Anonymous of Holland            -A Dutchman in Korea-

    Helo welcom 2 my websight

Sony: Fucking Magic

Ik weet dat ik tegenwoordig niet meer zoveel blog.
Ik heb nog tientallen foto’s staan die ik eigenlijk wil posten, maar zonder verhaaltje erbij is dat ook maar loos. En juist voor verhaaltjes typen heb ik niet echt tijd meer dezer dagen. Daar komt nog bij dat ik hier (in Made) eigenlijk sowieso nooit echt veel heb geschreven/getypt omdat er constant iemand over je schouder mee staat te kijken of er niet toevallig iets interessants op dat scherm verschijnt. Ik kan dus niet, zoals in Maastricht wel kon, gewoon even rustig een avondje voor de PC gaan zitten om een lange post uit te typen. Vandaar dus dat er amper meer wat gepost wordt, maar wanneer ik richting Korea ga zal ‘t post volume ongetwijfeld weer oplopen. Ik ben aan het overwegen om zo’n reisblog aan te maken zodat ik gemakkelijk foto’s kan toevoegen enzo en dan achteraf pas hier m’n ‘echte’ uitgebreide verhaal te doen, want elke dag worstelen met deze kuthtml gaat ‘m sowieso niet worden. Overigens werkt web-log.nl blijkbaar aan een migratie en gaan we vanaf eind Augustus op blogger software werken, maar geen idee of het daar daadwerkelijk beter van wordt.

IN IEDER GEVAL, ik wilde dit wél even met jullie delen, en ik heb nu tijd, so here we go:


Een aantal dagen geleden kwamen deze mooie pakjes aan.

En erin zat….DUM DUM DUMMMM mijn nieuwe camera die ik eindelijk maar gewoon heb gekocht omdat ik er van uit ga dat ik niet ontslagen word de komende maand!
Ik wil eigenlijk al jaren een ‘echte’ camera, en toen ik voor m’n verjaardag een teleurstellende Samsung camera kreeg dacht ik ‘Fuck het, het is tijd om geld neer te leggen voor kwaliteit’. Toen neigde ik natuurlijk meteen naar een DSLR zoals de Nikon3100, maar toen ik ‘m in een winkel op ging zoeken viel me op hoe huge ‘ie was. Daarnaast stond de Sony NEX-5, die ongeveer even groot was als een gewone compact camera, alleen dan met een massive lens er op. Toen heb ik wat online research gedaan, en het bleek dat zo’n ‘mirrorless camera’ als de NEX-5 ongeveer dezelfde resultaten produceert als een instap DSLR camera omdat er dezelfde lichtsensor en dergelijke in zit, dus basically heb je de kwaliteit van een DSLR in de behuizing van een compact camera. Aangezien je zo’n zware DSLR niet zomaar overal mee naar toe sleept leek me dit dus een betere oplossing, en hij ziet er nog eens fucking sexy uit ook!

De afmetingen van de camera zijn serieus niet veel groter dan mijn niet-zo-haxe Samsung camera, mits je de lens niet mee telt natuurlijk.

En van achteren ziet hij er uit als een gewone compact camera. De menutjes zijn nogal moeilijk te navigeren door het gebrek aan knoppen, maar dat schijnt met de nieuwe firmware die ik vanavond ga downloaden enigszins verholpen te zijn. Het schermpje kan zowel naar boven als naar onder tilten, wat erg handig is als je bijvoorbeeld op een concert over een massa mensen een foto wil maken.

Hier zie je de giant lichtsensor die dus even groot is als die van een full size DSLR.

Ik wilde de volgende foto’s allemaal in full res uploaden zodat je kan zien hoe moederneukend awesome de beeldkwaliteit is, maar ik kan geen imagehost vinden die foto’s van 5,3MB accepteert (behalve imgur, maar die verwijdert ze na 6 maanden) =[
Ach, in het klein zijn ze ook niet onaardig:

Overigens is er een hele coole functie overgevlogen van Sony’s compact camera’s, namelijk de ‘3D Sweep Panorama’ functie. Daarmee kun je, surprise surprise, 3D panorama’s maken! De 3D werkt alleen op een 3D tv, en naar het schijnt werkt ‘t niet fantastisch, maar de panorama functie dus eh..wel. En het is behoorlijk cool. Hij maakt een stuk of 20 foto’s terwijl je de camera in een sweeping arc beweegt en stitcht ze dan in realtime aan elkaar. En dan krijg je zoiets:

 

Maar dan normaliter met een mooi landschap en niet een slecht verlichte huiskamer.

 

Overigens, over 20 foto’s achter elkaar gesproken: het sluitergeluid is echt friggin’ awesome! Het klinkt als…EURO’S. I dunno, het klinkt gewoon duur en win.
Ik zou jullie wel kunnen boren met al de features en stats enzo, maar dat laat ik liever aan de Sony PR mensen in het filmpje hier bovenaan over. Hier zijn nog ‘n paar foto’s:

En hier is nog wat raars wat ik tegen kwam toen ik misc foto’s aan ‘t nemen was. Dit is mijn kast:

En dit is de reflectie in mijn kast met de fucking magische Intelligent Auto en HDR functies aan:

 

Sony: fucking magic.

3 comments on “Sony: Fucking Magic

  1. Roy
    23 July 2011

    Vette camera hoor. Maareh wat staat er in die necromonicon boeken die je daar hebt liggen?
    Is het van Evil Dead?

  2. Harry d. Busdriver
    24 July 2011

    De ene is de ‘Simon Necronomicon’, een boek wat in 1977 uit kwam onder MYSTERIEUZE OMSTANDIGHEDEN en waarvan geclaimd werd dattie echt was. Hij is bijzonder boring om te lezen, maar dat wist ik niet toen ik ‘m kocht.
    Die andere, met de wat rode cover, is een interessantere, namelijk een interpretatie van een schrijver van hoe de Necronomicon zoals omschreven door Lovecraft er ongeveer uit zou hebben kunnen gezien.
    De derde is een collectie van Lovecraft verhalen, genoemd naar de Necronomicon die hij bedacht heeft en veel in zijn verhalen gebruikte.
    Die uit de Evil Dead is weer een eerbetoon aan Lovecraft =p

  3. Roy
    30 July 2011

    Ok NICE, ga me maar is wat meer in verdiepen. Thanx voor de uitleg. Kon die hele LoveCraft niet eens?

Comment

Information

This entry was posted on 22 July 2011 by in Photos, Stuff and tagged , , , , , .

For e-mail updates!

Join 64 other followers

Forgotten Tomes

Statistics

  • 24,619 Minds Expanded

Instagram

Once upon a time in #Korea. 
#남산골 #namsangol #hanok #한옥 #traditional #전통 #Korean #hanokvillage #Seoul #서울 #history #historical #한옥마을 The #seoulillustrationfair was as wonderful as ever. I found loads of great #art, #illustrations and #cards and even asked for the #artist signature on some of them.

The #SIF is still on until this sunday at Hall D of #COEX in #Gangnam, #Seoul, so don't hesitate to stop by and see the work of some of #Korea's most amazing artists. 
#서울일러스트레이션페어 #일러스트
#일러스트레이션 #엽서 #작가 #아트

@grafolio @beuseful2013 @OUTER_UNIVERSE @parknyam @46_jihye @mingee_lee A very unpractical, but very beautiful, #library underneath #COEX in #Seoul. 
#별마당도서관 #StarfieldLibrary #도사관 #books #책 #reading #Korea I hope #Buddha doesn't mind I was taking pictures in his home #Bongeunsa. 
#Temple #Shrine #Korea #SouthKorea #Seoul #Gangnam #COEX #봉은사 #Buddhism #Harmony with #nature in Korean #architecture. 
#Tomb #Korea #Seoul #Ancient #Classical #Shrine #서울 I don't think I'll be getting tired of the #concretejungle that is #Seoul anytime soon. It has stolen my heart. 
#Korea #SouthKorea #서울 #ISeoulU #street #Gangnam #강남 #도시 #city
