Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

An awesome weekend! Apparently, they DO happen!

Dit weekend was awesome!
Waarom?
In drie dagen ben ik naar de voorpremière van Alice in Wonderland 3D gegaan, heb ik Mike Mignola ontmoet op de stripbeurs, en heb ik bijgekletst met Maudy die ik alweer veel te lang niet meer echt had gezien!

Allereerst ben ik Donderdag alvast naar Brabant gegaan zodat ik de volgende dag redelijk op tijd richting Alice kon. De teaparty begon namelijk om 15 uur al en omdat het in Ede (of all places!) was, moesten we ‘n behoorlijk eind met het OV doorkruisen. Na de 2.5 uur van Maastricht naar Made ben ik met de auto de Don Corleone hoed van de Don op gaan halen in Oosterhout. ‘T was verplicht om in costuum bij de premiere aan te komen, en ik heb geen skillz, dus ik had besloten m’n PS2 ddwangbuis-shirt aan te doen en een hoed op en dan was ik de Mad Hatter. Snap je ‘m? MAD? Dwangbuis? COOL STORY!

Donderdag stond overigens ook deze HUGE MOTHERFUCKING STAPEL met shit op me te wachten:

01_2

Met daarin:

Een gratis Marvel Legends toy van Caboose!
Fucking awesome natuurlijk, vooral aangezien ik echt 10 minuten moest nadenken over waar de fuck ‘ie vandaan kwam. Deze dingen zijn ongeveer €18 hier in Nederland, en zoals je kan zien zijn ze neuking awesome:

02_2      20

Het volgende pakje was….wat minder aangenaam. Ik had namelijk een Drossel besteld uit Hong Kong, en dat bleek een fucking Bootleg te zijn. En dat betekent dus dat ik $30 heb betaald voor een piece of shit wat er niet uit ziet en uit elkaar valt. Op het moment ben ik aan het proberen m’n geld terug te krijgen.

03_2      15

Aan de andere kant van de scammer-kaart had ik deze Chiaki Nendoroid. Chiaki is het jongere zusje van Kana uit Minami-ke en nendoroids zijn KAWAII DESU figuurtjes uit, hoe kan ‘t ook anders, Japan. En in plaats van voor de €37 Hong Kong verkoper te gaan heb ik voor de €50 Duitse gekozen, which made this kinda fucking expensive maar ‘t is in ieder geval een officieel product en het was er serieus binnen vier dagen ofzo.

04_2      24

De volgende doos kwam met een fraaie verrassing. En met fraai bedoel ik dat m’n kont nu nog pijn doet;

05_2

Gelukkig was wat ín de doos zat leuker, en uiteindelijk zijn de producten nóg veel goedkoper dan normaliter, want de eerste was in de aanbieding van €90 naar €30 en Fuuka was maar €15 terwijl ze op eBay voor $70 gaat omdat deze editie blijkbaar een stuk rareder is dan de swimsuit edition;

06_2      1807_2      26

En met Fuuka was m’n YotsubaTo! familie compleet! (Op Danbo na maar dat is een revoltech van €45 dus dat kan nog even duren voordat ik die koop)

28

 

Het leukste was eigenlijk however wel dit, aangezien het een vrij grote verrassing was.
Ik kreeg opeens van m’n ouders een uitvouwbare nylon photostudio incl tripod en lichten omdat ik m’n bachelor succesvol afgerond heb! Ik heb de foto’s hierboven erin gemaakt en ik moet zeggen dattie goed bevalt, op de achtergrond na, die ga ik denk ik vervangen met papier zodat er geen kreukels in zitten.

08_2      09_210_2      11_2

Anyways, ik sliep die avond lichtelijk onrustig en net effe wat te kort, maar om 12 uur stond ik fris en fruitig op ‘t station van Breda om naar Ede te gaan met Nicole.

Ik moet misschien overigens even uitleggen hoe ik aan kaartjes van de voorpremiere kwam. Ik sta ingeschreven voor de spamlijst van het AFF (tegenwoordig ‘Imagine’ geheten) en ik geloof dat ik daarvan een prijsvraagmail kreeg opgestuurd. Ik reageerde en VOILA, ik had kaartjes gewonnen voor de premiere van de nieuwe Burton film! Maar het was niet alleen de film maar ook een ‘teaparty’ vooraf. Maar anyway, eerst meetten we Zinzi nog op ‘t station Ede-Wageningen (het bestaat!) en moesten we in een overvolle bus (nadat we uitgescholden waren door de lokale hangjügend) (die overigens ook nog like voor de bus stonden te lollen at alle Burtonfags) richting de bios, die bijzonder hax bleek te zijn voor een gat als Ede. Blijkbaar was er ruimte over en besloten ze maar even HET GROOTSTE 3D SCHERM IN EUROPA daar neer te zetten.
Of dat zei de folder in ieder geval.

In de bus kregen we al een klein voorproefje van de costuums, maar in de bios zelf was ‘t pas echt ‘n heel gebeuren. Op de tafels stonden fancy bonbon torentjes en schalen gevuld met delicious patserige bonbonnetjes, cake, en andere kaantjes die slecht zijn voor je lijn. De sfeer was heel erg leuk omdat iedereen verplicht in costuum moest komen, en sommige mensen hadden duidelijk wat langer aan hun costuum gewerkt dan de week notice die ik van Disney kreeg. Ik ben overigens nog op de foto gegaan met de uiteindelijke winnaar van de costuumwedstrijd, Dikke Dennis in zijn Cheshire Cat costuum!

01      02

03_3      04_2

05      06

De film zelf was een stuk leuker dan ik verwacht had. Na Sweeny Todd vreesde ik eigenlijk dat Burton de faal in zou slippen, maar hij heeft duidelijk z’n draai weer gevonden in dit verhaal wat eigenlijk voor hem geschreven lijkt te zijn. Altijd als ik dacht aan een film die perfect zou zijn voor Tim Burton, dan dacht ik aan Alice in Wonderland, and it has finally happened!

Het scherm was overigens echt neukend hax. Het was een nieuwe bioscoop, dus ik neem aan dat er ook ‘n state-of-the-art scherm in zat, want het was CRISP LIKE A MOTHERFUCKER. M’n 3D bril was wel schmutzig though, dat was wel ‘n beetje gay.
Irgendwo, de film gaat dus over het tweede boek, ‘Through the looking Glass’ wat enkele jaren ná het eerste boek (waar ook de Disney-film op gebaseerd is) plaatsneemt. Helaas geen loli Alice dus, maar wel een verhaal wat minder bekend is, maar toch alle bekende karakters bevat.
De film is helaas een beetje voorspelbaar, aangezien het verhaal gewoon
through
the motions gaat zoals je zou verwachten. Het blijft een leuk verhaal natuurlijk, maar stiekem had ik wel verwacht dat Burton er misschien iets meer mee zou doen. De special-effects zijn het zwakste punt van Alice, met CG die varieert van redelijk goed tot echt bar slecht Nickelodeon live action serie materiaal. Het leukste eraan is natuurlijk de sprookjesachtigheid, en dat zit met de Tim Burton designs wel goed. Ze zijn over de hele linie van een hoog niveau, maar wat me een beetje tegen viel is dat het wel vrij netjes tussen de lijntjes blijft zegmaar, er is niets wat echt extreem afwijkt van wat we al eerder hebben gezien. Misschien is het een teken dat Burton wat ‘volwassener’ aan het worden is, maar ik vind het toch jammer. Het grootste designprobleem had ik overigens met de ‘eindbaas’ draakdude met de rare naam. It’s like "Okay, here is this huge monster, please be scared now!" maar alles wat je kan doen is lachen omdat ‘ie er gewoon hilarisch uit ziet. Beetje jammer.
MAAR verder is de film dus serieus heel leuk. Het lijkt op ‘n hoop gezeik, maar ‘t waren gewoon kleine dingetjes waar ik mee zat. Alles is heel erg kleurrijk, de acteurs zijn goed (ja, zelfs Hathaway) en de sfeer is zoals ik al zei erg sprookjesachtig en vrolijk maar toch interessant. Het verhaal blijft ook gewoon boeien en loopt vrij soepel door zonder ergens saai te worden.

Verdict: 7.8/10 wegens weinig verrassend, maar very solid

NEWAYZ, vandaag was de STRIPBEURS BREDA HOLY FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK en MIKE-MOTHERFUCKING-MIGNOLA kwam, HOLY SHIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!
En ik was met Manon en Jorrit en dat was ook erg hax want ’tis altijd gezellig om met hen te hangen ^^
Anyways, de stripbeurs was in een hal bij de schaatsbaan in Breda en hij was verrassend groot en drukbezocht. Ik had eigenlijk half verwacht dat ‘t echt like 5 stands zouden zijn ofzo (ik had dat gedroomd vanochtend zelfs, lol) maar het was behoorlijk ‘echt’ voor iets wat zo dichtbij was. We hebben er van 12 tot 17 rondgehangen en hadden toen eigenlijk pas net alles gezien, dus het was vrij awesome. Browsen in bakken enzo is ook altijd gewoon zo hax, en ookal koop je niks, ik vind het toch altijd leuk om vanalles te zien. Aanschouw wat sfeerbeelden (ze worden dit keer daadwerkelijk ‘n beetje groter als je erop klikt! Nogsteeds niet de original size though):

01      0203      0406      07   

En hier is nog een foto van Manon die aan het browsen is waarvan ze vast niet wist dat ‘ie is genomen:

05

Ik heb mezelf BIJZONDER braaf gehouden overigens. Ik had een €50 budget voor mezelf gesteld, maar uiteindelijk heb ik mezelf maar zo ver gekregen om €40 uit te geven! Het meeste was dan ook ofwel overpriced, of niet iets wat ik écht graag wilde hebben.
Wat ik wél graag wilde hebben was dus de handtekening van Mike Mignola (de tekenaar en bedenker van Hellboy) (HOLY SHIT!) (I NO RITE!?) en de rij was toen we binnen kwamen eigenlijk helemaal niet zo lang, dus ik ging er maar meteen in staan, tot grote onsteltenis van Jorrit. Want die had nog wat opgeslagen energie vrij aangezien we er net waren en we letterlijk nog niets gezien hadden. De rij was gelukkig vrij gezellig, want for some reason hadden ‘n hoop mensen echt like hun hele fucking boekenkast meegenomen om te laten signeren, en hij had voor de eerste 20 man ook uitgebreide sketches gemaakt, dus het ging echt héél langzaam for a while. Maar aangezien ik had gerekend op huge rijen van 3 uur viel het mij eigenlijk enorm mee. Een gast in de rij was overigens een fucking asshole, ik hield z’n plaats nog wel voor ‘m vast én bewaarde z’n tekenblok voor ‘m en toen we bijna vooraan waren durfde ‘ie ALSNOG voor me te kruipen. Like, wtf, wat heeft dat überhaupt voor nut als je toch weet dat je wel aan de beurt komt? In ieder geval, toen ging Mignola opeens halverwege het signeren van de dude voor me WEG, en ik was van LOLWTFTIMBURTONFLASHBACKS maar gelukkig hoefde ‘ie alleen even naar m’n pc en kreeg ik m’n delicious gesigneerde Batman comics:

11

Ik had ‘m overigens ook nog even gezegd dat "This one (de middelste) is my favorite cover you ever did" en hij reageerde met een sympathieke "Haha, thanks, but most of the credit goes to Dwyer (denk ik?)". Helaas was er op dat moment niet veel tijd voor meer conversatie (niet dat ik dat gedurfd had, want het was vast op een of andere manier wel neergekomen op hoe ik Hellboy niet zo hax vind) want hij bleef nogmaar ongeveer 5 minuten doorsigneren.

Er zijn wel een aantal pareltjes gevonden by the way, waaronder deze comics uit de privé-collectie van een of andere dude wiens vriendin in de ‘lol gtfo met je comics, vieze kutnerd, of never sex again’ rol zat, wat mooi was voor mij omdat ‘ie z’n shit extreem cheap weg deed;

10

Die manga was €2,50 en is blijkbaar DIK SCHOKKEND EN GROTESQUE en Takeshi Miike heeft er een live action tv serie van gemaakt (die ik aan het deunen ben atm) dus het zal inderdaad wel vrij fucked up zijn.
De Skydoll (collected edition van 1-3) was €15 maar op een of andere manier gaf ik ‘m ‘n tientje en kreeg ik nog €2 terug, dus dat was awesome.
En de Transmet (only the best comic EVAH) was €7,50 voor de twee, which is pretty nice aangezien ze normaliter €8 per stuk zijn.

Also, een very nice find:

08      09

THAT’S RIGHT! EEN ALIENS PLAYSET UIT 1990! VOOR €20! Ik heb ze op eBay zien gaan voor up to $80, maar de gemiddelde prijs lijkt rond de $50 te liggen, wat wat lager is dan ik aanvankelijk dacht, maar iig alsnog meer dan ik betaald heb, dus jeuh!

Na de awesome stripbeurs zijn we naar Jorrit’s kamer verpand om aldaar delicious pizza te kanen en MOTHERFUCKING DELICIOUS HEAVY RAIN te spelen. Seriously. Someone buy me a PS3.

En morgen ga ik dus naar Maudy om eindelijk eens bij te lullen over hoe ‘t in Japan was.
This weekend is cool!

 

3 comments on “An awesome weekend! Apparently, they DO happen!

  1. Maudy
    8 March 2010

    hai! win weekend idd :P t was heel gezellig gister XD kikkers! keroro!

  2. Roy
    10 March 2010

    Damn heb je mazzel dat je die Sinister erbij hebt gehad die is vet man.
    En die Alien playset way vet d8 dat die film toen niet voor kinderen was? Maar ze hebben er wel speelgoed van gemaakt??? Vreemd…..

  3. Mobile Harry de B.
    11 March 2010

    Nou de playset hoort eigenlijk bij n soort game denk ik, want er zijn ook ‘swarm packs’ te koop. Maar in de doos vond ik er eigenlijk geen aanwijzingen voor. Kheb m in elkaar gezet laatst btw, zal dit weekend de foto’s posten ^^

Comment

For e-mail updates!

Join 68 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 25,837 Minds Expanded

Instagram

Are you hyped for the #WinterOlympics yet?
Because the Korean government would really, really like you to be #hype!

I've never really been into the Olympics, except for that one time when the guy who was born in the same town I lived in (#GianniRomme) was raking in Gold Medals like it was one of those coin pusher games - and even then it was mostly because my school was making a big deal out of it.
As such, I'm not very interested in the Winter Olympics either, even though this is the first time I'd be able to attend the events myself and watch my country's athletes get burried in speed skating medals.

Still, I hope Korea will put on a show - and a performance - to be remembered for years to come.

________________________________________

#Olympics #Olympic #Korea #Seoul #Lotte #Departmentstore #SooHorang #Christmas #decoration #decorations #shopwindow #shop #pyeongchang2018 #pyeongchang #평창 #평창2018 #올림픽 #겨울 #수호랑 #스타크래프트 is love #Starcraft is life.

Being a Starcraft fan in Korea feels a lot like what I'd imagine being a rich acquaintance of Ronaldo would feel like for a football fan - you get front row seats to all the major games, get to meet legends like Messi, Robben or Buffon (in our case, Byun, SoO or Stats) and get to ask for their signature pretty much whenever you want - all without paying a single penny.

The professional scene has been taking hit after hit since I started getting interested in it, and I'm afraid it'll never be the same as it once was, but I'm glad that in 2018, as well, I'll be able to enjoy some of the best e-Sports the world has to offer.

#WingsOfLiberty down, #HeartOfTheSwarm and #LegacyOfTheVoid to go.

______________________________________

#스타2 #스타크래프트2 #Starcraft2 #Byun #TY #Maru #INnoVation #esports #gaming #progamer #Korean #Korea #e스포츠 #진에어 #진에어그린윙스 #SKT1 #Dark #collection #collector #PC #RTS #변현우 #이신형 #전태양 #조성주 처음 한국에서 @kim.minji.ki204 가 그린 책을 발견할 때부터 (그 #책 읽을 수 없어도, ㅎㅎ) 한 순간엔 큰 #팬 되었고 작년 #서울일러스트레이션페어 에서 직접 만날 수 있어서 너무 즐거웠다.

이제 인스타로 새 책을 받을 수 있는 이벤트가 있어서 당연히 참여해야지~

#kimminji #thejunglebook #정글북 #정글북리그램이벤트 #indigo 한국에서 역사랑 현대 항상 어떤 이상한 발렌스로 공존한다.

In Korea, the past and the present are always living together in some sort of awkward balance.
Traditional norms, values and traditions clash with the influence of a rapidly modernizing and developing society; pride in one's roots compete with a constant need to move forward, and historical buildings vie for room to breathe in the middle of a metropolis.
I hope Korea manages to move forward without forgetting the things that make it unique.

__________________________

#대한민국 #한국 #절 #불교 #봉은사 #역사 #현대 #발렌스 #서울 #Seoul #Korea #SouthKorea #Temple #Shrine #Buddhism #Buddha #traditional #Buddhist #history #present #balance #City #koreantemple #development #Metropolis #tranquility #modernization This is such an #unoriginal picture but..doesn't it look just like a #postcard?

#Seoul #Korea #SouthKorea #Namsan #NamsanTower #City #Road #Traffic #Korean #mountain #trees #green #NSeoulTower #Tower #서울 #도시 #남산 #남산탑 #산 #탑 #도로 #엽서 #그림엽서 #남산타워 On some nights, when I'm feeling all beat down by stress and worries about whether or not I'll be able to support myself over here or where my life is heading, and when I'm just drunk enough, when I see the second snow of the year coming down outside my window, I just can't help but go outside, play some music and dance in the snow like an idiot because for some reason it just reminds me of how much I love being in this country.
Fuck you, Korea. I love you.
.
.
. 
#secondsnow #firstsnow #둘째눈 #첫눈 #Seoul #서울 #snow #눈 #Korea #SouthKorea #Korean #Life #Street #KyungHeeUniversity #KyungHee #경희 #경희대 #dongdaemoon #동대문구 #이문동 #winter #겨울 #atmosphere #분위기 #reallylongsentence
