Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Interweb Reviews: 65Daysofstatic, Effenaar Eindhoven, 7-11-2010

Vijfenzestigdagenvanstatiek is een band die eigenlijk gewoon consistent awesome is. Toen ik dus hoorde dat ze weer naar Nederland zouden komen, met een nieuw album (en EP) no less, wilde ik daar natuurlijk wel bij zijn. En de don besloot op het laatste moment ook nog maar even mee te gaan!

Allereerst even zeuren over het nieuwe album, ‘We were exploding anyway’. Het is een goed album. Maar het is niet echt een 65DoS album. In plaats van keiharde postrock lijkt het meer op keiharde…trans. Ofzo. Ik ben niet zo goed met al die genres. Anyway, het klinkt als DJ muziek in plaats van band muziek. Ondertussen is het nogsteeds wel erg cool, maar klinkt het eigenlijk meer alsof je naar een andere band zit te luisteren. Het was dan ook mijn fear dat ze op het podium ook zouden switchen naar de nieuwe aanpak en gewoon achter ‘n turntable zouden gaan staan ofzo, maar dat viel gelukkig wel mee (maar daar zo meer over).

2392
Want eerst waren er nog de voorprogramma’s (na het even grondig falen van een parkeerplaats vinden): Nedry en Civil Civic.
Nedry was..fucking awesome. Denk Portishead/Björk, en dan dus op een podium. Dat was eigenlijk wel ‘n beetje weird, want het is meer muziek die je aan zet terwijl je zit te ‘tsjillah’, maar het was wel leuk om eens een keer een dergelijke band live te zien. En ze waren dus ook heel erg goed. Zo goed zelfs dat ik besloot dat ik hun cd wel wilde kopen. En omdat het het voorprogramma was, zei ik tegen de don “Zeg don, als we ze zo in de wachtruimte tegen komen vraag ik ‘r of ze m’n cd wil signeren.” Ik had ‘t ook meteen kunnen vragen, maar toch ‘n beetje vreemd terwijl ze hun snoeren aan ‘t opruimen waren enzo.
Toen was het de beurt aan Civil Civic en die waren..tja..wel okay, I guess. Niet echt bijzonder. Gelukkig speelden ze ook niet heel lang, dus het was wel genietbaar. Terwijl Civil Civic bezig was, keek ik toevallig om, en WIE STOND DAAR OMIGAWDDDD de zangeres van Nedry! Dus ik besloot aan ‘t eind van de set aan haar te vragen of ze d’r cd zou willen signeren, maar toen ik me 1 nummer later weer omdraaide was ze alweer weg ;_; Toen heb ik nog de rest van de avond naar ‘r lopen zoeken maar ik denk dat ze al naar ‘t hotel was ofzo, want voor de extra ironie stonden de twee Civil Civic leden wél te signeren na het concert -.-‘

Maargoed, gelukkig gaat een avond postrocken niet om handtekeningen en setlists (die ik overigens ook wel eentje had kunnen SCORAH maar ik bedacht me dat de 5 setlists die ik heb eigenlijk liggen te rotten in m’n kast en de vorige keer dat ik naar 65DoS was heb ik al een drumstokje geschraapt en dat vond ik eigenlijk wel genoeg) maar op epische ooraids, en die heb ik zeker opgelopen!
Een 65DoS concert is namelijk gewoon een muur met geluid wat langs alle kanten op je af komt, en het is geweldig. Deze keer was ook geen uitzondering. En er waren zo weinig mensen dat we lekker vooraan konden staan (en zodoende alle knopjes konden zien. En de knopjes zijn awesome). Het jammerlijke van vooraan staan is echter wel dat je neukend doof wordt, en voor mij was dat alweer een tijd geleden (bij EELS was ‘t niet zo erg).
Maargoed, ze waren dus zoals altijd weer awesome, en Paul was weer volop rare dansjes aan het doen, dus alles zat wel goed. Ik vreesde zoals ik al zei eigenlijk wel voor de nieuwe nummers, maar ze pasten er verrassend goed tussen. Like, je merkte wel duidelijk wanneer ze ‘n nieuw nummer speelden aangezien er amper gitaren in gebruikt worden en ze dan opeens met z’n 3en achter een draaitafeltje stonden terwijl de drummer op een gay electrisch drumstel staat te rammen, maar de stijl van de nieuwe nummers is (in ieder geval live) gewoon wat je verwacht van 65DoS; een chaotische en euforische wirwar van geluid wat opbouwt tot een geweldige climax. En of dat nou met gitaren of met samples gebeurt, awesome is het toch wel. Gelukkig hebben ze op het podium echter ook wel wat meer gitaren in de nummers geïncorporeerd, dus ik denk dat dat wel hielp. Verder speelden ze ook nog een hoop geweldige oude nummers zoals (natuurlijk) Retreat! Retreat! en A Failsafe, dus ik was meer dan tevreden :3

Verdict: 8/10 – A solid performance.

Comment

Information

This entry was posted on 8 November 2010 by in Music, Reviews and tagged , , , , .

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,543 Minds Expanded

Instagram

Apparently, this passes for #art in #Korea. 
Eh, I'll take it. 
#StarWars #스타워즈 #Museum #미술관 #Stormtrooper #스톰트루퍼 #DarthVader #다스베이더 #LukeSkywalker #루크스카이워커 Final picture of the day:
A really, really #happy #Gumiho #고병재 after winning his first ever #GSL #Final. 
After the match, he said the first thing he's going to do is absolutely nothing for at least 5 days since getting this far in the GSL was a lot harder than he had imagined. 
Take a rest, 병재야, you deserved it. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Terran #SouthKorea #게임 #Gumiho #고병재 with his friends, celebrating his #GSL #Finals #victory over #soO. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #스타크래프트 #esports #gaming #progamer #Korea #Gumiho #고병재 asked me for a picture after I won the #GSL #final against #soO #어윤수 today. Thought I'd humor him. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Terran #스타크래프트 #테란 #파이널 And once again your #GSL #Final #winner is NOT #soO! 
Congratulations to #Gumiho #고병재 for his first win, and apologies for Instagram's focusing being so crap. 
#Starcraft #Starcraft2 #SC2 #스타크래프트2 #스타2 #esports #gaming #progamer #Zerg #Terran #어윤수 #테란 #저그 #videogames The #Alien #Anthology 35th #Anniversary Edition Bluray #Boxset is safely in my hands where #RidleyScott can't touch it. 
Now to find a #Bluray player so I can actually watch it.. #에이리언 #블루레이 #세트
