie.

Civiel recht – 3 punten

Civiel recht mag misschien de meeste mensen saai in de oren klinken (LOL BURENRUZIES EN PRODUCTAANSPRAKELIJKHEID) maar ik vind het geweldig om mee bezig te zijn.

26 Richard is een streber

Juist — 2 punten

I admit, ik ben een streber. Alles moet zo goed mogelijk, en ik kan er niet tegen als ik niet volledig m'n best heb gedaan of als er nog iets mis mee is.

27 Richard rijdt graag auto

Onjuist — 2 punten

Ik weet niet precies waarom, maar ik stress mezelf dood als ik auto moet rijden, dus ik doe het niet met plezier. Al is dat wel 'n beetje veranderd met de komst van de nieuwe auto, want die is echt zeer win =3

28 Richard heeft geen internet op zijn kamer omdat:

Hij zo beter kan studeren — 1 punt

Met internet zou ik hoogstwaarschijnlijk moeite hebben met 'op tijd' naar bed gaan en regelmatig verleid worden om random shit te gaan doen ipv huiswerk te maken, maar dat is niet de hoofdreden:

Hij te lui is om het aan te vragen — 3 punten

Internet aanvragen is moeite, zeker als het wierloos is (en dat haat ik ook nogeens) en ik moet er sowieso minstens de kotbaas voor bellen en dan ook nog 'n bedrijf ofzo en pfffffffffffff.

29 Richard is jarig op:

25 April — 2 punten

Ik vergeet zelf iedereen's verjaardag, maar ik vind het wel leuk als mensen die van mij onthouden =3 16 april was speciaal voor nicole overigens 0=]

30 Het enige voordeel van de zomer is volgens Richard:

Bomen hebben bloemetjes — 1 punt

Srsly, hoe cool zijn bomen met bloemetjes? Echt heel cool, that's what.

Zomer = hete chicks seizoen — 3 punten

Het lijkt wel magisch, maar in de zomer is het 10x zo druk op de straten en gaat het hete-chick-gehalte dus ook met 10x omhoog! Helaas gaat het vieze-dikke-trollen-met-te-weinig-kleren-aan gehalte ook omhoog ;_;

31 Als Richard schrikt gaat hij:

Schelden — 3 punten

Ik weet niet precies waarom, maar SCHELDEN SCHELDEN SCHELDEN als een nikker. Srsly, toen ik bij B&N in dat gat viel heb ik 2 minuten aan een stuk door gescholden, en terwijl ik deadspace aan het spelen was waren de MOTHERFUCKER's ook niet van de lucht.

32 Hoe lang is de reis van Made naar Maastricht?

2.5 uur — 3 punten

Nu weet ik eigenlijk niet 100% zeker of 't wel precies klopt, maar als ik loop te zeiken zeg ik altijd 2.5 uur, dus daarom zou je 't moeten weten =p

33 Wat zou Richard niet gauw zeggen?

Rofl — 3 punten

Dit weet iedereen die ooit met me gesproken heeft denk ik, al zeg ik Y Helo Thar en Pwn ook niet heel vaak. Maar rofl gebruik ik echt bijna nooit. Hax is natuurlijk een woord wat ik ongeveer 200000x per dag gebruik =p

34 Welk woord heeft Richard zelf verzonnen?

None of the above — 3 punten

Fap komt van 4chan (of gewoon het internet in general), hax komt van eeuwenoude nerdspeak, en pwn komt ook van 't internet.

35 Wat vind Richard het ergst in verband met zijn muziek?

Dat de nieuwe cd van de band zuigt — 1 punt

Dit suckt ass en gebeurt jammergenoeg tegenwoordig iets te vaak.

Dat gaye mensen het ook cool vinden — 3 punten
Dir_en_grey_fans

Het is vreemd, maar ik erger me hier enorm aan. Het slaat natuurlijk nergens op, maar goddamn ik haat het als ik bij mijn Jrock concert allemaal 14 jarige gotik meisjes tegen kom die pols lidtekens aan het vergelijken
zijn, of als ik bij een Megadeth concert omringd ben door 12 jarige overzeas fags.

36 Waarom blijft Richard in Made langer op dan in Maastricht?

In Made kan er pas gefapped worden als iedereen naar bed is — 1 punt

Op elk moment kunnen fappen is toch wel een van de voordelen van op kamer s zitten.

In Maastricht heeft 'ie geen internet — 3 punten

4chan en andere internet-activiteiten verleiden te veel tot lang opblijven…en dat doe ik dan ook =p

37 Aan welke website is Richard verslaafd?

7chan — 1 punt

Waarschijnlijk weet niemand dit, maar 7chan is de enige —chan met een /zom/ zombies. En, you know, dat wint.

4chan — 3 punten
Chan

De meeste
mensen weten dit wel denk ik, maar't is dus een groot deel van m'n leven (jammergenoeg =p) en ik kom er nietmeer vanaf.

38 Wat heeft Richard op z'n tv staan?

Een Hellsing buste — 3 punten
Hellsing

Je moet hiervoor óf in mijn kamer zijn geweest, óf die paar video's/foto's goed hebben bekeken, in which case you get extra kudo's for watching those so closely =]

39 Welke kleur shirt heeft Richard niet in z'n kast hangen?

Geel — 3 punten

Geel is de enige kleur die ik niet heb, groen is m'n darth-vader-knipt-een-bosje-in-de-vorm-van-de-Death-Star t-shirt (wat ik nogthans bij B&N aangehad heb), rood m'n Eels shirt, en oranje m'n double fine shirt en een shirt met een robotje erop, wat ik 1x heb aangehad toen we 't EK gingen kijken bij Saskia =p

5 comments on “De antwoorden voor The Great Interweb Quiz of the Interwebs

  1. Ghislaine
    27 April 2009

    Zie je. ik had alles goed.
    ok ok. niet alles. maar ik zat er niet ver naast.
    tssss.

  2. Harry d. Busdriver
    28 April 2009

    Ben je n commentinhaalslag aan ‘t maken? =p
    Het is much appreciated hoor xD
    En 77% is niet slecht, welke had je niet?

  3. Ghislaine
    28 April 2009

    onder andere 7, 9, 10, 11, 18…. tsjah.. erg he?

  4. Ghislaine
    28 April 2009

    of misschien waren ze dat allemaal wel…

  5. Harry d. Busdriver
    28 April 2009

    7 had je toch zeker kunnen weten =p
    18 heeft volgens mij iedereen fout btw, want ik heb ‘t er nooit over >.>
    10 en 11 zijn wel vrij erg though, foei =p
    Maar vrij moeilijke had je dan weer wel goed =]

Comment

Information

This entry was posted on 22 April 2009 by in Miscellaneous.

For e-mail updates!

Join 68 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,837 Minds Expanded

Instagram

Are you hyped for the #WinterOlympics yet?
Because the Korean government would really, really like you to be #hype!

I've never really been into the Olympics, except for that one time when the guy who was born in the same town I lived in (#GianniRomme) was raking in Gold Medals like it was one of those coin pusher games - and even then it was mostly because my school was making a big deal out of it.
As such, I'm not very interested in the Winter Olympics either, even though this is the first time I'd be able to attend the events myself and watch my country's athletes get burried in speed skating medals.

Still, I hope Korea will put on a show - and a performance - to be remembered for years to come.

________________________________________

#Olympics #Olympic #Korea #Seoul #Lotte #Departmentstore #SooHorang #Christmas #decoration #decorations #shopwindow #shop #pyeongchang2018 #pyeongchang #평창 #평창2018 #올림픽 #겨울 #수호랑 #스타크래프트 is love #Starcraft is life.

Being a Starcraft fan in Korea feels a lot like what I'd imagine being a rich acquaintance of Ronaldo would feel like for a football fan - you get front row seats to all the major games, get to meet legends like Messi, Robben or Buffon (in our case, Byun, SoO or Stats) and get to ask for their signature pretty much whenever you want - all without paying a single penny.

The professional scene has been taking hit after hit since I started getting interested in it, and I'm afraid it'll never be the same as it once was, but I'm glad that in 2018, as well, I'll be able to enjoy some of the best e-Sports the world has to offer.

#WingsOfLiberty down, #HeartOfTheSwarm and #LegacyOfTheVoid to go.

______________________________________

#스타2 #스타크래프트2 #Starcraft2 #Byun #TY #Maru #INnoVation #esports #gaming #progamer #Korean #Korea #e스포츠 #진에어 #진에어그린윙스 #SKT1 #Dark #collection #collector #PC #RTS #변현우 #이신형 #전태양 #조성주 처음 한국에서 @kim.minji.ki204 가 그린 책을 발견할 때부터 (그 #책 읽을 수 없어도, ㅎㅎ) 한 순간엔 큰 #팬 되었고 작년 #서울일러스트레이션페어 에서 직접 만날 수 있어서 너무 즐거웠다.

이제 인스타로 새 책을 받을 수 있는 이벤트가 있어서 당연히 참여해야지~

#kimminji #thejunglebook #정글북 #정글북리그램이벤트 #indigo 한국에서 역사랑 현대 항상 어떤 이상한 발렌스로 공존한다.

In Korea, the past and the present are always living together in some sort of awkward balance.
Traditional norms, values and traditions clash with the influence of a rapidly modernizing and developing society; pride in one's roots compete with a constant need to move forward, and historical buildings vie for room to breathe in the middle of a metropolis.
I hope Korea manages to move forward without forgetting the things that make it unique.

__________________________

#대한민국 #한국 #절 #불교 #봉은사 #역사 #현대 #발렌스 #서울 #Seoul #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #Buddhism #Buddha #traditional #Buddhist #history #present #balance #City #koreantemple #development #Metropolis #tranquility #modernization This is such an #unoriginal picture but..doesn't it look just like a #postcard?

#Seoul #Korea #SouthKorea #Namsan #NamsanTower #City #Road #Traffic #Korean #mountain #trees #green #NSeoulTower #Tower #서울 #도시 #남산 #남산탑 #산 #탑 #도로 #엽서 #그림엽서 #남산타워 On some nights, when I'm feeling all beat down by stress and worries about whether or not I'll be able to support myself over here or where my life is heading, and when I'm just drunk enough, when I see the second snow of the year coming down outside my window, I just can't help but go outside, play some music and dance in the snow like an idiot because for some reason it just reminds me of how much I love being in this country.
Fuck you, Korea. I love you.
.
.
. 
#secondsnow #firstsnow #둘째눈 #첫눈 #Seoul #서울 #snow #눈 #Korea #SouthKorea #Korean #Life #Street #KyungHeeUniversity #KyungHee #경희 #경희대 #dongdaemoon #동대문구 #이문동 #winter #겨울 #atmosphere #분위기 #reallylongsentence
