Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

HAFF HAFF HAFF!

Afgelopen Zaterdag was ik met m’n favoriete Nicole naar het Holland Animated Film Festival in Utrecht. Dat is dus pretty much een bunch of bioscopen die 3 dagen alleen maar tekenfilms en cgi stuff draaien. Heaven for nerds! Helaas zijn de kaartjes tijdens zo’n festival even duur als normaal (dur hur) dus ik ben maar naar drie films geweest; Gurren Lagann the Movie, Astroboy, en 9.

Maar voor ik lekker relaxt in een bioscoopstoel kon gaan zitten was er al een hoop gebeurd, want ik kwam er pas op ‘t laatste moment achter dat m’n OV niet geldig is in ‘t weekend en ik dus een nieuwe buskaart moest kopen (ik parkeer de auto altijd bij Gem voor de deur, want daar is ‘t gratis =p), toen ik dat gedaan had bleek dat de kabel van de TomTom nog thuis lag en moest ik dus weer terug en toen ik eindelijk op weg was begon het te regenen alsof de tranen van God de wereld overspoelden nadat hij te horen heeft gekregen dat SBS een programma over de bijbel gaat maken met als presentatoren Henk-Jan Smits en Tooske.
Dus toen ik uiteindelijk bijna een uur te laat in Utrag aankwam (en na tot 3x toe lastig gevallen te worden door Gristen fundamentalisten die blijkbaar keihard aan het partyen waren daar om al die animatoren van hun satanaanbidderij af te helpen) was ik blij dat Nicole wat had gevonden om in de tussentijd te doen en dat we toch nog wat tijd hadden om nog even rustig door de stad te slenteren en de comicwinkels te checken.

T23

Helaas was dat ‘rustig’ snel voorbij, want 10min voor aanvang bleek dat de bios waar we Gurren Lagann gingen zien nog een flink eind lopen was. We waren gelukkig maar ‘n beetje te laat en misten alleen een stukje van de intro. Ik heb de Gurren Lagann anime wel gedeund wegens all the praise die het op /a/ en zelfs op /toy/ kreeg, maar ik heb ‘m nog niet gekeken omdat ik eigenlijk helemaal niet van die actie/mecha anime houd. Elke aflevering is zo van DUR HUR VECHTEN en de karakters zijn meestal zo 2dimensionaal als de pest. Geef mij dan maar zo’n "anime waarin niks gebeurt" (famous words van Solange) waar elke aflevering eigenlijk een character building aflevering is en er altijd minstens één beach scene in de serie zit!
Maargoed, ik dwaal af. Ik had Gurren Lagann dus nog nooit gezien en ik moet zeggen dat ‘t wel aan m’n verwachtingen voldeed. De actie was lekker over de top en de karakters waren verrassend interessant. De muziek ws overigens ook geweldig. De enige nadelen waren dattie eigenlijk te lang duurde (like 2 uur ofzo?) en dat ‘the movie’ niets anders was dan een aaneenschakeling (en dus samenvatting) van scenes uit de anime. Dus geen nieuw verhaal, en nog erger; geen nieuwe tekeningen. Het waren gewoon letterlijk de scenes uit de anime op een andere manier aan elkaar geedit. Ik zei eerder nog tegen Nicole dat ik films haat waarin ze gewoon nog een keer het verhaal van de serie vertellen, maar dit is nog erger! Het enige wat er is gebeurd isdat iemand een blik film heeft opengetrokken en het aan elkaar heeft geplakt en PRESTO een film!
Omdat ik de anime niet had gezien (en nu dus ook niet meer hoef te zien, thanks!) was ‘ie voor mij zeer cool though, dus ik zou ‘m een 8/10 geven, ware het niet dattie te lang was en alles rechtstreeks uit de anime kwam. As it stands is het meer een 3/10.

De volgende film begon pas om 20.30 dus we zijn nog even de stad in gegaan, waar ik de nieuwe Sam Kieth (LOBO – highway to hell) en zijn My Inner Bimbo (die ik om niet nader verklaarbare redenen nog niet had) heb gekocht; dit terwijl Nicole degene was die eigenlijk ‘n hoop geld wilde gaan uitgeven!
Overigens is Nicole heel gaaf, mocht dat nog niet duidelijk zijn =p Je kan met iedereen naar 3 animatiefilms gaan, maar je kan niet met iedereen zeuren over de designs, zeiken over de horrors van dubbing en ook nogeens praten over comics en B-films! (En dat zijn inderdaad al mijn favoriete onderwerpen, dus het is ook een wonder dat ze zo’n dag overleeft xD)

T22

Irgendwo, nadat ik Gemma had lastig gevallen met betrekking tot de locatie van de dichstbijzijnde Burger King en aldaar een menu + klein kaantje naar binnen had gewerkt, gingen we naar Astroboy. We hadden ook naar Ponyo kunnen gaan maar neeeeee, mevrouw Volbeda had die al gezien! Ik wilde Astroboy ook wel zien trouwens hoor, al was het alleen maar omdat ik nog nooit iets heb gezien van deze ware klassieker.
En met enig geluk hoef ik er ook nooit meer wat van te zien, de tering! Niet alleen waren de voice actors afschuwelijk, de Amerikaansheid droop er met bakken van af! Dat was voornamelijk te merken aan de afschuwelijke designs, de half-assed cgi animation (de hele film was cgi, joy oh joy) en de werkelijk tenenkrommende pogingen tot ‘humor’.
Het hoofdverhaal was opzich niet oninteressant, wat de film nog een beetje de moeite waard maakte, maar ik kan moeilijk geloven dat deze film van Japanse makelij is. Ik heb het overigens nogsteeds niet opgezocht, maar ‘t zijn vast die vieze Amerikanen weer!
In een dieptepuntje dacht ik even dat ze het kind waar de film over gaat Toei genoemd hadden (de animatiestudio die Astroboy heeft gemaakt), maar dat bleek Nicholas Cage zijn uitspraak van Toby te zijn.
5/10!

T24

Daarna (eigenlijk nog tijdens; het programma was niet heel goed op elkaar afgesteld) was het tijd voor 9, een film die ik al een tijdje wilde zien, maar die niet in Nederland draaide.
9 speelt zich af in een post-apocalyptische wereld waarin machines de mens hebben uitgeroeid. Een oude dude heeft voor ‘ie de pijp uit ging snel zijn ziel in een paar leuk gedesignde maar ultimately kinda boring lappenpoppen gestopt en die moeten DE MACHINES (waar er op magische wijze nog maar 1 van over is) gaan verslaan door een voor een dood te gaan.
De setting is leuk en het verhaal is origineler dan verwacht na het lezen van de blurb (die neer kwam op ‘er is een held, en die moet de wereld redden’) maar uiteindelijk was ‘ie weinig beklijvend. De cgi was wel heel gaaf, als je die van de paar mensen die erin zitten niet meerekent, en de sfeer was ook best cool. Maar uiteindelijk gaat het verhaal nergens heen en het in 2 minuten op het toilet geschreven einde laat je ook met een grote ‘wtf?’ zitten.
6.5/10

All in all waren de films dus niet echt geweldig, maar was ‘t wel een erg gezellige dag, en daar doen we ‘t natuurlijk voor =]

Ondertussen ben ik btw net terug van Paradise Lost in Utrecht. Enkele punten:
1. DUR HUR WE VERPLAATSEN ‘T CONCERT OPEENS VAN DE HELLING NAAR OUDE GRACHT, ENJOY UR LOPEN
2. Dankjewel Gemma voor de live routebeschrijving
3. Nieuw op de lijst van concertirritaties: fotograven. LOL WE ZIJN MET 5 EN GAAN VOOR JE HOOFD SPRINGEN EN ELLEBOGEN
4. Paradise Lost kickte ass, ookal speelden ze helaas maar 4 nummers die ik kende

3 comments on “HAFF HAFF HAFF!

  1. Gem
    11 November 2009

    who nees tomtom when there is gemgem
    (met google maps, dat wel. tering wat zijn er veel sporen, bruggen en waters tussen de helling en oudegracht, maar ben blij dat je t gevonden hebt =) volgende keer ga ik wel écht mee dan!)

  2. Niec
    11 November 2009

    thx dude, ik vond het ook echt kei gaaf :D Ik was zo moe na dat weekend! Moet mijn verslag over het Haff nog schrijven. Ik ben zo blij met mijn deurknoppen en DVD haha!
    Volgende x neem ik je mee naar een ander festival en dan kunnen we gewoon een dag passepartout kopen. Snap ook niet waarom het Haff nou ineens zo moeilijk doet :s Mijn top 3 was 9, gurren laggan, astroboy. Over astroboy kan ik nog steeds ragen btw, the fuck.
    Als ik m’n nieuwe woning heb zal ik eens film avonden in het leven roepen zodat we ons eigen kleine festivalletje hebben muha!
    Ik ga weer aan het werk ladida

  3. Harry d. Busdriver
    11 November 2009

    Ik lees net dat er welgeteld 2 japanners mee werkten aan AstroBoy en dat waren de schrijvers. AMERICAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
    Ennuh, ik ben pro filmavonden =3

Comment

Information

This entry was posted on 11 November 2009 by in Diary.

For e-mail updates!

Join 68 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,837 Minds Expanded

Instagram

Are you hyped for the #WinterOlympics yet?
Because the Korean government would really, really like you to be #hype!

I've never really been into the Olympics, except for that one time when the guy who was born in the same town I lived in (#GianniRomme) was raking in Gold Medals like it was one of those coin pusher games - and even then it was mostly because my school was making a big deal out of it.
As such, I'm not very interested in the Winter Olympics either, even though this is the first time I'd be able to attend the events myself and watch my country's athletes get burried in speed skating medals.

Still, I hope Korea will put on a show - and a performance - to be remembered for years to come.

________________________________________

#Olympics #Olympic #Korea #Seoul #Lotte #Departmentstore #SooHorang #Christmas #decoration #decorations #shopwindow #shop #pyeongchang2018 #pyeongchang #평창 #평창2018 #올림픽 #겨울 #수호랑 #스타크래프트 is love #Starcraft is life.

Being a Starcraft fan in Korea feels a lot like what I'd imagine being a rich acquaintance of Ronaldo would feel like for a football fan - you get front row seats to all the major games, get to meet legends like Messi, Robben or Buffon (in our case, Byun, SoO or Stats) and get to ask for their signature pretty much whenever you want - all without paying a single penny.

The professional scene has been taking hit after hit since I started getting interested in it, and I'm afraid it'll never be the same as it once was, but I'm glad that in 2018, as well, I'll be able to enjoy some of the best e-Sports the world has to offer.

#WingsOfLiberty down, #HeartOfTheSwarm and #LegacyOfTheVoid to go.

______________________________________

#스타2 #스타크래프트2 #Starcraft2 #Byun #TY #Maru #INnoVation #esports #gaming #progamer #Korean #Korea #e스포츠 #진에어 #진에어그린윙스 #SKT1 #Dark #collection #collector #PC #RTS #변현우 #이신형 #전태양 #조성주 처음 한국에서 @kim.minji.ki204 가 그린 책을 발견할 때부터 (그 #책 읽을 수 없어도, ㅎㅎ) 한 순간엔 큰 #팬 되었고 작년 #서울일러스트레이션페어 에서 직접 만날 수 있어서 너무 즐거웠다.

이제 인스타로 새 책을 받을 수 있는 이벤트가 있어서 당연히 참여해야지~

#kimminji #thejunglebook #정글북 #정글북리그램이벤트 #indigo 한국에서 역사랑 현대 항상 어떤 이상한 발렌스로 공존한다.

In Korea, the past and the present are always living together in some sort of awkward balance.
Traditional norms, values and traditions clash with the influence of a rapidly modernizing and developing society; pride in one's roots compete with a constant need to move forward, and historical buildings vie for room to breathe in the middle of a metropolis.
I hope Korea manages to move forward without forgetting the things that make it unique.

__________________________

#대한민국 #한국 #절 #불교 #봉은사 #역사 #현대 #발렌스 #서울 #Seoul #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #Buddhism #Buddha #traditional #Buddhist #history #present #balance #City #koreantemple #development #Metropolis #tranquility #modernization This is such an #unoriginal picture but..doesn't it look just like a #postcard?

#Seoul #Korea #SouthKorea #Namsan #NamsanTower #City #Road #Traffic #Korean #mountain #trees #green #NSeoulTower #Tower #서울 #도시 #남산 #남산탑 #산 #탑 #도로 #엽서 #그림엽서 #남산타워 On some nights, when I'm feeling all beat down by stress and worries about whether or not I'll be able to support myself over here or where my life is heading, and when I'm just drunk enough, when I see the second snow of the year coming down outside my window, I just can't help but go outside, play some music and dance in the snow like an idiot because for some reason it just reminds me of how much I love being in this country.
Fuck you, Korea. I love you.
.
.
. 
#secondsnow #firstsnow #둘째눈 #첫눈 #Seoul #서울 #snow #눈 #Korea #SouthKorea #Korean #Life #Street #KyungHeeUniversity #KyungHee #경희 #경희대 #dongdaemoon #동대문구 #이문동 #winter #겨울 #atmosphere #분위기 #reallylongsentence
