Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Vergane Glorie

Hey ventje, ik studeerde vroeger rechten, he?

Hey, hey, ventje! Je loopt toch niet zomaar weg terwijl er iemand tegen je praat?

Dat is beter.
Ik studeerde vroeger rechten, he? Ik zie aan je gezicht dat je me niet gelooft. Waarom zou je een oude zak als mij ook geloven, he ventje? Ik studeerde vroeger rechten…ik weet ook niet waar het mis is gegaan. Weet je, ik studeerde niet alleen rechten, ik was er ook heel erg goed in, weet je?

Kijk niet zo naar me.

Je denkt zeker dat ik ze allemaal niet meer op een rijtje heb? Nou, de jaren hebben mijn geest nog niet aangetast hoor, ventje. Maak je daar maar geen zorgen over.

Daarom had ik ook een groot advocaat kunnen worden.

Weet je, toen, toen ik nog studeerde, toen was het gewoon een hobby, weet je wel? You know, zo, leuk, af en toe een keer een figuurtje kopen. Leuk voor op de kamer. Eigenlijk, eigenlijk weet ik wel waar het fout is gegaan, denk ik..

Hey. Ik snap dat je dit niet interessant vindt om aan te horen maar blijf met je poten van die iPod af, ventje. Gewoon blijven zitten en beleefd doen.

Waar was ik… Ohja, ik denk dat ik achteraf het moment wel kan raden waarop het fout ging. Toen wist ik dat natuurlijk nog niet. Op dat moment leek het me wel een leuk idee. Ik was net afgestudeerd he, ventje, summa cum laude! Dat zie ik jou nog niet doen, met je slome kop. Maar ik was dus net afgestudeerd, en ik had al snel een baan gevonden. Je kent het wel. Nouja, jij waarschijnlijk niet, want jij hebt zo te zien nog geen dag in je leven gewerkt. Maakt niet uit. Dat komt vanzelf wel. In ieder geval, ik verdiende zoveel dat ik geen idee meer had waar ik het aan uit moest geven. Ik kocht comics, dvd's, games, figures, alles wat ik maar wilde hebben. Waar moest ik het geld anders aan uitgeven? Maar toen, toen..ja..toen ging het denk ik toch verkeerd. Toen op dat moment waarop ik besloot dat het wel cool zou zijn iemand te betalen om alle members van So Nyuh Shi Dae te customizen. Jij weet zeker niet wat dat betekent, he? Ja, ja, oooh wat ben je toch normaal vergeleken met die gekke oude man in de trein, blabla. Customizen is een gewoon woord hoor, snotaap. Dat houdt in dat een of andere gast die het talent niet heeft om zelf figures te maken, bestaande figures aanpast om op andere personen te lijken. Dus bijvoorbeeld je pakt een Punisher, verft 'm blauw met wit en noemt 'm Captain America, hahaha.

Ja, maar omdat dat allemaal handwerk is kost dat wel wat, natuurlijk. Maar het eerste figuurtje was zo cool dat ik 'm de andere 8 ook maar liet maken. En ondertussen maar werken natuurlijk en verder ook niet minder uitgeven.

Ja, je hoeft niet zo te kijken, ventje. Ik weet ook wel dat het niet slim was. Daarom heet het retrospectie, he? Omdat je terug kijkt naar waar het fout ging. Nou. Daar ging het dus fout. Van de ene custom komt de andere en voor ik het door had zat ik met een 1/1 size Sunny maar zonder dak boven m'n hoofd. En je kent die advocaten wel, die blijven maar lullen. Erger dan huisvrouwen nog. Dus waar ik ook heen ging, nergens kwam ik meer aan de bak. Dat is die rare die z'n huis is kwijt geraakt voor een pop, zeiden ze dan. Weten zij veel. Die 'pop' is het enige wat ik nog heb. Snap je dat, ventje? Snap je dat? Of denk je dat ik gek ben? Ze staat op me te wachten, hoor, als ik zo uit stap.

EN HOU OP MET LACHEN, JIJ IDIOOT! WAT WEET JIJ NOU? WAT WEET JIJ NOU OVER LIEFDE, STOM ROTJOCH!?

Hey, HEY! Blijf van me af, kankerwout! Wat? Nee! Fuck off met j–

Comment

Information

This entry was posted on 26 September 2010 by in Original Content, Stories and tagged .

For e-mail updates!

Join 63 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,761 Minds Expanded

Instagram

It feels like only yesterday when we all arrived in #Korea 3 years ago on the first day of our #KGSP #scholarship, but now it has already become time to say goodbye to many of you. Congratulations on your #graduation, and all the best in the rest of your lives ㅜ.ㅜ If I don't post anything for a long time...
Please call the police. 
#Annabelle #애나벨 #doll #인형 #creepy #무서워 #ComicCon #Seoul #SeoulComicCon #Korea #코믹콘 #서울코믹콘 #코엑스 These guys are so good they deserve their own post. Amazing #Rey and #KyloRen #cosplay at #SeoulComicCon in #COEX.

There were lots of great cosplayers, but these guys put so much thought and work in their #costume that they felt like the real deal. 
#StarWars #ComicCon #Korea #스타워즈 #카일로렌 #레이 #코스프레 #서울코믹콘 #코믹콘 #코엑스 Once upon a time in #Korea. 
#남산골 #namsangol #hanok #한옥 #traditional #전통 #Korean #hanokvillage #Seoul #서울 #history #historical #한옥마을 The #seoulillustrationfair was as wonderful as ever. I found loads of great #art, #illustrations and #cards and even asked for the #artist signature on some of them.

The #SIF is still on until this sunday at Hall D of #COEX in #Gangnam, #Seoul, so don't hesitate to stop by and see the work of some of #Korea's most amazing artists. 
#서울일러스트레이션페어 #일러스트
#일러스트레이션 #엽서 #작가 #아트

@grafolio @beuseful2013 @OUTER_UNIVERSE @parknyam @46_jihye @mingee_lee
