Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

En wie niet springt die is geen jood!

Dus ik was vorige week ‘even’ naar Amsterdam om de posters die de don voor me had afgehaald op te halen. 11 uur uit bed, 12 uur op de bus en om 14u aankomen was het idee. Halverwege Schiphol bleek dat de ‘relaxte trein’ waar ik in zat een of ander speciaal ding was waar je een €7,50 toeslag voor moest betalen (waar die €7,50 naartoe gaat weet ik niet, ‘t ding ging even langzaam als ‘n gewone trein en er was geen gratis wi-fi ofzo en de enige reden dat de toiletten schoon waren was omdat niemand zin had om €7,50 toeslag te betalen om met die trein te gaan..) en werd ik door de conducteur mevrouw aangesproken.
Wat bambiblikken en ‘ohjee dit is de eerste keer dat ik met zo’n trein reis’-en later hoefde ik gelukkig slechts €2 te betalen ("Kan ik die toesalg ook gewoon aan u betalen?" -Jawoor "Uhh…ik heb maar 2 euro…") en was ik om 14:20 in Amsterdam. Want €7,50 extra zorgt blijkbaar toch niet voor minder dan 7,50 minuten vertraging!

Anyways, na de don te hebben gevonden ("Ik ben bij de hoofduitgang" -Wtf, ik ook! "De échte hoofdingang, dickbutt!" -oh..) gingen we de stad in, waar ‘n aantal dronken shjonnies lekker aan het schreeuwen waren. Na bij A Space Oddity te zijn geweest (een AWESOME (maar ook episch overpriced) winkel waar ze MUREN VAN ACTIEFIGUURTJES hebben) en bij een Japanse antiekwinkel BIJNA ‘n marmeren koe hadden gekocht voor Nicole, kregen we al ‘n voetbalvoorproefje in de vorm van een vuurwerkje wat met een huge knal afging midden op straat. Maar toen we richting zeedijk gingen werd het pas echt interessant.

Net op ‘t moment dat we langslopen is er weer ‘n huge knal en een hoop rook en dronken Ajax supporters. "Euh, Don, we moeten die straat in," zei ik wijzend naar de rokerige straat (die ook een buitenstraatje van de RET LITE DISTRIKT bleek te zijn). We werden tegemoet gekomen door stromen dronken en schreeuwende Ajaxieten, maar overleefden het tot aan de Henk. Aldaar kocht ik deze VETTE HAUL:

Comic_haul

Op de terugweg richting Centraal Station werden we echter ruw uit onze conversatie geschud door een flesje wat kapot gegooid werd….op een ME schild.

Suddenly worden we voorbijgerend door schreeuwende en gooiende supporters en toen we naar rechts keken bleek de linie ME’ers met schilden en knuppels wel erg dichtbij. We besloten van een afstandje nog wat mee te kijken, maar zodra de ME’ers enkele stappen naar voren deden en ons medepubliek met enkele welgeplaatste "JODUH!" uiteen schoot besloten wij het ook maar voor gezien te houden.

Me2

Toen vonden we het wel een goed idee om na de delicieuze Crunchy Cajun XL nog even bij de ArenA te gaan kijken of er nog lekker geshjond werd. Dat viel nogal tegen, maar het gefaal in de metro erheen maakte dat ruimschoots goed (Waar komen die Jogen toch vandaan? -Uit de kut van tante Sjaan! -Hebben ze daar ook superJoden? -Ja daar hebben ze superJoden! -Vinden Joden voetbal fijn? -Als ze maar voor Ajax zijn!) en ik ben net voor de ArenA nog even op deze foto geweest met een ME-chick:

Me

[Photo courtesy of de don’s parkinson]

4 comments on “En wie niet springt die is geen jood!

  1. Maudy
    27 February 2010

    k lolde om je verhaal terwijl k t dus al gehoord had :P maar gawd wazige fotos idd XD jammer

  2. Niec
    27 February 2010

    ik begin nu bijna te balen van die koe :( Maar ik heb vandaag een heel kitsch dik bazig koolmeesje gekocht voor in huis.

  3. Harry d. Busdriver
    28 February 2010

    Volgende keer vraag ik niet meer of je iets wil, maar buy ik het gewoon. En als ‘t dan kut is HEB JE PECH! =p

    Ennuh, fotocamera’s zijn blijkbaar nietmeer belangrijk op nieuwe telefoons. De camera op m’n oude telefoon was nog beter dan deze!

  4. Zinzi
    2 March 2010

    Omg. :D Ik zou hebben gegild.

Comment

Information

This entry was posted on 27 February 2010 by in Diary.

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,543 Minds Expanded

Instagram

Apparently, this passes for #art in #Korea. 
Eh, I'll take it. 
#StarWars #스타워즈 #Museum #미술관 #Stormtrooper #스톰트루퍼 #DarthVader #다스베이더 #LukeSkywalker #루크스카이워커 Final picture of the day:
A really, really #happy #Gumiho #고병재 after winning his first ever #GSL #Final. 
After the match, he said the first thing he's going to do is absolutely nothing for at least 5 days since getting this far in the GSL was a lot harder than he had imagined. 
Take a rest, 병재야, you deserved it. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Terran #SouthKorea #게임 #Gumiho #고병재 with his friends, celebrating his #GSL #Finals #victory over #soO. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Gumiho #고병재 asked me for a picture after I won the #GSL #final against #soO #어윤수 today. Thought I'd humor him. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Terran #스타크래프트 #테란 #파이널 And once again your #GSL #Final #winner is NOT #soO! 
Congratulations to #Gumiho #고병재 for his first win, and apologies for Instagram's focusing being so crap. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Zerg #Terran #어윤수 #테란 #저그 #videogames The #Alien #Anthology 35th #Anniversary Edition Bluray #Boxset is safely in my hands where #RidleyScott can't touch it. 
Now to find a #Bluray player so I can actually watch it.. #에이리언 #블루레이 #세트
