Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Things I want to do when I’m in Korea

Aangezien vandaag de tickets geboekt en geconfirmed zijn, lijkt het opeens wel alsof ik écht naar Korea ga! Dus ik zat tijdens het werk eens na te denken over wat ik allemaal zeker zou willen doen als ik in Korea ben. En aangezien m'n baan m'n geest compleet afstompt, bestaat er een kans dat ik alles over 2 maanden weer helemaal vergeten ben, dus ik schrijf het hier even neer!
(In no particular order overigens)

– See a live Starcraft match (preferably in real life)
Starcraft is awesome. En Koreaanse Starcraft matches zijn madness. Blijkbaar is Starcraft nogsteeds big business in Korea, want laatst zag ik zelfs in my Korean dramas een Starcraft match op tv. Maar het lijkt me vooral cool om er in 't echt eentje mee te maken.

– See the DMZ
Gewoon omdat het kan.
Eigenlijk zou ik het zonde vinden om niet gewoon even naar de DMZ te gaan als ik toch in Seoul ben. Volgens mij is het nog geen uur met de bus. Geen idee hoe dichtbij je mag komen though.

– Visit a football match
Zelfs al is het een of ander lokaal voetbalclubje, het lijkt me leuk om eens een keer live voetbal te zien in plaats van alleen op tv.

– See a kpop group live
Misschien valt er wat te regelen om naar de opnames van Music Bank of Inkigayo of iets dergelijks te gaan. T-Ara of KARA live zien would be awesome :3

– Visit Seoul and Busan
Dat eerste gaat vanzelfsprekend gebeuren aangezien ik ongeveer een week in Seoul door ga brengen, en Busan lukt vast ook wel aangezien dat redelijk dichtbij de projectlocatie ligt.

– Visit Yuchi-Ri
Invincible Youth is opgenomen in Yuchi-Ri en het 'idol village' waar het grootste gedeelte van de serie zich afspeelde staat er nog als tourist attraction. Check it out.

– Visit Jeju island
Jeju Island is zo ongeveer dé touristische trekpleister van Korea, en het ligt super dicht in de buurt van de projectlocatie, dus het zou zonde zijn om er niet tenminste een keer heen te gaan. Je kan er prachtig duiken en ze hebben allerlei bizarre musea als ik het internet mag geloven.

– Karaoke!
I'm so azn I shit noodles.

– Make my own kimchi
Gezien de afgelegen locatie van het project en de grote afhankelijkheid van landbouw in dat gebied kan ik vast wel iemand vinden die me wil helpen kimchi te maken. Als ik 'n hoop Nederland binnen krijg mogen jullie 't wel komen eten :3

– Go to Lotte World
Het Disneyland van Korea, maar dan voor de helft overdekt (I know, right? Madness!). Als ik toch een week in Seoul zit en de entree is niet te duur lijkt 't me wel leuk om weer eens naar een theme park te gaan.

– GERESERVEERD VOOR TOEKOMSTIGE HERSENKRONKELS

2 comments on “Things I want to do when I’m in Korea

  1. Zinzi
    23 June 2011

    ^^ Maar wat is een Starcraft match?

  2. Harry d. Busdriver
    24 June 2011

    Google is uw vriend.
    Maar aanschouw: http://youtu.be/bHRSshFkKfY

Comment

Information

This entry was posted on 22 June 2011 by in Korea, Personal Thoughts and tagged , , .

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,248 Minds Expanded

Instagram

I am an expert at mixing business with pleasure. 
#Torment #Planescape #Games #Videogames #RPG #Kpop #Hyori #Crayonpop #TaichiYamada #Strangers #Writing #OrsonScottCard #Card #Korean #Narrative #Study #TESOL #Books #Bookshelf #Guus #Hiddink is nogsteeds lekker aan het #bijverdienen in #Korea. 
#히딩크 #네덜란드 #약국 #약 #medicijnen #medication #Dutch #Football #Soccer #coach #GuusHiddink #Seoul #Nederland Recently, I've been worrying about whether my #Korean has been getting worse, but since I managed to make it through an entire #미용실 #대화 today without sounding like an idiot, I suppose it's not as bad as I feared! 
#haircut #hair #kapper #salon #conversation #foreigner #한국어 #외국인 #머리 #Dutch #네덜란드 Almost missed the #cheonggyecheon #lantern #festival at night, but managed to make it on the very last day with the very best company. 
It's quite nice when you pretend there aren't 8 million #tourists walking around. 
#Seoul #lanterns #Korea #Korean #서울 #청계천 #연등회 #연등 Where there is #esports, there is #이현경 @hk_leee. 
And where there is #LeeHyunKyeong, there is me fanboying. 
#이현경아나운서 #announcer #Starcraft2 #Starcraft #proleague #leagueoflegends #Starleague #스타2 #프로리그 #아나운서 #리그오브레전드 #스타리그 #스타크래프트 #스타크래프트2 Damn, aren't these #pokemon #subway cars a bit #overthetop? 
#Seoul #Line2 #2허선 #포켓몬 #pokémon #지하철 #Korea #Pikachu #피카츄
