Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

A Lightbox is out!

SetupAldus, dit is de setup. Ik vond via /toy/ de BUILDING PLANS voor een lightbox dus toen heb ik een groot genoege doos gevonden en aan alle kanten gaten erin gepeunt. Over de gaten zit een soort bakpapier dat m’n pa van Tetrapak heeft meegenomen. Het is het papier wat ze tussen de drukpersen leggen oid. In ieder geval, het papier is er om het licht difuus te maken zodat het er zachter uit ziet. In de haxe Ikea lamp zit een 100 watt daglicht lamp voor goed licht. In de voorste lamp zit een zachte spaarlamp om de schaduwen te verminderen. In de doos zelf heb ik 5 verschillende kleuren van backgrounds die er heel makkelijk uit te schuiven zijn, van de Lucas aan de overkant van de straat. All in all heeft het me ongeveer €19,- gekost. En m’n foto’s zijn er véél beter van geworden.

Aanschouw:

Ahrnold

Izzat sum Ahnold? Yes, yes it is! En nog wel gekocht in een NEDERLANDSE winkel! Wel voor €20 in plaats van $17 wat ‘ie eigenlijk zou moeten kosten, maargoed. Gelukkig issie goddamn awesome.

Alas_poor_yorick"Alas, poor Yorick. I knew him, Horatio."

Terminator_vs_predatorDeze foto wilde ik eigenlijk al heel lang maken (you know, arnold zat in Predator en in Terminator? HILARISCH!) maar helaas was de doos te klein…zul je altijd zien.

Arnold_for_presidentEn dit is wat Arnold for President was geweest, was Arnold daadwerkelijk een bandlid geweest. En..you know..Krauser en Jagi in plaats van mij en ghislaine.

Ari_and_roseDit zijn Ari en Rosalyn uit een game die jullie waarschijnlijk niet kennen maar eigenlijk zouden moeten kopen: Okage – Shadow King, een geweldige JRPG voor de PS2. Ik vond deze op abunai, en ik ging keihard ‘WTF!?’ omdat ik toen precies verslaafd aan die game was geworden en ik helemaal niet wist dat er figures van waren. Ze waren ook nogeens fucking goedkoop (€15 voor japanse import) omdat niemand ‘t spel kende. A winrar was me!

The_corpse_brideThe corpse bride. As you can see hebben de foto’s meteen ‘n heel andere sfeer wanneer je er een andere achtergrond achter stopt, which is cool.

FuuuuckMaar helaas bleek de Corpse Bride net zo brittle als een echte zombiebruid…want toen ik ‘r aan ‘t poseren was brak d’r armjoint opeens af! Woe is me ;_;

VictorDit is de bijbehorende Victor in een naar mijn mening erg haxe foto.

Victor_fullEn dit is Victor in z’n…volle glorie? Inclusief de weird-ass beentjes.

Lol_100_watt_2Ik móest gewoon een foto van de Daylight bulb maken. De meeste lampen hebben een ‘ecofriendly rating’ van A-D en zitten rond de B-C, maar deze gaat lekker door tot G. Made me lol for some reason. Hij fikt ook als a thousand suns dus na elke serie foto’s moest ik ‘m af zetten om de lampenkap te laten afkoelen. Overigens werd ‘t voor mijn hoofd ook vrij warm daar met drie bureaulampen erop =p

Space_channel_awesomeEn nu we toch met oranje bezig zijn.. Ik neem aan dat niemand Ulala kent, maar ze is van de geweldige Dreamcast game Space Channel Five en destroyt een alien invasion door ze dood te dansen! Overigens tripte ik ook hard toen ik deze vond, helemaal gecovered in dust met een prijskaartje van €17 eraan (en ze is ongeveer 10cm hoog), maar ik moest ‘m wel kopen.

This_is_fertilityEn dan nu op naar het Nippon segment. Ik denk dat deze foto de spirit of Nippon wel goed verwoordt.

SnorlaxIk was best onder de indruk van deze foto. Voor de duidelijkheid; die Munchlax op Snorlax’ buik is 1 cm groot. En toch zie je op de foto nog alle details enzo. Very neat. Dit figuurtje heb ik overigens van Solange gekregen =3

MatsuriEn deze ook, lolz. Het is Matsuri-chan van Ichigo Mashimaro en de best lijkende figure uit de serie. Helaas issie wel erg tweedehands en heeftie wat paint beschadigingen enzo. Maar ze is wel erg cute.

Matsuri_nekoEn er zit een neko hoedje bij! D’awwwww

Met_daglicht_lampEnnnn dat was ‘t dan! Dit is Arumi van de absurde anime Abenobashi, en voor zover ik weet de enige figure die van ‘r bestaat. Het is jammergenoeg een tiny little gashapon (hoe tiny kun je in de eerste foto zien, daar staat ze in de doos) maar hij is wel erg gedetailleerd voor zo’n klein figuurtje (ja, ook de pantsu).

Aldus, I hope you enjoyed the pictures, because I sure as fuck didn’t enjoy building that box!

12 comments on “A Lightbox is out!

  1. M'non
    28 November 2009

    Ik ken ulala!

  2. Greet
    29 November 2009

    Nice, very nice zelfs, maar ik zou ze toch echt nog wat postprocessen! Als ik wat tijd over had zou ik je tonen wat ik bedoelde. Ruis weg, curves aanpassen en zo :) Ook jammer dat een heleboel van de foto’s nogal wazig zijn, misschien een statiefje gebruiken?

  3. Greet
    29 November 2009

    Die eerste foto van Victor is echt mooi!

    Oh ja en op een paar foto’s zie je de rand van de fotobox in de achtergrond, dat kun je beter ook even wegwerken voor de netheid :)

  4. Greet
    29 November 2009

    Oh ja (dit is de laatste, promise), die lamp lijkt me toch echt te geel om daglicht te zijn. Maar dat kun je dus wegwerken bij het postprocessen. :)

  5. Harry d. Busdriver
    29 November 2009

    Manon! Extra winpunten! (Niet dat je die nog echt nodig had, want ik vond je al behoorlijk win, maargoed! =p)

    Greet, dank voor de comments =p Ik ben erg waus atm dus ik ga m’n best doen coherent te antwoorden. Wat de postprocessing betreft, van de meeste zijn de levels aangepast, de rest snap ik niet =p Possibly ga ik volgende keer wel wat fiddelen met de white balance op m’n camera. En ja die rand is fucking satan. Eigenlijk heb ik een KIST ofzo nodig zodat het gewoon groot genoeg is om whatever in te fotograferen >< Ennn de lamp is daglicht. Maar die spaarlamp die recht op de figures staat is dus geen daglicht (want spaarlamp) dus daar komt het gelige waarschijnlijk van. Het wazige komt door de niet-zo-hele-dure camera en gebrek aan statief idd, maar where do I buy a statief van onder de 30E?

  6. Harry d. Busdriver
    29 November 2009

    Overigens, over behoorlijk win gesproken; wat vond je eigenlijk van m’n zombieart idee? Want ik wilde wel nóg een mail sturen met LULZWATVONDJEERVAN maar dat vindik altijd zo opdringerig =p
    (En dit is dat niet idd want ‘t is immers /mijn/ website xD)

  7. Greet
    29 November 2009

    Als statief kun je echt om het even wat gebruiken hé. Gewoon iets dat stevig staat, een metalen doosje of zo … Ik bedoelde niet echt een statief-statief dus :D En ik had niet op het eerste zich gezien dat er drie lampen zijn, vandaar waarschijnlijk de gele kleur.
    Met dat postprocessen mag je echt nog veel meer overdrijven dan, durven kleuren aan te passen tot het geel wit is geworden bijvoorbeeld :)
    Enneh welk zombieart idee? XD

  8. Harry d. Busdriver
    29 November 2009

    Jamaar as you can see kan ik m’n toestel niet meer op het bureau zetten oid. Dus dan zou ik een stapel boeken hoger dan mijn bureau moeten maken om m’n camera op te zetten =p
    En ik heb wat meer Photosoep skillz nodig denkik om echt goed foto’s te tweaken. Ik was al vet blij dat ik de levels snapte toen jij ‘t had uitgelegd!

    Het zombieartidee was aan manon gericht. Of heb jij ook epic tekenskillz eigenlijk of alleen desiiiignskillz? Dan kan ik jou misschien er ook wel mee lastig vallen xD Hoe meer artists hoe meer hax en, you know, ik ken er maar twee.

  9. Roy
    5 December 2009

    Nice man die box ga ik ook is proberen kan ik eindelijk me marvel statues mooi op de foto knallen.

  10. Harry de B.
    5 December 2009

    Link je de foto’s als ze klaar zijn? Lijkt me wel cool om te zien =3

    Dit is de link naar de tutorial overigens:
    http://digital-photography-school.com/how-to-make-a-inexpensive-light-tent

    En de daglicht lamp kun je alleen bij speciaalzaken halen voor zover ik weet btw, maar je hebt er echt een nodig.
    En possibly beter toch cloth gebruiken ipv papier, volgens mij laat dit papier net iets te weinig licht door…

  11. Anonymous
    11 December 2009

    (Sorry van mn ,mogelijk sceptische, reacties) Mrr een naakt meisje op een goldeen.(pokemon) :P De andere beeltjes/actionfigures zijn wel vet :)

  12. H.de B
    11 December 2009

    ‘Tis geen goldeen opzich, maar ik vond ‘m inderdaad ook wel lijken op een Seaking oid =p Helaas is d’r haar een beetje afgebroken enzo dus ik ga op zoek naar ‘n nieuwe denkik, aangezien naakte loli op een vis toch wel een prachtig iets is om in je bezit te hebben. Als iemand ‘m wil hebben tegen verzendkosten, let me know.
    Ennuh, dank voor de rest, onbekende postpersoon ^^

Comment

Information

This entry was posted on 28 November 2009 by in Original Content.

For e-mail updates!

Join 65 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,091 Minds Expanded

Instagram

There's just no stopping this guy!
Season 2 #GSL champion #김대엽 #Stats  is also your Season 2 #SSL champion!
In an amazing back and forth, the #Protoss ultimately managed to defeat his #Zerg rival #박령우 #Dark.
As the #Starcraft season is coming to a close, I can only look forward to more of the same next year.

#Seoul #Korea #SouthKorea #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #Starcraft2 #esports #gaming #progamer #Korean #gamer #videogames #tournament #저그 #프로토스 #경기 #게임 #프로게이머 #champion #Splyce From #temples to #churches.

#church #Korea #SouthKorea #Seoul #religion #Christian #Christianity #cross #Korean #spooky #spoopy #filter #woods #교회 #무서워 #서울 #기독교 I had a great time working with #SBS on their new program #내방안내서 in the beautiful #Mihwangsa #temple. I'm sure that @zazimusic has made @haemin_sunim proud with their song based on his book, #멈추면비로소보이는것들.
며칠동안 #미황사 에서 시간을 보내는 게 큰 인상을 주었고 만난 사람들 너무 친절하게 챙겨서 감사하는 말 밖에 못 한다.
다들 #수고했어.

#Korea #SouthKorea #tv #filming #television #tvshow #Koreantv #Buddhism #Buddha #traditional #절 #불교 #텔레비전 #쇼 #촬영 #버라이어티 #발송 I came back to #Seoul yesterday. Waking up to the sound of cars passing under my window and people shouting instead of the sound of the waves rolling over the beach and bugs chirping, I realized again that a part of me hates this city, no matter how much I love it. Now I understand why #혜민스님 makes the trip back to #미황사 so often even though he lives in Seoul as well.

For people living in a big city like this, it's important to #slowdown and not get caught and lose yourself in the flow of things. Life in the #countryside and in a #temple is so different, so much more #empty, but so much more fulfilling.

#Korea #SouthKorea #Mihwangsa #color #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #tranquility #traditional #절 #평화 #불교 #해남 #108배 #전통 #역사 #생각 #자성 #내이야기 #미황사 에서 사흘밖에 안 보냈는데, 그래도 #생각 을 많이 바뀌었다. #성찰 하면서 내 한국 생활도 생각하고 한국 사람들의 #촌 을 생각하면서 왜 한국이랑 사랑에 빠졌는지 다시 깨달았어요. 한국에서 사는 것이 선물이니까.. 잘 살아야지.

#절라도 #절라남도 #절 #평화 #불교 #해남 #혜민스님 #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #tranquility #peace #reflection #religion #Buddhism #Buddha #혜민스님 의 #미황사 에서 #멈추면비로소보이는것들 많다. #절 의 #평화 를 느끼고 마음을 비우면서 깊은 생각도 하고 한국 생활을 #감사 하는 생각도 많고.. 한국이 역시 #아름다운 나라입니다. 
Another gorgeous #sunset at #Mihwangsa #temple.
I am so thankful to #SBS and 혜민스님 for letting us stay here.
Just like the title of his book, there are many things you can only see when you #slow down. Staying at the temple and talking with the staff has taught me once again that Korea is an amazing country, and I couldn't be happier to be here. 
#nofilter #Korea #SouthKorea #island #traditional #tranquility #nature #wood #meditation
