Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Rantings of a Madman part 4

Het is inderdaad nog niet zo heel lang geleden sinds delaatste blik in mijn diepe, donkere, duistere ziel, maar omdat ik net tentamenheb gehad moest ik ergens aan denken wat ik wel goed in deze 'rubriek' vondvallen.

Iedereen heeft het waarschijnlijk weleens gehoord: "Het komtwel goed joh, zoals altijd." En dan heb ik het in dit geval over toetsen endergelijke. Nu, ik maak mezelf ook regelmatig schuldig aan dergelijkeuitspraken (voornamelijk tegen maudy, want die stresst nog harder dan ik) maarveel mensen denken serieus "als je slim bent, gaat het vanzelf." Hoe vaak ik alwel niet te horen heb gekregen GOH IK WOU DAT IK ZO MAKKELIJK KON LEREN, DANHAALDE IK VAST OOK HOGE PUNTEN.

Ik zal voor de grap eens mijn (en waarschijnlijk die vanalle andere mensen die 'goed kunnen leren') week vóór de toets beschrijven:

Op Maandag wordt er boodschappen gedaan voor de hele week.Voor elke dag stel ik vast wat ik ga eten en in welke volgoorde zodat er niksover datum is wanneer 't klaargemaakt moet worden. Dan inventariseer ik allestof die geleerd moet worden per bijeenkomst en maak ik een worddocumentje metalles wat gelezen moet worden:

4.1 — Rechtshandeling en Overeenkomst

 

B1

Asser-Hartkamp II   nr. 32-45b                                                        p. 32-48                                17

Hartlief — De vrijheidbeschermd                                                                                                    48

————————————————————————————————————

                                                                                                                                                       65

 

B2

Asser-Hartkamp II  nr.156-167                                                        p. 150-164                              15

Bollen — Drie mythes vanPlas/Valburg                                                                                           10

Hartlief — Afgebrokenonderhandelingen                                                                                         8

Van de Berg — CBB JPO                                                                                                                   4

 

Arresten:

Baris/Riezenkamp

Plas/Valburg

Ruiterij/MBO

CBB/JPO

VSH/Shell

————————————————————————————————————

                                                                                                                                                             37

Etc.

 

Vervolgens tel ik allesbij elkaar op en kijk ik hoeveel pagina's ik per dag moet doen. Meestal trek ikéén dag uit voor de arresten en als er tijd voor is één dag voor reviewen(meestal kan dat helaas niet).

Van Dinsdag tot Zondag komik om 11-12u uit bed en leer ik tot 20-21u. 's Ochtends kan ik niet leren, enals ik eenmaal heb gegeten kan ik de wil meestal niet opbrengen, dus vaak zitik pas om 22u aan m'n avondeten omdat ik m'n pagina's moet halen. Tijdens hetleren maak ik een samenvatting van de belangrijkste artikelen en feiten endergelijke zodat ik die kan leren als ik alles door heb gelezen. Bij elkebijeenkomst pak ik het blokboek erbij om linken te leggen tussen de artikelenen de praktijk. Daarbij onderstreep ik in m'n wettenbundel belangrijke passagesin artikelen en link ik artikelen door de bijbehorende artikelen tehighlighten.

Dan leer ik de arrestenstuk voor stuk uit m'n hoofd (dit keer waren het er 39). Ik hou niet op tot ikde casus, rechtsregel en het belang van alle arresten in een lange rits achterelkaar op kan dreunen.

Op de dag voor de toets(of een dag eerder) krijg ik de helft van de tijd opeens een gevoel dat ik 'tniet goed genoeg ken, en trip ik noten en begin ik panisch random dingen op tezoeken om te zien of ik het me nog goed herinner. Daarmee ga ik door tot ik 'tgevoel heb dat m'n kop ontploft en m'n oog begint te twitchen. Die nacht ga ikme over vanalles en nogwat druk maken, rijtjes opdreunen en "omigawd ik moet om7 uur uit bed, als ik nu in slaap val kan ik nog 6 uur slapen…okay als ik NU inslaap val kan ik nog 5 uur slapen" in m'n hoofd proberen
te onderdrukken in dehoop mezelf in slaap te denken. Dat faalt miserabel en om 7 uur kom ik na 5 uurte hebben geslapen uit bed.

 

En dan haal ik inderdaadeen 8 of een 9.

Makkelijk, he?

16 comments on “Rantings of a Madman part 4

  1. Maudy
    22 October 2009

    Zo’n week idd :P want op zich, doe k eigk altijd wel precies hetzelfde, en OMG die laatste nacht kan k ook altijd mooi horen hoe laat t is door de fucking kerkklok hier op de hoek van de straat GONGGG GONGGG GONGG oh joy nog 5 uur GONGGG … GONGGONGGONGGONG agrhhhhh GONGGG :P etc. Maar in t kader, k weet dat je hard werkt en dat je slim bent, dus dat je harde werken in goede cijfers resulteert, hence mijn ‘t komt wel goed’;) *patpat*

  2. Niec
    22 October 2009

    interresant, nu ben ik een toch wel een btje blij met mijn gefrustreerde kunstenaars leven. Al is het voor mij ook hard werken en stress.

  3. Harry d. Busdriver
    22 October 2009

    Weetik maudy, ‘t was ook geenszins bedoeld als een MAUDY STUURT STOMME SMSEN post =p Kben juist altijd heel blij met de smsjes ^^ ‘Tis meer gericht op klasgenoten/mensen die rapporten zien, etc.

    En Nicole..ik heb meer medelijden met jou dan met mezelf, jij raakte helemáál overwerkt! Ik doe maar 1x per 2 maanden echt iets =p

  4. Niec
    22 October 2009

    lol ja, ook ik heb mensen die geen idee hebben hoeveel werk het is. Die zeggen dan iets van goh leuk dat je met tekeningetjes maken geld kan verdienen, kan je geen tekenfilm voor mij maken lol. yeah sure it’s only like 12 drawings a second >_< argh.
    Mensen denken echt dat ik alleen maar zit te feesten en af en toe wat teken ;_; maar ik zit altijd binnen, achter de computer, heb geen vakanties, vechten to get noticed, en het werk gaat langzaam. En dan zegt er iemand; goh ben je niet te laat begonnen dan? RAAAAGE!!! Maar dat weet je allemaal :p

  5. Gem
    22 October 2009

    Vooral de laatste alinea doet t erg goed in Gemmaland altijd inderdaad.. XD

    En: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakadootjesssssssssssssssss!! Nog een paar nachtjes, en dan ben je niet jarig, maar krijg je ze well!!!!!!

  6. Koen
    23 October 2009

    Lolz…. Ik ga altijd de week waarin ik een toets heb flink feesten en lees wat door en dan haal ik een zes en heb ik de toets gehaald! Zo doen we dat in Koensland!

  7. Hoekie
    24 October 2009

    Ik neem aan dat reeksen zoals pokemon lang niet meer per frame getekend worden? Dat er een bepaalde handigheid of systeem achter zit?

    Ens als je de dicipline hebt om er voor te gaan zitten. En daarnaast alles onthoud wat je gelezen hebt. Dan kun je goed studeren :P

  8. Harry d. Busdriver
    24 October 2009

    Voor zover ik weet wordt alles nog per frame getekend hoor, behalve CGI shit natuurlijk. En ‘t is met cels enzo makkelijker dan vroegah, maar nogsteeds episch werk. Al worden wel veel poses en achtergronden etc reused als je met ‘n luie studio te maken hebt.

  9. Niec
    25 October 2009

    lol pokemon is dus echt niet het goede voorbeeld van animatie. Die serie is nauwelijks geanimeerd en is het 1 grote slide show van niet bewegende tekeningen (heb toevallig net een pokemon film gekeken op jetix ghehe). Allemaal om het cheap te houden gebruiken ze een framerate van 6 of minder terwijl een normale 12 frames per seconde is. Disney hergebruikt ook stukken animatie: http://www.todaysbigthing.com/2009/04/07
    Meeste goede animatie films hebben een dubbele production time dan films met cgi. En er wordt steeds minder getekend en meer programma’s als flash gebruikt, gewoon omdat tekenen te veel werk is. Cels worden nauwelijks gebruikt, Akira was de laatste feature film die volledig met cels was ingekleurd. Het inkleuren gebeurd nu allemaal digitaal.

  10. Harry d. Busdriver
    25 October 2009

    Dat bedoelde ik, maar dat moge duidelijk zijn.

  11. Ghislaine
    26 October 2009

    Ghislaineland lijkt wel wat op Koenland.
    Maar dan met veel paniek en vaak een onvoldoende.

  12. Ghislaine
    27 October 2009

    Overigens, wat ik me nog bedacht daarnet…
    @ Richi en Maud dus. Hebben jullie standaard een week vrij voor jullie tentamens? Dat heb ik namelijk nooit. Neem deze week bijvoorbeeld
    Vandaag, donderdag en volgende week donderdag moet ik een essay inleveren en dinsdag en volgende week donderdag heb ik een tentamen.
    Geen mogelijkheid voor zo’n opsluitsessie.

    En hebben jullie dan ook echt geen enkele andere verplichtingen zoals colleges en werk? Ik heb tijdens mijn tentamen ook gewoon ALTIJD nog colleges, (deze en volgende week) en moet ook gewoon elk weekend werken.

    Weet echt niet hoe jullie dat doen^^

    nagoed. wel echt tof dat jullie dat kunnen en doen.

  13. Maudy
    27 October 2009

    @Ghislaine
    nja normaal, als k al mn vakken heb ipv een paar zoals nu, vallen alle tentamens in 1 week, zijnde, 8 (soms 3 tentamens op 1 dag, haha, instant death), dus dan hebben we idd verder geen college tijdens de tentamenweek XD en de week ervoor hebben we alleen vrij als t de tentamenweek aant eind vh semester is, niet bij de tentamenweek halverwege. makes no sense.
    Maar nu dus bijna geen vakken, en rust. ode ode o/

  14. Haary de Baasdraivah
    27 October 2009

    Ik ben nooit vrij de week voor ‘t tentamen. Maar wij hebben meestal maar 1 of 2 keer in de week les en 1 college, en soms ga ik daar dan niet heen om te beunen, maar meestal is zo’n 2 uur durende afleiding toch wel fijn..kom je toch nogeens buiten he =p
    En ik heb ook geen werk zoals je weet xD Maar ik heb ook geen sociaal leven/andere dingen te doen, dus ik kan me gewoon weken opsluiten zonder dat iemand of iets er last van heeft. Maar volgens mij zou jij ‘t ook niet kunnen als je geen andere obligaties had hoor (no offense overigens, dat snap je) want volgens mij ben je veel te ADHDig daarvoor =p

  15. Ghislaine
    27 October 2009

    ja, dat laatste, dat denk ik ook:D Lol. ik heb gewoon geen rust in mn reet, kan echt niet een week lang op mn stoel zitten om te beunen. heb er nu na twee uur al geen zin meer in (en pijn aan me reet:P)

    nagoed. ik vind het echt een dikke respect waard dat jullie dat kunnen EN overhebben voor de studie. Jullie komen ergens, ik eindig in de goot.

    x!

  16. Hairy the Busdriver
    29 October 2009

    Allé, wel ‘n Franse goot dan toch!

Comment

Information

This entry was posted on 21 October 2009 by in Personal Thoughts.

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,410 Minds Expanded

Instagram

Let's move on to system. #System.
Feel that in your body. The system.
What does it feel like to be part of the system? System.
Is there anything in your body that wants to resist the system? System.
Do you get pleasure out of being a part of the system? System.
Have they created you to be a part of the system? System.
We're going to go on. #Cells.
Do they keep you in a cell? Cells.
When you're not performing your duties do they keep you in a little box? Cells.
#Interlinked.
What's it like to hold the hand of someone you love? Interlinked.
Do they teach you how to feel finger to finger? Interlinked.
Do you dream about being interlinked? Interlinked.
Do you feel that there's a part of you that's missing? Interlinked.
Do you like to connect to things? Interlinked.
What happens when that linkage is broken? Interlinked.
Have they let you feel heartbreak? Interlinked.
Did you buy a present for the person you love? Within cells interlinked.

#Bladerunner2049 #Bladerunner #BR2049 #블레이드러너2049 #블레이드러너 #Korea #SouthKorea #Seoul #LotteCinema #롯데시네마 #kino #키노 #withincellsinterlinked #baseline #영화 #영화스타그램 #무비스타그램 I just saw #Bladerunner #2049 on the biggest #IMAX screen in the world and I'm still kind of reeling from the experience.

It had been so long since I'd seen a genuinely good film that I almost forgot what kind of impact that can have on a person.
Stunning visuals, with every other frame worthy of being a wallpaper, a slow and emotional story that left most of the theater in awe on their way out and another amazing role for the #Goose.

This film singlehandedly saved my opinion on #Sony Pictures, showed that #retro #Scifi can still work in this day and age and clearly established that it is in fact #Villeneuve and not #Jones or #Blomkamp that will save the genre.

#Bladerunner2049 #BR2049 #kino #Seoul #Korea #Yongsan #CGV #용산 #블레이드러너2049 #블레이드러너 #키노 Nothin' but blue skies and red brick.

#Korea #SouthKorea #Seoul #Palace #Deoksugung #traditional #전통 #서울 #덕수궁 #궁전 I fell in love with the beautiful #colors of #Korean temples.

#Korea #SouthKorea #Seoul #Gangnam #Buddhism #Buddhist #Buddha #Monk #Monnik #Bongeunsa #traditional #Temple #religion #Bell #봉은사 #스님 #불교 #서울 #절 #전통 #Chuseok means time for #traditional #Korean #music and #dance #samulnori.
When I first got here, I thought of it as mostly noise, but I found I'm starting to enjoy it more and more.

#추석 #사물놀이 #전통 #남산골 #음악 #한국
#Seoul #Korea #SouthKorea #Namsangol #Holiday #performance #percussion The last #Starcraft of the year has become kind of an emotional moment for me since we found out last year that you can't just expect it to be there in the next.
Hopefully, 2018 will also bless us with an amazing #GSL, exciting #SSL and some smaller tournaments full of the best #competitive #game and #esport ever made: #스타크래프트.

Congratulations to #JinAir #Greenwings #Rogue #이병렬 on his #SuperTournament win, and thanks to #이신형 #INnoVation for looking right at my camera while making that face.
See you all next year!

#SC #SC2 #Korea #SouthKorea #Seoul #Gangnam #afreecatv #gaming #gamer #videogames #progamer #스타2 #스타크래프트2 #e스포츠 #아프리카 #프로게이머 @afreecatvglobal
