Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Jurist zijn is fijn

Dus mogelijk weten jullie al af van mijn 'probleempje' met Fedex: Ik had voor €57 goederen (dat is een mooi woord voor SPEELGOED EN EEN T-SHIRT) uit Japan besteld en 2 maanden nadat ik dat pakketje binnen kreeg, lag er opeens een rekening van Fedex op de deurmat ter hoogte van €52,94. Vanwege 'voorgeschoten invoerrechten'. 93% invoerkosten? Cool story, bro!
Aanvankelijk heb ik die brief gewoon laten liggen, omdat ik er eigenlijk geen wijs uit kon. Het waren 3 pagina's met wat leek op shipping manifests met overal verschillende bedragen en er stond voor zover ik kon zien nergens een rekeningnummer. Toen kreeg ik een tijdje later een normale brief waar gewoon in stond "Maak zoveel over naar deze rekening". Toen heb ik contact opgenomen met de Acounting department van Fedex met de vraag waarom ik geen keuze heb gehad in het wel of niet accepteren van die invoerkosten, aangezien je die normaliter aan de deur moet betalen en dan gewoon kan zeggen "fuck dit, dit is bijna 100% van het aankoopbedrag, laat die shit maar lekker op het postkantoor wegrotten, ik betaal er niet voor." Terwijl ik 2 weken later nogsteeds wacht op een antwoord valt er een ingebrekestelling binnen waardoor ik opeens €63,94 moet betalen omdat er 'Rappelkosten' bij komen. Dus ik dacht ik stuur ze eens een mailtje.

"Beste Suzy,

ik krijg vandaag opeens een ingebrekestelling van Fedex binnen. Dat vind ik nogal vreemd aangezien wij nog in gesprek waren mbt het Fedex beleid om alle kosten maar zonder vragen 'voor te schieten'. Ik mail u dan ook bij deze dat ik bereid ben om de €52,94 vanavond over te maken, maar de €11,00 'Rappelkosten' weiger te betalen als zijnde onrechtmatig gevorderd. Het mocht u duidelijk zijn dat de betaling wel was gekomen, had u tijdig terug gemaild.

Mocht Fedex echt zin hebben om voor die €11 een zaak aan te spannen, gaat u dan vooral uw gang. Het lijkt mij van mijn kant geenszins onredelijk om te wachten met betaling tot ik een reactie op mijn vraag heb gehad en de rechter zal het daar (als de zaak überhaupt al ontvankelijk wordt verklaard, daar het om een zo klein bedrag gaat) ongetwijfeld mee eens zijn, zeker gezien het korte tijdsbestek tussen mijn e-mail en de ingebrekestelling.
Als Fedex zo met al zijn klanten om gaat mag u van geluk spreken dat iemand er nog gebruik van maakt. Ik zal in ieder geval voortaan voor EMS opteren.

Met vriendelijke groet,
Richard Luijten"

MORE LIKE ONVRIENDELIJKE GROET, AMIRITE?
Maargoed, die invoerkosten had ik uiteindelijk toch wel moeten betalen, dus daar moeilijk over doen heeft geen zin, maar die rappelkosten weiger ik. Alsof het schrijven van die brief €11 kostte.
NOOIT MEER FEDEX!

2 comments on “Jurist zijn is fijn

  1. Koen
    22 August 2010

    Nu al met de rechter dreigen? :p

  2. Harry d. Busdriver
    22 August 2010

    Ja Fedex deed dat in z’n ingebrekestellingsbrief. Dus ik dacht ik ga er even op in =p

Comment

Information

This entry was posted on 21 August 2010 by in Diary, Studies and tagged , .

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,527 Minds Expanded

Instagram

Final picture of the day:
A really, really #happy #Gumiho #고병재 after winning his first ever #GSL #Final. 
After the match, he said the first thing he's going to do is absolutely nothing for at least 5 days since getting this far in the GSL was a lot harder than he had imagined. 
Take a rest, 병재야, you deserved it. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Terran #SouthKorea #게임 #Gumiho #고병재 with his friends, celebrating his #GSL #Finals #victory over #soO. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Gumiho #고병재 asked me for a picture after I won the #GSL #final against #soO #어윤수 today. Thought I'd humor him. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Terran #스타크래프트 #테란 #파이널 And once again your #GSL #Final #winner is NOT #soO! 
Congratulations to #Gumiho #고병재 for his first win, and apologies for Instagram's focusing being so crap. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Zerg #Terran #어윤수 #테란 #저그 #videogames The #Alien #Anthology 35th #Anniversary Edition Bluray #Boxset is safely in my hands where #RidleyScott can't touch it. 
Now to find a #Bluray player so I can actually watch it.. #에이리언 #블루레이 #세트 Good #beer and #chill #jazz make for a very nice combination. 
#CrazyMountain #LavaLake #ilovethislabel #craftbeer #맥주 #크래프트비어 #후암시장 #SoundDog #atmosphere #분위기
