Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Rantings of a Madman part 3

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ik dagdroom. Ik dagdroom vrij vaak, actually.
You see, mijn leven bestaat uit een aaneenschakeling van saaie routine: elke week dezelfde als de vorige, elke dag slechts gedefinieerd door of ik naar de universiteit moet of niet. Zo niet, dan blijf ik thuis, kom ik om 12-13u m'n bed uit, eet ik soep met brood of noodles, kijk ik Jetix, was ik m'n soepkom uit, ga ik uitgebreid saniteren, en begin ik aan mijn huiswerk. Als dat af is, of het is half 7, whichever comes first, maak ik avondeten klaar en eet dat op terwijl ik tv kijk. Mocht het een Maandag of Donderdag zijn, dan kijk ik 's avonds respectievelijk Benelux' Next Top Model en Terminator. Daarna ga ik joggen, ga ik in bad, en kruip ik achter de computer of tv. Om 3-4u ga ik naar bed, en dan word ik om 12-13u weer wakker.

Dagelijkse routine gnaws at my very soul. En ik weet dat ik hier van alles aan kan doen…maar dat doe ik niet. Ik heb geen zín om ‘iets leuks te gaan doen’ of ‘mensen te leren kennen’. Ik weet niet hoe, of ik durf niet, of het kost teveel, of ik heb simpelweg geen zin. Ik weet het niet.
Dus ik dagdroom. Ik dagdroom vrij vaak.

Ik dagdroom over grote bergen geld, die ik gebruik om Baldur’s Gate III te ontwikkelen, en over de herleving van het RPG genre wat dat met zich meebrengt. Ik dagdroom over hoe het zou zijn om in een anime te leven, in Genshiken of in Minami-ke. Ik dagdroom over een kind, wat ik hopelijk in de toekomst zal krijgen, over hoe ik hem of haar zou opvoeden en over hoe trots ik op ze zou zijn. En ja, ik dagdroom over hoe het zou zijn als Summer Glau écht ‘mai waifu’ was, en niet alleen een gezicht op tv.

Maakt dit mij anders dan andere mensen?
Nee.
Want ookal dagdroom ik misschien over a-typische dingen; dagdromen doen we allemaal.

Daarom zou ik jou willen vragen, of ik je nu ken of niet, om je dagdromen hier te plaatsen, hoe gínant je ze ook mag vinden. Want als we ons ergens niet voor zouden hoeven schamen, dan zijn het wel onze dromen.

26 comments on “Rantings of a Madman part 3

  1. Gem
    5 October 2009

    Ik dagdroom al dagen over alle postpakketjes die ik naar huis ga sturen vanuit Heel Ver Weg, met een tafelkleed voor Maudy, wierrook voor Eva, ‘n pasjmina voor mn mama, schellpen voor een-ieder-wie en erotische houtsnijwerkjes voor Rich en Koen.

    En wat een tof fijn logje met een inkijk in de dagelijkse Richard.

  2. Maudy
    6 October 2009

    Idd ^^ go dagelijkse richard. Iedereen heeft wss wel een vaste studeersleur hoor, I guess.
    Dagdromen doe ik ook graag, over mn reis naar japan ooit waar k japanners ga verbazen met mn epische japans (k moet t nog ff episch krijgen), en over t paard (fries) wat k ooit wil kopen (hohoho k negeer m rug daarbij ff)en mn huis wat k later ga hebben wat vast veel relaxter is dan zo’n vissenkomkamer waar je de hele week rondjes in loopt XD

  3. teehee
    6 October 2009

    Ik droom dat ik mijn eigen winkel heb waar ik mijn eigen spullen verkoop die iedereen natuurlijk wil hebben. Ohja of dat ik een vet goede danser ben maar dan anoniem. Dat ik een dubbelleven heb en dat mensen me dus inhuren maar niet weten wie ik nu in het echt ben :D
    Maar die dromen gaan allemaal nog echt uitkomen hoor…

  4. The mysterie man
    6 October 2009

    Eens wat afvallen en weer een vriendin krijgen en daar gelukkig mee zijn. En de drank links kunnen laten liggen en niet elke keer verleid worden om toch maar weer wat te nemen, als het maar alcohol heeft.
    Daar dagdroom ik weleens van.

  5. Hoekie
    6 October 2009

    Hee K. Je hebt toch niet stiekem twee keer gepost? Die droom van teehee vond ik wel bij je passen :P Maar over een sleur. Het ontbreken van een sleur (na ongeveer 9 weken) breekt me ook op :S. Je doet geen f*ck meer… Als aanvulling droom k over n toekomstig selfmade huis :) Met een geit, kat, mss aquarium en pilske in de tuin.

  6. Koen
    7 October 2009

    Ik dagdroom er weleens van dat Richard eindelijk Tenacious D the Complete Masterwork voor mij gebrand heeft…. (hinthint)

  7. Harry d. Busdriver STILL IGNORING RESPONSIBILITIES
    7 October 2009

    Oeh, ik was al bang dat er niemand iets ging zeggen en dat m’n mooie woorden verloren zouden gaan ^^.

    Erotische houtsnijwerkjes klinken erg interessant gem, past goed bij m’n Afrikaanse vruchtbaarheidsbeeld =p (=een vent met een huge penis (en ironisch genoeg zonder armen) waar ik een rood lintje aan heb gehangen)

    En Maudy, dagdromen gaan juist over dingen die misschien in ‘t echt nooit zouden kunnen, toch? Dus ‘n sarpries fixed rug gaat nog nieteens echt ver =p Is je huis net als dat van Len zelf ontworpen of is het gewoon ‘oooh mooi’?

    De dubbelleven droom is erg cool =p Maar OMG DAN BEN JE NIET BEKEND! Of is ‘t juist op z’n Hannah Montannah’s dat je toch alle hax hebt, zonder alle kutheid?

    En de mystarrie man, die inderdaad wel als Koen klinkt nu Lennert het zegt (maar waarom opeens zonder naam beginnen posten? >.> MYSTARRIEUS), dat zijn wel erg realistische dagdromen..is misschien ook wel hax, om ergens van te dromen waarvan je wéét dat je ‘t in de niet al te verre toekomst echt waar kan maken. I wish you good luck iig.

    En Len, is ‘t niet zo dat je na het doorbreken van de studeersleur gewoon weer in een andere sleur komt? Als ik eens een keer vakantie heb, zijn iig ook alle dagen hetzelfde. Dat is ‘t probleem juist >.>
    En ik droom ook weleens over m’n eigen ontworpen huis, en dan voornamelijk over de MUTHAFUGGEN BADKAMER DIE EEN HELE VERDIEPING BEHELST m/
    (Want ik wil ‘n bank onder m’n douche)

  8. Harry d. B.
    7 October 2009

    HOLY SHIT HET WAS NIET KOEN.
    Overigens, koennemans, heb ik een mooie verrassing voor je als je naar m’n partay komt, want hij ligt al weken gekopierd te zijn in m’n kast =p

  9. Koen
    7 October 2009

    Whoehoe je hebt het gekopieerd!!!!! XD
    Waarom denken jullie allemaal dat ik da mysterieuze man ben, lolz

  10. Maudy
    7 October 2009

    Nou rich, mijn dagdroom huis is zo’n oud amerikaans ranch houten huis met een porch en een trapje en zo. Liefst met zo’n lame schommelbankje op de veranda. :3

  11. Gem
    7 October 2009

    Oh, ik hoop zo dat al jullie droomhuizen lukken,en dat ik nog steeds op jullie feestjes mag komen, zodat ik dan op de bank kan douchen, paardrijden en met een geit spelen! Omg.
    Mijn enige wens is een paarse muur en een grote keukentafel XD…
    Daar dagdroom ik van!

  12. Ghislaine
    7 October 2009

    voor eeuwig mogen studeren maar dan zonder de stress van de deadlines en verplicht tentamens maken of presentaties doen. met voor altijd stufi, maar dan twee keer zoveel zodat je er ook echt iets aan hebt. Stiekem elke nacht 2 uur langer laten zijn zodat je toch meer dan 4 uur slaap krijgt als je te laat naar bed gaat.
    per ongeluk terechtkomen bij het casten van Christine voor de Phantom of the Opera, daar mn point of no return laten horen om vervolgens maanden in Londen Christine te mogen zijn.
    Wakker worden en ineens briljant gitaar kunnen spelen.

    hersenen die alles na 1 keer kunnen onthouden.

    man, mijn brein bedenkt vanalles.

    had ik al verteld dat ik twee weken terug tijdens college zo moe was dat ik steeds BIJNA in slaap viel en dat mijn remedie was dat ik gewoon heel hard letterlijk alles was de docent zei ging opschrijven. Toen ik daar mee bezig was lag mijn focus volledig op die stem, zo erg dat ik alsnog in slaap viel en toen ik wakker schrok in een kriebelige vorm van mijn handschrift vier vreemde zinnen op papier vond die waarschijnlijk uit een dagdroom kwamen. Ja echt. Waargebeurd.

    momenteel dagdroom ik mezelf 500 woorden voor mn essay verder. ik heb nog tot morgenochtend maar wil vannacht iets meer slapen dan de hele week. bleh.

    Gemma waar ga je naar toe?

    x

  13. Ghislaine
    7 October 2009

    oh en wensen vind ik persoonlijk niet hetzelfde als dagdromen.
    wensen zijn vaak (behalve als je een kind bent die een mylittlepony wenst) iets realistischer terwijl dagdromen toch vreemde constructies in je brein kunnen zijn. Iig, zo zie ik het.

    mijn wens? Pwah, liefde, altijd en voor iedereen, want ik ben al het gezeik zo zat.

  14. Hoekie
    8 October 2009

    “Vroegah” zoals ze dat zo mooi zeggen, zat ik regelmatig te staren. Dagdromen dus. Ik denk dat internet, (blogs)en tv een deel geruineerd heeft, dat met flink wat reizen maar ook met saaie bustochten(+boeken) in de donkere buitenwereld gered met worden. Tijdens mn studie werkte ik ergens heen. Ik zit nu niet echt in een sleur, maar ben naar mn gevoel niet productief. (op wat leuke tripjes na)

    Overigens kan random mensen aanspreken best leuk zijn zonder dat er een doel of reden achter moet zitten :) Je kunt erzelfs gedreven in raken! Beter dan je te gaan frustreren over t feit dat edit plenthy gaat heten omdat t multifunctioneel is:S

  15. Harry d. Busdriver (De minitoets geacet maar geen zin in huiswerk)
    8 October 2009

    Ik..uh…zat daar 2 weken geleden ook de hele week over te zeiken -.-‘

    (Serieus, Edet is toch al een bekende merknaam? En in plaats van dat ze dan Edet – AFSCHEURPAPIER of zoiets idioots veranderen in Edit – Plenty, maken ze er Plenty – AFSCHEURPAPIER van. Ik kan er met m’n brein niet bij)

  16. Harry d. Busdriver (De minitoets geacet maar geen zin in huiswerk)
    8 October 2009

    p.s. Maud, wat ben je toch een vieze Amerikaan met je ranch en je paarden en je porch met ventilatoren =p

    (En je moet Firefly kijken, het is van Whedon en has horseys)

  17. Gem
    8 October 2009

    Vandaag dagdroomde ik over een wintermuts met lieveheersbeesjes. Ik dacht, ik meld het even.

  18. Zinzi
    11 October 2009

    Ik dagdroom over een fries, wat behoorlijk fout is want hij is te oud en mijn type niet. Ik dagdroom ook veel over Turkije, dat ik daar heen wil met een auto maar liever ook met een reismaatje -die ik niet heb- en ik dagdroom dat alle zooi voor de UU zich als vanzelf regelt want ik stel het maar uit. Ik dagdroom ook over mijn zelfgebouwde huis met kindertjes en een kat of twee in een landelijke omgeving maar ook super dicht bij het centrum van een leuke stad. En altijd als ik dagdroom over mezelf in de toekomst, stel ik mezelf langer voor. :s (like, 1,73 ipv 1,63 meter).

  19. Ghislaine
    13 October 2009

    Zinzi klinkt als een chick naar mijn smaak(A)

  20. Zinzi
    16 October 2009

    Richard zei een keer tegen me dat ik jou best leuk zou vinden, dus misschien zou je mij ook wel leuk vinden, irl. ;-) Als ‘ie zijn verjaardagsfeestjes nou eens houdt op een datum dat ik wel in Nederland ben…

  21. Ghislaine
    21 October 2009

    als jij nou gewoon naar nederland komt op zn feestje? :’)
    Er komt vast een volgende keer…

    (terwijl ik dit typ denk ik over de mogelijkheid dat Rich nog een feest geeft in de nabije toekomst met de voorwaarden dat we allebei uitgenodigd moeten zijn, we allebei moeten kunnen EN het feest uberhaupt door moet gaan… Fat chance. )

  22. Ghislaine
    26 October 2009

    je was er niet. *gaap*

  23. Harry de Busdriver
    26 October 2009

    Welja, ze zit in de ECOlonie in Frankrijk met eske =p

  24. Ghislaine
    26 October 2009

    Lol seriously?

    btw; waar blijft je ’10 reasons why i don’t have a girlfriend’? ik wacht!

  25. Ghislaine
    26 October 2009

    * je volgende

    bedoel ik dus

  26. Harry d. Busdriver
    26 October 2009

    Oeps, vorige week kwam er geen want toen waren er tentamens. En nu..is ‘t te laat om er nog snel even een te posten want over 20min moet ik op de bus en kben pas net uit bed. WHOOPS. Vanaf komende week weer =p

Comment

Information

This entry was posted on 4 October 2009 by in Personal Thoughts.

For e-mail updates!

Join 68 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,836 Minds Expanded

Instagram

Are you hyped for the #WinterOlympics yet?
Because the Korean government would really, really like you to be #hype!

I've never really been into the Olympics, except for that one time when the guy who was born in the same town I lived in (#GianniRomme) was raking in Gold Medals like it was one of those coin pusher games - and even then it was mostly because my school was making a big deal out of it.
As such, I'm not very interested in the Winter Olympics either, even though this is the first time I'd be able to attend the events myself and watch my country's athletes get burried in speed skating medals.

Still, I hope Korea will put on a show - and a performance - to be remembered for years to come.

________________________________________

#Olympics #Olympic #Korea #Seoul #Lotte #Departmentstore #SooHorang #Christmas #decoration #decorations #shopwindow #shop #pyeongchang2018 #pyeongchang #평창 #평창2018 #올림픽 #겨울 #수호랑 #스타크래프트 is love #Starcraft is life.

Being a Starcraft fan in Korea feels a lot like what I'd imagine being a rich acquaintance of Ronaldo would feel like for a football fan - you get front row seats to all the major games, get to meet legends like Messi, Robben or Buffon (in our case, Byun, SoO or Stats) and get to ask for their signature pretty much whenever you want - all without paying a single penny.

The professional scene has been taking hit after hit since I started getting interested in it, and I'm afraid it'll never be the same as it once was, but I'm glad that in 2018, as well, I'll be able to enjoy some of the best e-Sports the world has to offer.

#WingsOfLiberty down, #HeartOfTheSwarm and #LegacyOfTheVoid to go.

______________________________________

#스타2 #스타크래프트2 #Starcraft2 #Byun #TY #Maru #INnoVation #esports #gaming #progamer #Korean #Korea #e스포츠 #진에어 #진에어그린윙스 #SKT1 #Dark #collection #collector #PC #RTS #변현우 #이신형 #전태양 #조성주 처음 한국에서 @kim.minji.ki204 가 그린 책을 발견할 때부터 (그 #책 읽을 수 없어도, ㅎㅎ) 한 순간엔 큰 #팬 되었고 작년 #서울일러스트레이션페어 에서 직접 만날 수 있어서 너무 즐거웠다.

이제 인스타로 새 책을 받을 수 있는 이벤트가 있어서 당연히 참여해야지~

#kimminji #thejunglebook #정글북 #정글북리그램이벤트 #indigo 한국에서 역사랑 현대 항상 어떤 이상한 발렌스로 공존한다.

In Korea, the past and the present are always living together in some sort of awkward balance.
Traditional norms, values and traditions clash with the influence of a rapidly modernizing and developing society; pride in one's roots compete with a constant need to move forward, and historical buildings vie for room to breathe in the middle of a metropolis.
I hope Korea manages to move forward without forgetting the things that make it unique.

__________________________

#대한민국 #한국 #절 #불교 #봉은사 #역사 #현대 #발렌스 #서울 #Seoul #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #Buddhism #Buddha #traditional #Buddhist #history #present #balance #City #koreantemple #development #Metropolis #tranquility #modernization This is such an #unoriginal picture but..doesn't it look just like a #postcard?

#Seoul #Korea #SouthKorea #Namsan #NamsanTower #City #Road #Traffic #Korean #mountain #trees #green #NSeoulTower #Tower #서울 #도시 #남산 #남산탑 #산 #탑 #도로 #엽서 #그림엽서 #남산타워 On some nights, when I'm feeling all beat down by stress and worries about whether or not I'll be able to support myself over here or where my life is heading, and when I'm just drunk enough, when I see the second snow of the year coming down outside my window, I just can't help but go outside, play some music and dance in the snow like an idiot because for some reason it just reminds me of how much I love being in this country.
Fuck you, Korea. I love you.
.
.
. 
#secondsnow #firstsnow #둘째눈 #첫눈 #Seoul #서울 #snow #눈 #Korea #SouthKorea #Korean #Life #Street #KyungHeeUniversity #KyungHee #경희 #경희대 #dongdaemoon #동대문구 #이문동 #winter #겨울 #atmosphere #분위기 #reallylongsentence
